Inlägg från: Frida123123 |Visa alla inlägg
  • Frida123123

Bf augusti 2022

Tino skrev 2022-08-26 19:31:57 följande:
    Så skönt att bebisen nått sin födelsevikt. Och att du gått ner efter förlossningen är också bra
    Jag har också gått ner till vikten jag hade innan graviditeten. Det är viktigt att äta och dricka mer när man ammar så man inte rasar mer i vikt. Min bebis är en månad idag och ammar bra. Har haft första veckan där pappan jobbat och jag tagit hand om barn själv. Det har gått bra men får gå och lägga mig när bebisen somnar vid 8. 
    härligt att höra! Ja absolut, man behöver tänka mer på vad man äter och att dricka mycket vatten! Åh, själv lite nervös när sambon börjar jobba men som tur är blir det först om 2 veckor. Tar du alla pass med mat etc nu när sambon jobbar då? Kommer vara helt slut, har en bebis som ammar mycket på natten och som har svårt att somna.. 
  • Frida123123
    Semlan3 skrev 2022-08-27 00:05:20 följande:

Ringde förlossningen i onsdags eftermiddag då jag inte hört någonting om igångsättning. Ville mest höra om det var kört att det skulle bli på onsdagen eftersom jag inte hört någonting. Dom sa att det nog troligtvis skulle bli på torsdagen. Sen ringde dom ett par timmar senare och sa att vi var välkomna. Vi åkte in vid halv sju, men sen blev det fullt upp på förlossningen. 23.30 tog de hål på hinnorna. Fick snabbt regelbundna värkar. Försökte med lustgas men mådde bara illa. Fick spinalbedövning som tyvärr inte tog en punkt i ryggen men blev ju ändå bättre. 04.30 kom hon ut. Fick verkligen revansch från mina två andra förlossningar. Hade samma bm hela tiden som var sååå bra. Lillasyster föddes i 41+5 och vägde 3655g och är 51 cm lång. Nu är vi hemma och ska börja livet som trebarnsföräldrar.

Härligt att höra att bebisen äntligen är här! Jättestort grattis! Vad snabbt det gick, till skillnad från min egen :). Njut nu av att vara mamma på nytt, igen :). 

undrar om alla i tråden fått sina barn nu? Tänka sig vad graviditetstiden ändå gick snabbt! 

• Frida123123
    Nathaliextnf skrev 2022-08-27 23:46:19 följande:

Nej jag är kvar. Mitt egna bf var 29 aug men blev flyttad till 5 sep. Just nu har jag ordentliga förvärkar men vågar inte hoppas på att de är på g. Ska träffa fl läkare på tisdag för ny bedömning om igångsättning är då i v39+0? bara längtar nu tills bebis kommerHjärta

Hej Nathaliextnf! Kul att du svarade oss här i tråden! Spännande tider! okej, då får ni se om det blir igångsättning eller om bebisen kanske vill komma innan dess! Då återstår det även att se om det blir ett augusti eller september barn :). Inte för att det spelar någon som helst roll haha. Är det ditt första barn? Lycka till nu!! 
  • Frida123123
    Nathaliextnf skrev 2022-08-28 15:43:23 följande:

Verkligen:) detta är mitt sjunde barn men har 5 igångsättninga och en gång starta de med hjälp av hinnsvepningar. 

så jag vågar inte hoppas för mkt att det startar själv. Har gjort två hinnsvepningar nu och i onsdags var tappen 1,5 cm och det var öppet 2 cm.? men vi förse hur denna blir, sista fl blev akut snitt så lite ångest har man nog ändå.. 

Wow 7 barn! som förstagångsförälder skulle jag gärna hämta lite tips. Har en 2,5 veckors bebis som typ skrikit sig till sömns här. Då har man testat ALLT. Puhhh. Väldigt jobbigt. 
  • Frida123123
    Nathaliextnf skrev 2022-08-27 23:46:19 följande:

Nej jag är kvar. Mitt egna bf var 29 aug men blev flyttad till 5 sep. Just nu har jag ordentliga förvärkar men vågar inte hoppas på att de är på g. Ska träffa fl läkare på tisdag för ny bedömning om igångsättning är då i v39+0? bara längtar nu tills bebis kommer // Hjärta

Hej igen! Undrar hur det går för dig? Hur gick samtalet med läkaren (om det nu blev av, och bebisen inte kom innan dess :). Om bebisen inte är här ännu så kommer den snart iaf :). spännande!! 
  • Frida123123
    Nathaliextnf skrev 2022-08-28 15:43:23 följande:

Verkligen:) detta är mitt sjunde barn men har 5 igångsättninga och en gång starta de med hjälp av hinnsvepningar. 

så jag vågar inte hoppas för mkt att det startar själv. Har gjort två hinnsvepningar nu och i onsdags var tappen 1,5 cm och det var öppet 2 cm.? men vi förse hur denna blir, sista fl blev akut snitt så lite ångest har man nog ändå.. 

