• LJM91

Försöka bli gravid i höst, följas åt?

Om du inte känner dig okej med uppdelningen att han betalar mer och att du gör mer sysslor, så tycker jag inte att du ska gå med på det heller. Att han inte vill ta emot pengar innebär ju inte att du måste acceptera att mest hushållsarbete läggs på dig. Har du provat att bara låta alla sysslor bli ogjorda när han inte drar sitt strå till stacken? Låta disken stå och låta tvätten var otvättad. Eller diska efter dig själv och tvätta bara dina egna kläder :P kanske inser han då hur mycket du gör?

Det är ju en bra utgångspunkt att du känner att han kommer ta sitt ansvar som pappa, när barnet väl är här finns det ju ingen återvändo liksom :P känner du att du kommer kunna dela föräldraskapet med honom oavsett om ni lever ihop eller inte så finns det ju bra förutsättningar för att det ska lösa sig tänker jag. Skönt också att du känner att du hade klarat dig fint om du skulle bli ensamstående. Det blir ju allt vanligare att skaffa barn på egen hand också, så det är ju ingen omöjlighet. Läste någonstans ordet självstående istället för ensamstående, gillade verkligen det. Ensamstående låter lite ledsamt, men självstående har lite mer power bakom sig tänker jag.

Sen är en satisfyer underskattad xD har också haft en men den gick sönder tyvärr, använde den väl för mycket hahah..

• LJM91

Jag känner igen mig i att det kan vara skönt tex att han spelar och jag gör något annat, så gör jag och min sambo ofta på kvällarna. Han tittar gärna på fotboll och ishockey vilket tråkar ihjäl mig, och då gör jag något annat. Det är skönt tycker jag, man måste ju inte göra allt tillsammans. Du får klura vidare på vad som är viktigast för dig och jag tror det är bra om ni kan prata ut med varandra, kanske också ta hjälp av någon utomstående om ni känner er bekväma med det?

• LJM91

Har nu drömt två nätter i rad att jag var gravid. Första natten hade jag en liten gravidmage och gick och klappade på den hela tiden. I drömmen i natt hade jag nyss plussat och gick runt med ett clearblue digitalt test och visade folk haha.. Gravid 2-3 veckor stod det. Kändes så otroligt verkligt, men ändå så långt borta på något sätt. Tomheten när jag vaknade var brutal..

• LJM91

Hahaha vilken dröm du hade Fyrklöverns xD var det en sån dröm som kommer bli sann tro? Skönt att ditt cellprov var normalt! Hur såg ägglossningstestet ut idag?

Tredje dagen med blinkande gubbe för mig, nojar lite över att inget fertilt sekret har visat sig än? De senaste cyklerna hade jag fertilt sekret i fem dagar innan ägglossningen kom på den sjätte dagen, så hoppas såklart att det dyker upp snart..

• LJM91

Det fertila sekretet är här! CD13 idag så det känns lovande att ägglossningen är på gång betydligt tidigare än vanligt :)

• LJM91

Stor kram till dig chilins <3 förstår behovet av en paus, men jag hoppas att du kommer tillbaka till oss med goda nyheter om ett plus på stickan riktigt snart!

Dalarna91 skrev 2022-10-28 16:00:29 följande:

Ljm; hoppas verkligen ägglossningen kommer nu!! När har sju dagar gått efter sista tabletten?

Det hoppas jag också :) imorgon har det gått sju dagar, så om ägglossningen kommer under helgen eller i början av nästa vecka så är jag supernöjd! Hur känns det för dig att inte ägglossningstesta, är det en skön paus eller känns det stressande?

Hoppas det är fint med er allihop <3

• LJM91

Dalarna, jag tycker att min tapp börjar kännas öppen redan efter mensen och sen håller den sig typ likadan fram tills efter ägglossningen. Har gett upp försöken att känna när den öppnar sig pga det. Men däremot känns den mjukare dagen innan ägglossning och på ägglossningsdagen. Låter positivt att det är bättre mellan dig och sambon :)

Fortfarande blinkande gubbe i morse men tyckte teststrecket var ganska starkt, så tog en vanlig sticka efter lunch. Inte positiv, men hyfsat stark. Så jag hoppas så himla mycket på fast gubbe imorgon!

• LJM91

Håller tummarna för dig J3nnif3r! :)

Fortfarande blinkande gubbe idag, strecken på den stickan är lika starka tycker jag men teststrecket brukar vara mycket starkare än kontrollstrecket när det blir fast gubbe. Den vanliga stickan är ju inte i närheten av att vara positiv så ägglossningen är nog inte på gång imorgon i alla fall. Har jättemycket fertilt sekret så jag hoppas det är ett gott tecken :)

• LJM91

Det blev fast gubbe och positivt på stickan ikväll :) är på CD15 idag så det innebär ägglossning på CD16 eller 17 vilket känns som en vinst i sig, är så himla lättad!
  • LJM91
    Dalarna91 skrev 2022-10-31 08:48:48 följande:

Ljm91; va glad jag blev när jag läste du har fått positiva tester. Så himla tidigt också!!! 
    Hoppas verkligen på ett pluss nu 

Tack snälla du <3 svävar lite på moln idag haha, hoppas bara att jag lyckas få till ett ligg ikväll xD vi låg igår morse men skulle vilja att vi får till det ikväll också för att maxa chanserna.. Så får vi se hur tempen är på tisdag, är den fortfarande låg så får jag försöka förföra sambon en tredje dag haha
Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?