• SweeneyTodd

Här samlas alla nattugglor!

Här kan vi prata, om allt mellan himmel och jord. :) 

• Svar på tråden Här samlas alla nattugglor!
  • Stooler
    Eurydike skrev 2023-06-27 22:56:39 följande:
    Vilken oerhört tragisk kärlekshistoria! Det gjorde ont ända in i själen när jag läste hur det slutade och att hon omkom. Din berättelse fick mig att tänka på the butterfly effect och på hur en liten, obetydlig händelse som händer eller inte händer kan påverka hela framtiden. I det här fallet att hon aldrig hade fått frågan eller att den där bussen kom just där, just då. Jag förstår att det måste ha varit en otroligt smärtsam upplevelse och beklagar sorgen. Tack för att du delade med dig!
    Jo, den är tragisk förstås, men hennes mamma berättade för mig på begravningen att hon aldrig någonsin sett sin dotter vara så glad och lycklig. Vi fick visserligen bara en vecka tillsammans men på något sätt gjorde den veckan att det tunga i bröstet försvann och med hennes mammas berättelse gjorde att jag kunde gå vidare i livet ganska fort.
  • Eurydike
    Stooler skrev 2023-06-27 23:13:36 följande:
    Jo, den är tragisk förstås, men hennes mamma berättade för mig på begravningen att hon aldrig någonsin sett sin dotter vara så glad och lycklig. Vi fick visserligen bara en vecka tillsammans men på något sätt gjorde den veckan att det tunga i bröstet försvann och med hennes mammas berättelse gjorde att jag kunde gå vidare i livet ganska fort.
    Vad fint! Trots all tragik så finns det ljus i de orden. Det är precis den känslan av lycka man vill ge en annan människa. Jag är glad att ni i alla fall fick en vecka ihop och förstår att hennes mammas berättelse gjorde det lättare att gå vidare.
  • Eurydike
    Aniiee skrev 2023-06-27 23:08:00 följande:

Någon som är sugen på ai-konst? Jag håller på att få till Disney-karaktärer enligt Rembrandt.

Jag är sugen på ai-konst! Gärna med något riktigt läskigt motiv så vi alla ligger sömnlösa hela natten 😱, men Disney-karaktärer låter också spännande 🤩
  • Eurydike
    Aniiee skrev 2023-06-27 23:07:03 följande:

Jag har nog inget att berätta som jag inte berättat förr. Mitt liv kan nog enklast summeras med ett "Inget ont som inte har något gott med sig". Eller kanske tvärt om. Det beror väl mest på om glaset halvfullt eller halvtomt och det varierar ju med dagsform.

Ett fint sätt att summera sitt liv på och jag håller med om att uttrycket kan inverteras beroende på inställning och dagsform 🤔
  • Aniiee
    Eurydike skrev 2023-06-29 23:12:55 följande:
    Jag är sugen på ai-konst! Gärna med något riktigt läskigt motiv så vi alla ligger sömnlösa hela natten 😱, men Disney-karaktärer låter också spännande 🤩
    Postar första försöken nr jag sitter vid dator. Imorgon. Jag ska se om jag kan få till något läskigt också. 
    Ask them for their thoughts rather than assume, and when they speak, listen.
  • Eurydike
    Aniiee skrev 2023-06-30 00:42:36 följande:
    Postar första försöken nr jag sitter vid dator. Imorgon. Jag ska se om jag kan få till något läskigt också. 
    Ja, gör det när du får tid och lust! Det ska bli spännande att se oavsett vilket motiv det blir 🤩
  • Aniiee

Jag slänger upp den första, som så klart måste bli Snövit. 

• Aniiee

Jag bad om skogsrået i en hemsökt skog....

• FredrikLiksom

Det är häftigt det där med AI Aniiee. Jag känner mig som en relik som inte fattar nåt, jag som alltid hållit mig uppdaterad.

• Eurydike

Den första bilden är väldigt vacker och lik Snövit så som jag föreställer mig henne! 🍎 De andra två bilderna är riktigt läskiga och kusliga. Det första skogsrået skulle kunna vara en rejäl uppförstoring av ett kvalster eller något liknande. Det andra skogsrået har verkligen ett hemskt ansiktsuttryck som utstrålar både ångest och smärta, men är samtidigt vädjande på något vis. Huuuh! Bra jobbat Aniiee och AIn! Nu vet jag vad jag INTE ska tänka på när jag är ute och campar nästa helg 😅

Svar på tråden Här samlas alla nattugglor!