Jo jag skiter i dina barn!
Sen ser jag styvungar mer som en malus än en bonus. En bonus är en fördel.
Nu hoppas jag innerligt att denna tråd inte är på riktigt eller att du iaf överdriver för att få igång reaktioner men iaf,
Nej, självklart kan det inte förväntas av en bonusförälder att den ska axla ett större föräldraansvar en vad den själv vill. Men genom att bo ihop med föräldern så bildar man en familj och där förtjänar alla att bli respekterade och få hjälp/stöttning - vuxna som barn. Om man inte vill ha barn runt sig och överhuvudtaget inte anpassa sig efter dem så flyttar man inte in och skapar en familj med dem.
Sen har ju faktiskt inte alla barn två närvarande föräldrar. Ganska tråkigt för det barnet att behöva känna sig ignorerat och bortvalt pga någon ny persons egoism.
Och varför i hela Hälsingland kallar man någon för förälder som bara är ihop med någon unges mamma eller pappa???
"Bonusförälder" är ett av de mest idiotiska benämningar som någon kommit på för styvföräldrar. STYV, det är det absolut längsta jag skulle godkänna.
Även om det för mig är en malus.
Bonus, fördel.
Malus, nackdel.
För ingen kan väl tycka att ungen är en fördel, att man inte hellre sett sin partner barnlös... eller med vuxna barn om man är tillräckligt gammal för det.