-
Hur gick det för dig med samtal om igångsättning hos läkaren?Frida123123 skrev 2022-08-01 08:59:44 följande:Hej Bullmamman2. Kul att du uppdaterar om hur det går för dig! Håller tummarna för att du får ett bra samtal med läkaren och en igångsättning. Vilken vecka + dag har du kommit till nu? Jag är i vecka 38+0 idag. Ska på vanlig kontroll hos barnmorskan idag och på samtal för bedömning av igångsättning kommande måndag. Hör gärna av dig om hur det går imorgon!
-
En till som väntar på att förlossningen ska starta! Jobbigt med lågt Jörn och blodtryck. Visst är det svårt att tänka på annat än förlossningen. Själv är jag jättenervös, inte endast för förlossningen, men att barnet ska vara friskt, anknytning, tiden efter etc etc. Är det ditt första barn?Ingetnamn123 skrev 2022-08-05 05:13:40 följande:
Grattis till er som fått era bebisar:)
Idag går jag in i vecka 40 och förhoppningsvis kommer bebisen snart.
Kämpar med lågt blodtryck och låg järn. Fick järninfusion iförrgår så förhoppningsvis börjar jag känna mig mindre trött snart.
Förlossningen är det enda som jag tänker på och hoppas att det ska gå bra. Börjat kolla på förlosningsvideor på youtube. Jag har insett att det kan gå hur som helst och kanske bättre att försöka ta det som kommer då man ändå inte kan påverka så mycket?
-
Ingen bebis igår heller..varje dag är en pina. Mer för det okända. Att släppa kontrollen. Jag är beredd på det mesta, att det blir som det blir. Har ingen tanke eller föreställning att min förlossning måste ske på ett speciellt sätt utan det rör sig om ren och skär oro. Jag och min sambo är hemma och väntar. På måndag är det annars besök för samtal om när igångsättningen kommer att ske. Kände att jag behövde skriva av mig lite. Känns bättre när andra här med delar med sig av hur det går för dem, både för er som redan fått era barn och för er som väntar. Stort lycka till önskar jag er alla!
-
lillalillas skrev 2022-08-06 14:46:16 följande:Hej Frida! Känner igen ditt namn från ivf trådar. Jag fick också hjälp av ivf för mitt första barn och vilken dag som helst så får vi ytterligare tillökning. Det kommer gå jättebra med din förlossning! Lita på din kropp! Även om vi gick hjälp att bli gravida är våra kroppar jäkligt bra på att föda barn ska du se :) Allt kommer gå bra och snart har du din lilla i din famn och alla sprutor och tårar från ivfen och smärtan under förlossningen är så värt det.
Hej Lillalillas! Så snällt av dig att skriva till mig. Jag var rätt aktiv i tråden ivf 2021, så det stämmer :). Grattis till både ert första barn och snart kommande andra barn! Väldig spännande ivf resa man gör ändå, och jag är själv väldigt tacksam för hjälpen som vi fick och självklart, såklart är alla andra det med. Det är svårt att förklara hur det är att uppleva en ivf resa utan att ha upplevt det själv. Kul att det fungerade så bra för er!
Tack för de stöttande orden, verkligen! Stort lycka till du med med allt som kommer!
-
Här kommer en uppdatering från mig: var på samtal idag för igångsättning. Blev inlagd pga ökade indikationer på havandeskapsförgiftning. Lades in för observation. det verkar vara ok nu men nya prover ska tas imorgon. Imorgon fm sätts förlossning igång. Kommer nog att dröja innan förlossningen kommer in i skriv fas, vilket det brukar med förstföderskor och igångsättning. Vi får se. Men tror bebis tidigast onsdag men senast torsdag.
Nu åker jag inte hem utan en bebis iaf!
-
Hej! Hoppas att det blir andra bud om 2 dagar. Förstår oron, svårt att påverka. Men om tidigare barn ändå varit så pass stora så kan man ju tycka att det ändå finns fog för igångsättning. När är Bf? Vad tror de att bebisen väger idag?bullmamman2 skrev 2022-08-08 10:48:03 följande:
Frida 123123
Av någon anledning kan jag inte citera. Läkaren valde att göra ett tillväxtultraljud och då kom de fram till att bebisen inte var stor. Fick en ny tid 2 dagar innan bf för att se hur det ser ut då.
Så här i efterhand ångrar jag att jag tackade ja till läkartiden eftersom jag nu är mer orolig. Dels för att nu kommer jag inte få någon igångsättning och jag är orolig för att personalen på förlossningen kommer att anta att det inte är ett stort barn och inte ha samma koll som de skulle haft annars.
Har hört många där tul inte alls stämt och att bebisen vägt 1 kg mer än vad som uppskattades på tul (finns så klart de som varit mindre också)
Har fått två stora barn som vägt över 5 kilo och det har blivit komplikationer båda gånger, sist när jag fick en igångsättning så föddes bebis på bf och nu är jag så orolig att det ska bli mer komplikationer dels så jag är äldre och att bebisen kan vara ännu större än sist. Men jag hoppas såklart att det stämmer på tul.
-
Tack! Ingen bebis ännu. IgångsättningenTino skrev 2022-08-10 13:31:25 följande:Åh! Lycka till! Nu kommer bebisen snart. Hoppas att allt går bra.
går mycket långsamt. Trots försök med gel och Cytotec är livmodertappen fortfarande omogen och bakåtriktad. De vill försöka sätta in en ballong men det är svårt, och smärtsamt. Aj! Nu är planen att fortsätta ta Cytotec och förhoppningsvis få in en ballong. Men, tror Inte att det blir bebis innan torsdag. Segt och jobbigt men bebis mår bra hittills iaf. Men lång väg kvar -
Inatt lyckades man sätta in en ballong. Hade det inte lyckats så hade det blivit kejsarsnitt. Var läskigt att få veta det innan man började försöket.. så nu händer något iaf, men f..an vd ont det gör. Blir kort inlägg det här. Nästa gång kanske bebis..
-
Igårkväll föddes vårt efterlängtade barn genom akut kejsarsnitt efter misslyckad induktion. Det blev en pojke på 3,7 kg och 50 cm lång. Han är perfekt och helt frisk! Vi är så lyckliga och förtjusta i vår lilla gosse.
-
Grattis Grynette till sonen! Häftig känsla att få ta tag i honom själv. Verkligen ett starkt minne för livet! Visst var detta ditt fjärde barn om jag inte minns fel? Ta hand om er alla och återigen stort grattisGrynette skrev 2022-08-12 19:16:39 följande:
Grattis till alla er som fött<3<3
Fick min "lilla" grabb imorse efter igångsättning igår på kvällen i v 38+1..4.2 kg och 51 cm lång..tog emot den lilla krabaten själv och lyckligtvis inga komplikationer eller skador..