Vi som planerar barn 2023
Hur går det för er? Fler som är mitt emellan ÄL och BIM och analyserar minsta tecken i kroppen?
Vi har inte tänkt börja försöka aktivt förrän framåt slutet av sommaren men körde första gången oskyddat efter spiral den här månaden. Fick bara till det en gång under den fertila fasen och det var 3-5 dagar innan förväntad ÄL. Nu ÄL+6 känner jag hur det sticker till i magen och drar i ligamenten vid höfterna. Det kan väl inte vara gravtecken redan? Ägget borde väl inte ens hunnit fästa? Oh lord man kommer bli knäpp av det här
Det där med stickningar och dragningar är en ny grej som jag inte upplevt eller tänkt på innan förrän efter att jag tog ut spiralen för ca 3 månader sen. Så man kan ha det även om man inte är gravid. 6-8 dagar efter befruktningen tar det innan det fäster läste jag, så det finns ju ändå en chans att du kan vara det :)
En annan grej: kommer att bli bjuden på alkohol nu i helgen precis innan BIM. Så knepigt det där, vill ju inte tacka nej och göra en grej av det i onödan om man inte är gravid. Och vill absolut inte berätta om jag skulle vara det... Men det kommer vara små mängder så det är ju ingen fara.