• LJM91

Försöka bli gravid i höst, följas åt?

Vad härligt att du mår bra evelina, och kul att du kikar in här hos oss ibland <3

Dalarna, förstår att det känns dubbelt med att överraska på hans födelsedag. Men förhoppningsvis går det hela vägen nästa gång du blir gravid! Hur var din temp idag?

Vilken fin ökning på testen elin :) uppdatera oss efter ditt ultraljud!

Fick lite panik idag när jag tempade och läste av den som 36,14, tänkte fan då kan jag ju inte ha ägglossat.. Kollade en gång till och då såg jag att den visade 36,74, 7an såg ut som en 1a när jag kollade för snabbt xD så nu tror jag att jag kan vara ganska säker på att ägget har lossnat :)

• LJM91

Tror det blev CD25 för mig :) men tycker jag har haft många ovanligt höga temperaturer denna cykeln, någon annan som har haft det så?
  • LJM91

Jag tror också att du lugnt kan trappa ner på krämen evelina, tror det ska stå i bruksanvisningen hur mycket de rekommenderar att man ska trappa ner med.

Åh nej vad tråkigt med negativt test Sophie :( håller tummarna för att det bara är för tidigt!

Tror jag hittade den senaste BIM-listan :)

30/9, Chilins (9e försöket, första barnet) 
    5/10, Sophiee92, (13:e försöket, första barnet)
    8/10 Rewner (15:e försöket, första barnet)
    15/10, Fyrklöverns (13:e försöket, första barnet)
    16/10 LJM91 (9:e försöket, första barnet)

• LJM91
    Dalarna91 skrev 2022-10-03 07:14:25 följande:

Vad händer i min kropp?! 
    Från 36.61 till 36.22 idag! Tappen känns såklart öppen också. Ska jag bara börja med progrestron krämen och fejka en mens? Blir så ledsen, arg och förtvivlad. 

Åh nej, kan riktigt känna frustrationen :( men man kan ha enstaka dippar efter ägglossningen, jag har fått dippar på ÄL+2 och 3 innan och googlade som en galning då. Läste mig till att progesteronet får kämpa lite mot östrogenet sådär precis efter ägglossningen, och när då östrogenet kämpar tillbaka så kan det göra att tempen dippar någon enstaka dag. Så tappa inte hoppet än, är tempen hög igen imorgon så har du säkert ägglossat!
  • LJM91

Så himla tråkigt att tempen var låg idag också Dalarna :( tycker du gör rätt nu som kör igång med krämen för att framkalla mens. Det händer ju ibland att man har cyklar utan ägglossning, men det är ju galet frustrerande nu när man försöker bli gravid.. Hoppas att nästa cykel är mer normal <3

Fyrklöverns, tycker också att igår ser mer sannolikt ut :) hoppas tempen fortsätter vara hög nu!

• LJM91

Sophie, jag kan ana något svagt! Svårt att säga om det har färg eller om det är grått dock? Hoppas så mycket att det är positivt <3

• LJM91

Wohooo äntligen glad gubbe Fyrköverns! Hoppas en tydlig temphöjning följer nu <3

• LJM91

Vad tråkigt att det är så många som har ägglossningar som krånglar och blir försenade nu :( och vad trist att testet var negativt Sophie, men hoppet är inte ute förrän mensen är här <3

Min temp har varit stadigt hög på 36,75 nu i fyra dagar så jag ska nog bara tempa i någon dag till sedan ska jag försöka sluta. Tänker att det blir en sak mindre att analysera och stressa över. Tar emot lite då jag verkligen har tempat i princip varje dag i över ett år, men tror att det är en bra grej för mig.

Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?