Inlägg från: Anonym (Malus) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Malus)

Jo jag skiter i dina barn!

Anonym skrev 2022-06-21 16:53:29 följande:
    Du måste vara så enormt kär i din karl.

Du verkar ha genomlidit så mycket enligt dig själv under tiden med bonusbarnen boende hemma, och älskar att visa din bitterhet här fortfarande trots att ungarna flyttat hemifrån för längesen!
    Att du ens flyttade ihop med ungar du hatar är väldigt udda och då drar jag slutsatsen att din man är som gud själv i dina ögon. Annars brukar man inte vilja bo ihop med någon man hatar. Men är man så desperat efter att få bo ihop med en karl som är en usel pappa att man står ut med dom man säger sig hata mest, ja då har kärleken gjort en totalt blind.
    Att han är en usel pappa vet jag inte förstås, men jag antar det. Jag hade aldrig ens velat vara vän med någon som hyser ett brinnande hat mot mina barn.
    Men han kanske inte känner till ditt enorma hat? Du kanske bara visar bitterheten här? Om han känner till hatet, men är okej med det så var han en dålig farsa under barnens uppväxt då han lät dom växa upp med en annan vuxen som aktivt hatar hans barn.
    Fan vad stel stämning det måste ha varit i tv-soffan eller matbordet hemma hos er! Blev du svartsjuk när hans barn fick kramar och kärlek? Eller förbjöd du honom från att visa kärlek till sina barn?
    Wow... är du säker på att du tilltalar rätt person?
  • Anonym (Malus)
    Ess skrev 2022-06-21 17:07:32 följande:

Enligt mig har inte särkullar någon särställning, utan de bedöms precis som alla andra genom hur de är och hur de beter sig. 

Exakt så.
    Vem vill liksom ha personer i sitt hem som man ogillar, som är lata och odrägliga och bara begär en massa? Som gnäller och tror att de är universums medelpunkt, för att deras morsa säger det?

Undrar om alla som är så förbannade på oss skulle vilja ha någon som jag beskrivit ovan i sitt hem... är väl i såfall bara att öppna dörren och låta allsköns individer flytta in.
  • Anonym (Malus)
    Anonym skrev 2022-06-21 17:57:26 följande:
    Kan blanda ihop dig med Ess. Ni båda älskar att tala om era vuxna icke-bonusbarn som förpestade er tillvaro. Men tror inte att jag blandar ihop er, Ess verkar lite mindre bitter än du är.

Vadå? Har jag fel? Är man inte rysligt kär i sin karl om man står ut med att bo ihop med hans barn som man innerligt hatar?
    Du verkar ha slängt mig och Ess i en skål och mixat samman oss till en smet.

Bo ihop skulle jag inte kalla det, de handlar om varannan helg. Att bo ihop hade varit totalt omöjligt. Då hade han fått packa och dra.
    Det handlar om att umgås fre kväll till sön em, varannan vecka.
    Mer än så kommer ingen malus inför min dörr.
  • Anonym (Malus)
    Anonym (Kvinna) skrev 2022-06-21 18:47:17 följande:
    Du bor ju där så det kommer väl in en malus dagligen!
    Vad gulligt tänkt, det är ju bara det att det är min bostad vännen. Hjärta
  • Anonym (Malus)
    Anonym (......) skrev 2022-06-21 19:06:08 följande:
    Du menar att du inte ens klarar varannan helg?? Hur gammalt är barnet? Hur mår barnet av att komma dit så sällan och vara illa omtyckt?
    Jag håller borta så mycket jag kan. Går ut och roar mig med mina vänner de flesta malushelger.

Malus vet inte hur jag känner, vi känner knappt varandra. Säger hej typ, inte så mycket mer.
  • Anonym (Malus)
    Anonym (......) skrev 2022-06-21 19:35:01 följande:
    Men vad är det för usel man som har sitt barn så sällan?? Skulle ha noll respekt för en pappa som smiter från sitt ansvar.

Hur 17  kan man gnälla över 4 dagar i månan? När man inte ens är hemma! Ska barnet inte få ha sin pappa alls då?? Vore det sunt? Hur ego kan man bli...
    Hade han haft mer umgänge så hade han fått flytta ut.
    Han har valt mig.
    Och morsan till malus är nöjd.
  • Anonym (Malus)
    Anonym (Fd malus) skrev 2022-06-21 19:17:42 följande:

Har också haft malusar och tror att singnaturen "Malus" har förväxlats med mig och vad jag skrivit i tidigare trådar.

Vill bara säga det.

Desa malusar tillhör dåtid, även deras far. Han har inte kontakt längre med mer än en av dessa tre. Till och med han insåg hur de är.
    Hur fan skulle jag då stå ut? När deras egen far inte längre gör det?

Men som sagt, det tillhör dåtid.

Lite knasigt att mitt gamla nick lever igen, fast genom någon annan. Det blir ju som gjort för missförstånd. Iaf för dem som har ett gott minne.

Oj, förlåt!
    Jag tyckte att jag kom på ett lämpligt nick.

Inte meningen att sno ditt.

Sorry!
  • Anonym (Malus)
    Anonym skrev 2022-06-21 19:55:17 följande:
    Du kan ju knappt räknas som bonusmorsa (eller malusmorsa om du föredrar det) om din karl tar hem sitt barn bara fyra dagar i månaden.

