Cykelhjul skrev 2022-08-24 09:17:16 följande:
Jag håller med! Dock måste jag säga att både sköterskan i telefonen när jag bokade tid till läkaren samt läkaren själv bekräftade att dom stött på flera fall. Och när jag nämnde "jag låter nog som en foliehatt men jag tror det är vaccinet som orsakat rubbningarna" så förminskade dom inte mina känslor. Super bra!
haha nej jag förstår det! Det är just där min lust för att tempa faller lite, att man måste vara så konsis hela tiden. Men när ni skriver att ägget släpper och kan bekräfta ägglossningen så blir jag så sugen på att tempa. För det låter så spännande och skönt att ha den typen av koll på sin kropp. Jag får helt enkelt ta mig i kragen :D
Jag har också kört rosenrot den här cykeln och även bidrottningele, körde på munkpeppar 3 månader men dom förvärrade PMSen och brösten gjorde så otroligt ont. Rosenrot känns faktiskt bra och som du säger så tror jag mig bli lite lugnare och mindre stressad på jobbet. Funkar dom för dig tycker du?
Åh vad spännande, 2 dagar innan ÄL bör absolut räcka :D Då är det den här långa jobbiga väntan på att kunna börja testa igen kvar! Dom här dagarna känns sååå otroligt långa
Okej men vad skönt att de lyssnade på dig :)
Äsch jag känner att det inte är supernoga. Har inte ens en termometer med två decimaler. Så länge det ger mig ett hum om vart jag är i cykeln så är jag nöjd. Kanske är en annan sak om man använder det som preventivmedel, även om tempning har fått mig att inse att det kanske inte är en bra preventivmetod. Det enda man kan veta är att man inte är fertil efter ÄL men mellan mens och ÄL vet man ju inte när ÄL kommer. Speciellt inte om man har så ojämn cykel som jag haha.
Ah men då har du provat en del ändå. Vågar nog inte på mig munkpeppar och bidrottningsgelé. Egentligen borde jag chilla när man bara är på försök 4 och redan lyckats bli gravid en gång. Läste en skrämseltråd på FL om hur viktigt det var att sluta med rosenrot innan ÄL så vart lite halvt avskräckt. Känner nog inte av så mycket, är kanske för stressad hehe. Sen kanske jag förväntar mig att jag ska känna mer av dom, har tagit medicin mot panikattacker förut och de känner jag verkligen av. Men jag tänker att det är lite extra vitaminer så att kroppen kan hantera stressen bättre kemiskt åtminstone.
Ja jag hoppas det räcker. Den här väntan är det värsta alltså. Försöker känna på tappen och sekretet om de visar tecken på att jag är gravid men det är ju väldigt oklart exakt hur det ska kännas haha. Och tempa, man blir faktiskt beroende av att tempa på morgnarna under lutealfasen för att man hoppas på att man ska få en hög temperatur :D