Försöka bli gravid i höst, följas åt?
Om du inte känner dig okej med uppdelningen att han betalar mer och att du gör mer sysslor, så tycker jag inte att du ska gå med på det heller. Att han inte vill ta emot pengar innebär ju inte att du måste acceptera att mest hushållsarbete läggs på dig. Har du provat att bara låta alla sysslor bli ogjorda när han inte drar sitt strå till stacken? Låta disken stå och låta tvätten var otvättad. Eller diska efter dig själv och tvätta bara dina egna kläder :P kanske inser han då hur mycket du gör?
Det är ju en bra utgångspunkt att du känner att han kommer ta sitt ansvar som pappa, när barnet väl är här finns det ju ingen återvändo liksom :P känner du att du kommer kunna dela föräldraskapet med honom oavsett om ni lever ihop eller inte så finns det ju bra förutsättningar för att det ska lösa sig tänker jag. Skönt också att du känner att du hade klarat dig fint om du skulle bli ensamstående. Det blir ju allt vanligare att skaffa barn på egen hand också, så det är ju ingen omöjlighet. Läste någonstans ordet självstående istället för ensamstående, gillade verkligen det. Ensamstående låter lite ledsamt, men självstående har lite mer power bakom sig tänker jag.
Sen är en satisfyer underskattad xD har också haft en men den gick sönder tyvärr, använde den väl för mycket hahah..