Nathaliextnf skrev 2022-09-11 13:12:12 följande:
Hej! Det blev igångsättning 31/8 som ändå började bra men slutade i akutsnitt den 2 sep. Det började göra ont i livmodern som ett band fram på nedre delen av magen (dom var rädda att livmodern skulle kunna brista pga av mitt akutsnitt förra året) så jag sa stopp fl hade inte gått framåt på flera timmar, öppen 5-6 cm men hon trillade inte ner, precis som förra året med Tristan. Så vi bestämde att sambon skulle åka hem kl var då runt 20 till barnen och mormor kunde åka hem till sig ett tag. Jag skulle få antibiotika och sen sova på en annan avdelnin.
men kort efter att sambon åkt började dom bli oroliga att bebis mådde dåligt. Bra hjärtljud men slö, väldigt slö. Efter mkt buffande. Tog blodprov på hennes huvud så kom dom in strax efter 03 och säger att det blir akutsnitt! Hinner tänka att det finns en chans att förlora bebis i magen och att min sambo är 5 mil från mig. Ringer honom 03:18, luna plockas ut 04:12 tas till barnbordet och två min senare kommer sambon inrusande i op salen! Så han får gå till henne först. Så lättade att han kom, men jag känner nu att jag börjar landa i hela händelse. Luna mådde toppen, tack gode gud eller vad man säger för de! Men jag fick en infektion i snittet, precis som förra gången. men fick komma hem efter 3 dagar.
Hon är faktiskt galet söt. Luna var 51cm lång och 3220g tung
Hej! Vad kul att du ville skriva och uppdatera oss i tråden! Vilken förlossningsresa, som sagt man vet aldrig hur det ska gå. Vad traumatiskt. Då missade han födseln, men kom ändå strax därpå ändå. Jättefint namn! Åh, nu skulle man ju vilja se henne :). Liten tjej på 3200 :). Då har ni hunnit vara hemma några dagar nu och vänja er vid det nya underbara livet! Njut! Och, äntligen var förlossningen och graviditeten över för dig med :)