Inlägg från: Frida123123 |Visa alla inlägg
  • Frida123123

Bf augusti 2022

Åh, så spinnande ändå att det börjar dra ihop sig sakta men säkert för alla tills rutin ultraljudet! Jag lääängtar!! Tycker humöret går lite upp och ner här, blandning mellan att vara förväntningsfull och jätterädd för att något ska vara fel/gå fel. Ändå var det bara 3 veckor sedan jag var på kub. Jag har mitt rul den 21/3, så idag 3 veckor kvar, ingen som räknar ner här nej haha. 

Jag har bara berättat för min bästa vän så ingen vet ännu heller, så surrealistisk! Vecka 16+0 idag, så jag går in i vecka 17 idag. 

Detta barn har blivit till med hjälp av ivf, och ni som känner till den processen vet om att väntan, den är man då van vid! Så efter 3 ivf och 2 frysta återföringar, så är ju denna väntan?  A walk in the park? :). 

Bor i Skåne, här får partnern följa med, vilket jag är jätte jätteglad över. Vårt första barn så allt är ju extra extra speciell! 

• Frida123123

Nä nu får det räcka :(. Trodde jag skulle orka, orka vänta och hoppas, hoppas på att allt fortfarande ser bra ut. Har rul om 2,5 vecka, men det är för långt bort ändå. Så idag bokade jag in ett privat ultraljud på fredag. Så glad över det beslutet, förhoppningsvis ser allt bra ut och vi får nya bilder och kan gå därifrån med ett lättat hjärta och psyke. 

• Frida123123
    Grynette skrev 2022-03-02 20:15:44 följande:
    Ville ni veta könet? Jag brukar göra könsultraljud i v 15 men har avstått denna gång haha..har redan en av varje eller 2 +1 men det ska bli spännande få reda på vad det blir denna gång

Jag har redan gjort 4 ultraljud så kan förstår dig helt och hållet:)skönt att allt såg bra ut

Skönt med andra som förstår situationen och oron. Jag ska dit på fredag så jag vet ännu inte hur det ser ut, men hoppas på det bästa givetvis. Detta blir mitt fjärde Vul/ul. När man gör ivf så går man alltid göra ett tidigt ultraljud, oftast i vecka 8. Jag har gjort 3 ultraljud hittills i vecka: 8+4, 10+3 och 13+2 (kub) Nej, vi vill inte veta könet. Men jag har ändå försökt tolka bilderna från kub hundratals gånger haha. 

Vilken vecka + dag är du i nu? Jag är i vecka 16+2. Jag känner ingenting av fostret. Läste om någon här i tråden som känner fladder, spännande, Läste att det är vanligare hos omföderskor. Känner du något ännu? Misstänker att det kommer dröja några veckor till för mig. 

• Frida123123

Till Tino: Vad skönt att det gick bra idag på rul. Själv hade jag bokat in ett extra ultraljud idag då jag varit så orolig. Allt såg fortsatt jättefint ut, en superfin bebis. Fick med oss flera bilder hem. Så kul! Och vilken skillnad i lättnad det gjorde. Detta medförde att jag ändå kände mig så pass trygg att jag kunde berätta för min arbetsgivare. Så skönt att de vet, även om de redan tydligen visste. Det verkar som att det blir en bebis ändå. Förlossning satt till den 14/8. Trevlig helg på er alla! 

• Frida123123

Dags för rutinultraljudet för många nu- jippi. Jag är i vecka 18+0 idag. Har mitt ultraljud om prick en vecka, ska bli så spännande! Vill se bebisen hela tiden, så spännande att se hur den utvecklas.  Vi kommer inte ta reda på könet, men jag kommer definitivt spana och gissa, mest för att det är kul. Magen och brösten växer stadigt haha. Vi ska med försöka köpa begagnat men blandat med lite nytt. Så fina saker det finns ju! Hur kan man motstå! 

• Frida123123
    Emjol skrev 2022-03-17 05:49:07 följande:

RUL gick bra igår Skrattande
    Vi väntar en liten tjej som magkänslan har sagt sen dag 1 Hjärta
    Somna nästan direkt när jag kom hem, troligen pga all nervositet. 

Åh, grattis grattis! 5 dagar kvar till rul.
    Måste även köpa nya bh nu haha.. 
  • Frida123123
    nomina skrev 2022-03-19 16:39:04 följande:
    Grattis! Så underbart :) 
    Vi ska iväg på måndag, börjar redan bli nervös...!

Grattis Nilla6!! så skönt att allt såg bra ut! 

Nomina, vi ska också iväg på rul på måndag. Också jättenervös! Lycka till oss båda

• Frida123123

Så, då var rutinultraljudet gjort. Gick jättebra. Inga avvikelse. Allt såg jättebra ut. Var superkul, även fast den lille inte ville samarbeta Haha. Så nu släpper jag oron ett tag :) Och ska låta mig själv njuta av graviditeten! 

• Frida123123
    nomina skrev 2022-03-21 20:02:56 följande:

Så härligt Frida!! 
    Det gick bra för oss idag också, det visade sig vara en pojke som sprattlar omkring därinne! 

Grattis till dig med Nomina och grattis till er pojke! Hade ni några teorier innan med gissningar på kön, tex nubb/skall teori, om ni väntade en pojke eller flicka? Visst var det ert första barn med? Detta är mitt första, har Bf: 14/8. Visst hade du 12-13/8? Tänka sig snart halva graviditeten avklarad! Starkt jobbat till oss alla i tråden! 
  • Frida123123
    Grynette skrev 2022-03-25 15:47:27 följande:

Var på RUL idag,allt såg bra ut. Väntar en liten pojke som jag misstänkte :). Bor också i Stockholmsområdet.

Grattis Grynette till er pojke! Så härligt!! 
Svar på tråden Bf augusti 2022