• Dalarna91

Försöka bli gravid i höst, följas åt?

LJM91 skrev 2022-09-02 15:25:54 följande:

Känner igen mig så i den frustration du beskriver Rewner, samtidigt som du skriver så är det ju verkligen inte orimligt att tro att vi är gravida med tanke på allt jobb vi lägger ner på att bli det xD

Dalarna, håll i hoppet <3 håller tummarna så hårt för att det tidiga testet visar positivt! När tänkte du ta det?

Sophie, jag tror jag kommer testa under eftermiddagen/kvällen imorgon och är det negativt så kanske även söndag morgon. Men kan absolut hinna ångra mig flera gånger om xD jag gillar inte att göra test, får sån ångest av att vänta och när man ska titta på stickan. Usch, mår nästan dåligt bara av att tänka på det.

Jag har nu två tidiga tester hemma nu. Funderar på att ta ett test imorgon bitti. Men vi får se imorgon :p
  • Dalarna91
    Chilins skrev 2022-09-02 17:59:06 följande:
    Jag längtar :) har så höga förhoppningar för dig. Din temp ser ju jättebra ut!! 
    Tack! Jag känner verkligen mellan hopp och hopplöst. Kände precis lika tapp, den är ganska högt uppe. Behövde verkligen känna efter. Menar den brukar vara lägre innan mens. 
  • Dalarna91
    Chilins skrev 2022-09-03 06:28:06 följande:
    Inte enligt mig! Så länge tempen ligger ovanför kurvan. Jag hade ju väldigt låg temp hela lutealfasen även fast den låg stabilt ovanför kurvan och jag plussade ju :) 
    Okej, mitt hopp är ganska borta just nu iaf. Tog inget grav test. Är det fortfarande över strecket tar jag test imorgon. Är det negativt funderar jag på att sluta med progrestron krämen. Den va stressande att använda känner mig. 
  • Dalarna91

Chilins: tack för du visade din kurva. Antar jag får ha is i magen och se hur tempen är imorgon. 
    Min temp är fortfarande väldigt hög. 
    Jag har börjat googla på göra fertilitets test privat. Dyrt men värt det. Sen tänkte jag kanske köpa hemma test till sambon. 
    Kände du dig svullen och mens symtom precis vid bim nu när du plussade?

• Dalarna91

Förlåt att jag totalt kapat tråden!! 
    Låg i sängen och tyckte de va lite kyligt i sovrummet. 
    Min sambo har inte stängt fönstret riktigt inatt. Så låga tempen kan vara pga kall luft kommit in i sovrummet xD 
    Hur går det för ljm och Sophie?

• Dalarna91
    LJM91 skrev 2022-09-03 07:30:49 följande:

Det är absolut inte kört Dalarna! Tempen är ju fortfarande hög och hade ni dessutom fönstret lite öppet är det ju inte konstigt att den dippade lite. Det hade inte varit konstigt med en dipp även med stängt fönster för den delen. Håller tummarna!

Min temp låg på 36,78 i morse. Men jag känner mig precis som innan mens, brösten ömmar från och till precis som förra cykeln. I vanliga fall får jag ömma bröst ett par dagar innan mens som håller i sig 24/7 och blir värre och värre fram tills mensen kommer, men förra cykeln var det annorlunda då de var ömma mer från och till. De kunde ömma på morgonen men inte på kvällen och tvärtom. Pga det var jag övertygad om att jag var gravid förra cykeln, men det var jag ju inte. Brösten ömmar på samma sätt nu, mycket vissa stunder och ingenting andra stunder. Störigt när ens vanliga menssymtom ändrar på sig och luras och ger falska förhoppningar :P

Det är så jobbigt när varje cyklus inte är samma. Plötsligt blir det någon ändring och då får man hopp.
    Hade du tänkt ta något test innan bim?
    Jag tar nog test imorgon bitti. 
  • Dalarna91

Sophiee92; jag är så osäker ny hur lång lutealfas jag egentligen har. Kan den ändras varje månad med någon dag? 
    Men ja, jag har bim idag eller var den igår. 

• Dalarna91
    Sophiee92 skrev 2022-09-03 08:46:08 följande:
    Jag vet inte :O undrar precis samma! Läst att den ska vara konstant men märkt i min NC app att jag tidigare haft 14 dagar men nu senaste månaderna haft bara 12 dagar. Förstår ingenting.
    Nej inte jag heller. Man kan inte få tag på information heller. Svårt att veta vad som är sant eller gissat. 
Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?