• LJM91

Försöka bli gravid i höst, följas åt?

Vad häftigt med klockan fyrklöverns, hoppas att den lyckas identifiera ägglossningen :) skönt att slippa trixa med muntermometer på morgonen isåfall!

Idag kom den här äntligen på besök!! Så peppad, är på CD24 idag så det känns underbart med ägglossning i något rimligare tid än innan :P

• LJM91

Kul att vi synkar igen Dalarna :) håller verkligen tummarna för att båda våra ägg släpper nu!

• LJM91
    Fyrklöverns skrev 2022-09-29 17:47:43 följande:

Jag fick precis en rödbrun flytning på CD11, innan ägglossningen och efter mensen. Har aldrig haft så innan, någon som känner igen sig eller har en idé vad det kan röra sig om? Det enda jag brukar ha är typ en liten brun klump i flygningen vid ägglossning och lite spottings en-två dagar innan mensen men det har typ hänt två gånger i livet. 

Har tyvärr ingen aning, jag har aldrig haft mellanblödningar förutom när jag hade kopparspiral och det är ju inte riktigt relevant :P hoppas någon annan har bättre koll :)
  • LJM91
    Dalarna91 skrev 2022-09-30 10:14:11 följande:

Ljm; fått någon temp ökning idag? 

Nej fick snarare än dipp, så hoppas på att ägglossningen sker idag. Brukar ägglossa dagen efter positivt test så vi får se om det blir så denna gången också :) har haft väldigt mycket sekret så hoppas det är ett gott tecken. Hur var din temp idag?
  • LJM91
    Dalarna91 skrev 2022-09-30 15:50:28 följande:
    Nej ingen ökning idag. Brukar få ägglossning 2-4 dagar efter positivt. Sista gångerna har varit 2 dagar. Borde ha idag ägglossning. Får nog inte till sex idag. Men fick det igår och i förrgår.
    Då finns det ju goda chanser, det är väl dagarna före ägglossning som är de mest fertila :) vi fick till det igår och i förrgår, ska försöka ikväll också så får vi se om det går vägen, sambon brukar vara trött på fredagar xD
  • LJM91
    Dalarna91 skrev 2022-09-30 18:11:09 följande:
    Vi fick till detta hela ägglossning perioden förra månaden utan resultat. Så känner mig lugn om vi inte får till det idag. 
    Hoppas ni får till det. :D
    Ja det är ju inga garantier att det ska gå vägen även om man ligger varje dag runt ägglossning, varannan eller var tredje ska väl ge lika höga chanser om jag har förstått rätt. Vi har testat både varannan dag och varje dag och än så länge har ju inget av det funkat, så tänker att vi tar det lite som det kommer helt enkelt.
  • LJM91

Fick till det ikväll också så nu hoppas jag på en temphöjning imorgon :)

Hur går det för er andra, hur mår ni? <3

• LJM91

Vad skönt att det känns okej med mensen chilins, första dagen på en ny chans <3

Klurigt med sekretet Fyrklöverns, jag vet inte om Q10 eller inositol kan bidra till att minska det. Jag har inte haft så mycket sekret tidigare varken med eller utan inositol, men förra cykeln när jag använde progesteronkrämen och även denna cykeln på letrozol har jag haft massor. Kan säkert vara slumpen också, och huvudsaken är ju att det finns sekret inne i livmodertappen :)

Tempen låg på 36,51 idag och det är precis över min cover line, så hoppas att den tar ett litet skutt till imorgon. Dalarna, hur var din temp idag?

• LJM91

Sophie, det blev CD25 så en klar förbättring från tidigare cykler i alla fall :P

Skönt att testen blir starkare Fyrklöverns, vattnigt sekret är ju också fertilt så håller tummarna för att ägget är på gång att släppa :)

Hoppas din temp också höjs lite till imorgon Dalarna, kul att vi ägglossade samtidigt igen!

• LJM91

Hur går det för dig evelina, hur mår du? <3

När blir BIM för dig Dalarna, typ 11/10 någonting eller? För mig blir det 16/10, på en söndag denna gången vilket känns så skönt. Hade sån ångest förra cykeln av att ha BIM på en vardag.. Men ser inte fram emot de där sista dagarna innan BIM, de brukar vara mest ångesfyllda för min del.

Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?