• Dalarna91

Försöka bli gravid i höst, följas åt?

Sophiee92 skrev 2022-08-27 11:24:02 följande:
    Oj det är ju snart! Hur många dagar efter ÄL är du då? Jag hade ÄL på tisdag som det verkar, men kan lika gärna varit på måndag, fick fast glad gubbe på söndagen, så ungefärlig BIM blir 6/9. 
    Jag har lutealfas på 11 dagar. Hade äl i måndags så har bim fredag 2/9. Ska ha middag med kollegor, hade varit fint att vet om jag kan ta ett glas på onsdag. 
  • Dalarna91
    LJM91 skrev 2022-08-28 13:44:21 följande:
    Nej jag har inte gjort det, kanske provar nästa cykel att använda både innan och efter ägglossning. Eller ja, jag hoppas ju ha fått ägglossningsstimulerande till nästa cykel och då kanske man inte ska använda krämen alls förresten.

Hur känner ni er idag, någon som har några spännande symtom?
    Jag är på ÄL+7 idag och tempen dippade rejält från att ha legat runt 36,70-36,85 ner till 36,50 och jag har haft lite svag molvärk idag korta stunder. Såklart har jag googlat och det kan stämma med implantation men vet inte om jag egentligen tror på att man märker av det. Tänker, hur ska jag kunna få ont av att ett ägg mindre än ett knappnålshuvud fäster i en slemhinna? Låter väldigt osannolikt i mitt huvud. Livmodertappen är väldigt stängd i alla fall, kan knappt känna öppningen alls. Flytningarna är typ som klister? Känns typ som när man råkar ta på toppen av ett limstift haha. Vet inte hur de brukar vara efter ägglossning då jag aldrig har känt efter förr.
    Jag har legat stabilt på 36.40-36.48 senaste tre dagarna. Känner inget speciellt. Jag är också otroligt skeptisk till man känner av när ägget implanterats. Den är som du skrev väldigt liten. 
    Jag brukar ha dipp och trott de va implantation, har läst de kan vara pga östrogenet. 
    Brukar inte heller känna efter hur allt är där nede efter ägglossningen. Minns sist jag plussade så två dagar innan va det en gång en liten geleklump som va på papperet. 
  • Dalarna91

Ljm; min temp går upp och ned ganska mycket tycker jag. Men ja den brukar vara lite högre. Får se vad det betyder. Dum som jag är så har jag försökt räkna ut när jag kan göra tidigt ultraljud för att se hjärtat slå. 

• Dalarna91
    LJM91 skrev 2022-08-28 15:36:34 följande:

Dalarna, jag gör samma. Har räknat ut BF, kollat där jag passerar vecka 12 och funderat över när det är lagom att boka in en resa till Ullared för att gå loss på babysaker. Detta trots att jag inte känner mig vidare hoppfull xD

Jag känner mig hoppfull .. men vi får se till veckan. Tänkte ta ett tidigt test imorgon. Men är rädd det är negativt.
  • Dalarna91
    LJM91 skrev 2022-08-28 15:56:26 följande:
    Håll fast vid den hoppfulla känslan, det är så mycket härligare än att gräva ner sig. Det värsta som kan hända är ju att man har varit glad i onödan. Det kanske är bättre än att göra som jag, och deppa innan man ens vet utgången? Ska kanske byta bana och intala mig själv att det är nu det händer. Värt ett försök i alla fall xD

Förstår oron för att testet ska vara negativt, men isåfall får du trösta dig med att det kanske bara är för tidigt för att det ska ge utslag :)
    Känns onödigt att testa om det finns risk det är för tidigt :/ 
    Så jag avvaktar nog till onsdag 
  • Dalarna91
    Fyrklöverns skrev 2022-08-28 18:04:26 följande:
    För jävligt. Börjar precis vänja mig vid det här limbotillståndet och så frågar min bästa vän hur jag mår. Innan jag ens hunnit svara har hon berättar hur illa hon mår, att hon spyr hela tiden, att hon hoppas hon väntat en flicka denna gången för det var inte så här hon kände med pojken samt när hon har KUB/NIPT och nästa barnmorskemontroll. Jag sa till skarpt att jag hade gett allt för att ha gravidillamående i en frisk graviditet nu och att hon ska sluta klaga och vara glad istället. Skjut okänsligt att klaga på sin friska graviditet till någon som är ofrivilligt barnlös sedan ett år och höll på att mista livet nyligen pga det. Så mår jag denna helgen..
    Om hon vet om det som har hänt med dig och man har försökt över ett år.. så är det jävligt respektlöst från hennes sida. 
    Såklart kan man säga att man är illamående, men klaga. Inte okej!! 

Det är nästan som när jag berättar för min syster allt som har hänt. Hon är gravid med nr 3, är yngre än mig och säger plötsligt det kan vara jag som har dåliga ägg. Det är mitt fel med missfallen och svårt att bli gravid. 
  • Dalarna91
    Fyrklöverns skrev 2022-08-28 19:00:30 följande:

Jag hade aldrig pratat med någon som kämpar om min graviditet. Vissa människor är bara för dumma för att förstå. 

Du skämtar?! Alltså seriöst. Helt ofattbart, man slutar aldrig förvånas. Det gör ju som mest ont när det kommer från ens närmsta. Ibland vill man bara skita i alla människor och be alla dra nånstans. 

Ja, vissa har noll respekt och empati. Vill bara skrika på dom. Men det hjälper nog inte. 

Jo jag blev väldigt paff när hon sa det. Jag bytte samtalsämne ganska fort. Och detta kommer låta lite omoget, men hon kommer bli den sista som får veta jag är gravid. 
  • Dalarna91
    LJM91 skrev 2022-08-29 15:56:40 följande:

Idag har jag äntligen varit hos gyn, jag kommer få ägglossningsstimulerande tabletter utskrivet men först måste jag göra ett återbesök om två veckor. Hon kunde se vätska i livmodern, vilket tydligen är normalt efter ägglossning men hon tyckte mängden vätska var för stor med tanke på att åtta dagar har gått sedan ägglossningen. Så innan jag får tabletterna vill hon se att vätskan försvinner. Givetvis har jag googlat och vätskan kan bero på allt ifrån en sprucken cysta, en graviditet eller typ cancer. Känns lite olustigt att inte veta vad det är för vätska. Hade det varit från en sprucken cysta sa hon att jag borde ha haft rejält ont, och det har jag inte haft. Fortsättning följer antar jag.. xD

Så himla spännande!! Trippar med tårna av förväntan nu!!! 
    Är lite skeptisk till cancer, då har man också andra symtomer ex ofrivillig viktnedgång (rasar i vikt) m.m. 
    Så spännande!! Hoppas det är en graviditet!! 
    Räknar ned dagarna nu när du ska dit på besök! Men speciellt till 6/9. 
Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?