• LJM91

Försöka bli gravid i höst, följas åt?

Dalarna, jag brukar inte säga till honom när ägglossningstestet är positivt, är rädd att han ska känna press då :P så säger till honom att ägglossningen har varit istället, det har funkat bra än så länge :) än så länge har han aldrig sagt nej till ett ligg xD

Hoppas testet blir positivt imorgon J3nnif3r :)

• LJM91
    J3nnif3r skrev 2022-10-31 20:19:16 följande:

Ja hopoas det med. Hade ont i magen mer än vanligt nu på kvällen. Tog ett test, men såklrt visar den att det är något fel trots gjort exakt som vanligt. 😂 Strecket visar starkare iallafall

Så himla typiskt! Men teststrecket ser starkt ut, tror du är väldigt nära att få positivt :)

Fick till ett ligg ikväll också så nu får jag väl känna mig nöjd xD kände på tappen nu precis och den känns helt stängd och lite hård igen, så förmodar att ägglossningen är förbi? Blev lite fundersam kring det, det har ju bara precis gått 24 timmar sedan mitt positiva test så då har jag förmodligen ägglossning ganska nära inpå att testet slår om. Tänker att tappen borde hålla sig öppen i alla fall några timmar efter att ägget har släppt också?
  • LJM91

Min temp låg på 36,51 idag så tror jag ägglossade igår :) då synkade vi ägglossningarna tjusigt Fyrklöverns! Min app satte också ut ägglossningen till innan positivt test, får se om det blir ändrat :P

• LJM91

Skickar en stor stor kram till dig Sophie, hoppas att du mår okej trots att mensjäkeln dök upp <3

Vad kul att vi är flera som ägglossade samma dag, lite galet haha :) drömmen om vi plussar allihop <3

• LJM91
    Dalarna91 skrev 2022-11-06 16:27:09 följande:

Sophie; vilken underbar man som stöttar och tröstar dig. Hoppas smärtan har lagt sig lite nu. 

Hur många här har sökt eller funderar på att söka hjälp? Alla har nu försökt mer än ett år.

Det sitter långt inne för mig att söka annan hjälp än den jag redan har fått för min ägglossning. Jag vet att vi kommer bli nekade IVF genom landstinget ändå pga för högt BMI, så om det inte funkar för oss med hjälp av letrozol kommer vi behöva bekosta det privat eller vänta tills jag har gått ner i vikt. Försöker att inte tänka på det, men det kryper ju allt närmre. Gynekologen ville att jag skulle prova letrozol i sex cykler, så vi får bara hålla tummarna att vi inte hamnar i den sitsen.
  • LJM91
    Dalarna91 skrev 2022-11-06 18:32:42 följande:
    Hoppas letrozol hjälper! Dumt dom ska vara så fokuserade på bmi..
    Ja det känns tungt. Det finns dock ny forskning som visar att det faktiskt inte ökar chanserna att lyckas med IVF om man går ner i vikt, så det kanske är på gång att förändras. Hur känner du inför er utredning, känns det jobbigt eller skönt att ta ett steg vidare i resan?
  • LJM91

Men gud vad jobbigt Fyrklöverns :( bra att du sa ifrån till din moster, förstår verkligen inte hur man helt skamlöst kan påpeka magar och utgå från att man är gravid.. Hoppas hon tänker sig för i framtiden och även resten av dina släktingar som hintade. Kram till dig <3

Jag är på ÄL+8 idag, har slutat tempa och försöker stenhårt att inte leta symtom. Känner mig ganska lugn än så länge, kanske för att letrozolen hade bra effekt denna gången och jag förhoppningsvis kommer få kortare cykler även framöver med tabletterna.

• LJM91

Vickan, jag har också varit konstant förkyld de senaste tre veckorna så klurar också på om det påverkar chanserna. Hoppas inte :P

Dalarna, håller tummarna för att det är ett gott tecken att murrningarna har uteblivit <3

• LJM91
    Dalarna91 skrev 2022-11-08 20:08:11 följande:
    Tack. Hur känner du dig? :)
    Ganska lugn än så länge, men en vecka kvar till BIM så det kan hinna ändras :P lugnet jag känner kommer nog till viss del av att jag i normala fall inte ens har ägglossat på den här CDn. Sen är det väldigt skönt att inte tempa, har liksom ingenting att analysera.
  • LJM91

Hejar så hårt på er allihop! Dalarna, planerar du att ta något test? Hoppas att ditt bara var för tidigt Fyrklöverns <3

Jag har fått en otrolig klåda i ljumskarna de senaste dagarna, vaknade i natt av att jag rev som en galning. Den överoptimistiska delen av hjärnan tänkte direkt att det här måååste ju bara vara graviditetssymtom, sen gick den logiska delen av hjärnan in och dämpade hurraropen en smula xD

Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?