Hej! Är så nyfiken på hur det gått för dig/er! Kanske du har fullt upp med en bebis nu :). 
  • Frida123123
    Nathaliextnf skrev 2022-09-11 13:12:12 följande:

Hej! Det blev igångsättning 31/8 som ändå började bra men slutade i akutsnitt den 2 sep. Det började göra ont i livmodern som ett band fram på nedre delen av magen (dom var rädda att livmodern skulle kunna brista pga av mitt akutsnitt förra året) så jag sa stopp fl hade inte gått framåt på flera timmar, öppen 5-6 cm men hon trillade inte ner, precis som förra året med Tristan. Så vi bestämde att sambon skulle åka hem kl var då runt 20 till barnen och mormor kunde åka hem till sig ett tag. Jag skulle få antibiotika och sen sova på en annan avdelnin. 

men kort efter att sambon åkt började dom bli oroliga att bebis mådde dåligt. Bra hjärtljud men slö, väldigt slö. Efter mkt buffande. Tog blodprov på hennes huvud så kom dom in strax efter 03 och säger att det blir akutsnitt! Hinner tänka att det finns en chans att förlora bebis i magen och att min sambo är 5 mil från mig. Ringer honom 03:18, luna plockas ut 04:12 tas till barnbordet och två min senare kommer sambon inrusande i op salen! Så han får gå till henne först. Så lättade att han kom, men jag känner nu att jag börjar landa i hela händelse. Luna mådde toppen, tack gode gud eller vad man säger för de! Men jag fick en infektion i snittet, precis som förra gången. men fick komma hem efter 3 dagar. 

Hon är faktiskt galet söt. Luna var 51cm lång och 3220g tung 

Hej! Vad kul att du ville skriva och uppdatera oss i tråden! Vilken förlossningsresa, som sagt man vet aldrig hur det ska gå. Vad traumatiskt. Då missade han födseln, men kom ändå strax därpå ändå. Jättefint namn! Åh, nu skulle man ju vilja se henne :). Liten tjej på 3200 :). Då har ni hunnit vara hemma några dagar nu och vänja er vid det nya underbara livet! Njut! Och, äntligen var förlossningen och graviditeten över för dig med :)
  • Frida123123
    chislin skrev 2022-09-10 21:45:14 följande:

Hej alla! Är denna tråd aktiv än? Jag födde min prins 12/8 och har nu fullt upp här hemma. Några som vill fortsätta följas åt såhär den första bebis-tiden, bolla idéer, tips och tankar? Glad

Hej Chislin! Jag följa gärna åt! Är nu hemma själv med min pojke som föddes den 11/8. Det är första barnet och sjukt vilket omställning det är. Visste att det skulle bli så men ändå inte. Det går INTE att förbereda sig på vad som komma skall. 

Berätta hur är det för dig? Amning? omställningen? Hur ser dagarna ut? Har allt flutit på bra? 

Jag känner mig dock lite ensam. Ingen som bor i Skåne ha ha. 

• Frida123123
    Ingetnamn123 skrev 2022-09-10 22:10:05 följande:
    Hej,
    Det låter kul att följas åt den första tiden:)
    vår pojke kom den 11 augusti. Det är vårt första barn så livet har förändrats totalt.
    Tyvärr hade jag en svår förlossning och jobbigt första veckor pga amningen. Nu har det börjat kännas lite bättre men misstänker att jag lider möjligen av förlossningsdepresdion:(
    11/8 för oss med :). Och en pojke Och första barnet. Hade samma med en svår förlossning och jobbigt med amning och depression. Grät varje dag. Nu lite bättre men fortfarande jobbigt. Ibland undrar jag vad jag egentligen gett mig in på. Jag tror jag med skulle kunna ha förlossningsdepression!

vår son gick ner mycket i vikt i början så det blev stödmatning. asp det var amning och bröstpump. Fick inte till det. Jättejobbigt. Därefter fick jag mjölkstockning- aj aj aj. Grät. Typ gråter nu, för det var så jobbigt. Tillslut har det nu blivit ersättning kombinerat med amning. Sedan hade han problem med magen och hade en intensiv skrikperiod. Bättre nu. Själv önskar jag bara att han blir äldre, då jag hoppas på att det blir lättare då. 
  • Frida123123
    Nilla6 skrev 2022-09-11 14:40:37 följande:
    Hej var beräknad den 12e men Alice ville komma ut redan den 21 juli så hon är över 7 veckor nu, har fått klippa tungbandet 2 ggr, läppbandet är oxå kort men hoppas på en töjning då dom helst inte klipper det. Gick okej att amma i början, men fick pumpa ca 3 ggr om dan och ge på flaska då hon inte blev mätt och gick upp i vikt. Ersättning fick hon på natten om hon behövde samt på morgonen innan pumpning men hon klara sej rätt bra på amning på natten. Sen i onsdags börja jag med enbart amning vilket gick sådär, rinner inte lika snabbt som flaska, sen på torsdan klippte vi bandet och då skrek hon konstant av smärta i typ 8 tim innan hon amma igen och natten gick skit så fick ersättning igår, pumpade och amma, sen inatt har jag bara ammat igen för att få igång mjölken så får se hur det utvevcklar sej, hoppas på amning till 90 procent iaf och ersättning kanske 1 max 2 ggr om dan. Hon ska ta rotavaccinet på torsdag så får se om bröstmjölken räcker eller om jag måste ge mer ersättning. 
    Oj, lilla redan 7 veckor! Tycker du att det är lättare nu? Kommer inte ihåg om detta är ditt första barn? Jobbigt med tungbandet! Alltså, i början pumpade jag varannan timme, dygnet runt.. Herregud, visste att det skulle vara jobbigt och göra ont men detta kunde jag inte föreställa mig! 
Svar på tråden Bf augusti 2022