Har du själv barn? Eller vill ha? Om du vill ha en totalt oengagerad far till dom så har du ju hittat rätt iaf..
    Det är iofs sant, det kan jag ge dig. 
    På-luffen-människa-varannan-helg-person kanske är mer lämpligt.

Ju mer jag funderar på allt som skrivits här desto mer tänker jag att jag nog ska be mannen att skaffa ett annat boende så jag slipper emigrera från MITT hem två helger varje månad.

Det var fanimig ett bra uppvaknande.

Jag har barn, vuxna och utflyttade. Ska definitivt inte ha fler.
    Är änka så mina barns far behöver du inte dra in i detta.
  • Anonym (Malus)
    Anonym skrev 2022-06-21 20:14:04 följande:
    Bra där, eget boende är bäst!

Nej jag menade inte dina barns far, hur ska jag kunna veta hur han var? Jag menade om du vill ha barn med denna karln du har nu, då han är så oengagerad. Visste ju inte att du var klar med sånt redan när jag frågade.

Blev han farsa väldigt sent i livet? Syftar på att han har umgänge med sitt barn och dina är vuxna.
    Stämmer, han blev far sent i livet.

Jag skrev nog lite rörigt. Ska iaf inte ha fler barn, vare sig med sambon eller någon annan.
  • Anonym (Malus)
    Kockobello skrev 2022-06-22 19:38:08 följande:
    "Tyvärr så finns de kvar". Ja du önskar väl att dom dog.
    Jag tror nog inte att "Ess" vill att hennes mans tre barn sedan innan ska avlida. Om inte annat så för mannens skull.

Man önskar inte livet ur alla man ogillar, det räcker att inte träffa dem.
  • Anonym (Malus)

Jag har nu visat mannen tråden och sagt att jag har fått nog.
    Här kan han få läsa om hur jobbiga fler än jag tycker att malusar är.

Han har fått skriftligt och har tre månader på sig att lämna mitt hem. Under den tiden är inte malus välkommen, ska de ses så får det ske någon annanstans.

Den här tråden har jag mycket att tacka för!

Tack också till "Fd Malus" som peppade mig till detta beslut.
    Snart kan jag titulera mig detsamma!

Jag är så överfärdig med småungar så det räcker och blir över. Har aldrig varit barnkär heller, förutom när det kommer till mina egna barn. Ja, och numera även barnbarnen.

Tack ts!
    Kanske jag nu kan peppa någon mer att frigöra sig från styvträsket?

• Anonym (Malus)
    Kockobello skrev 2022-06-23 08:58:42 följande:
    Skönt, en sådan bitter och läskig ska leva själv.
    Jo, det är lika bra att han gör.
  • Anonym (Malus)
    Kockobello skrev 2022-06-23 09:07:33 följande:
    Absolut, synd bara för alla inblandade att de kastade bort x antal år för att hon valde en begagnad man när hon dessutom avskyr barn.
    Du har verkligen inte fattat någonting, och det är faktiskt beklagligt då det måste begränsa dig i livet.
  • Anonym (Malus)
    Anonym (Kvinna) skrev 2022-06-23 09:26:43 följande:
    Men härligt för barnen att äntligen få leva i ett harmoniskt och trivsamt hem igen, utan mobbning och hat.
    Ungen har varken varit mobbad eller hatad.
    Är du lite trög eller spelar du bara?
    Eller har du inte läst vad jag skrivit tidigare och bara hakar på?
  • Anonym (Malus)
    Anonym (M) skrev 2022-06-23 10:05:49 följande:
    Det låter som det bästa du gjort i den här frågan. Du kanske blir en föregångare här i tråden 
    Tack, första vettiga svaret på min text om att jag faktiskt satt ner foten och avslutat!

Ja, det hoppas jag med. För alla inblandades skull.
  • Anonym (Malus)
    Kockobello skrev 2022-06-23 12:08:07 följande:
    Det är ju det vi tyckt hela tiden. Självklart var det rätt beslut. Lite sent kanske, men bättre sent än aldrig, som klyshan låter.
    Men vad bra.

Ja, bättre sent än aldrig. Och nu ser jag friheten komma närmare för varje dag som går.
    Och aldrig mer behöver jag ha malus i mitt hem!
  • Anonym (Malus)
    Kockobello skrev 2022-06-23 12:28:42 följande:
    Vilken tur, så att du inte får en stroke av allt hat och all ilska.
    Ilska och hat?
    Vad yrar du om?

Ta och läs det jag skrivit istället för att göra bort dig om och om igen. 
  • Anonym (Malus)
    Anonym (Polly) skrev 2022-06-23 15:10:46 följande:
    Jag är inte heller så glad i andras barn. Men gjorde misstaget att tro att det skulle lösa sig. Som jag skrev i ett annat inlägg så hade sambon sitt barn varannan helg. Det var så det var sagt att det skulle vara när vi flyttade ihop. Jag hade inte nåt emot hans barn, kände väl inte nåt speciellt för honom utan bara acceptans. Men sen fick ju hans ex nån jävla hybris eller vad det var. Och det skulle vara varannan vecka och ansvaret var mitt. En massa annat elände runt den donnan hände. Där gick det på ren svenska åt helvete. 
    Jag vägrade hjälpa till och ja lång historia kort så fick han flytta till eget med ungen. Nu bor vi ihop igen och hans barn ja han är över 20 sitter i en lägenhet som pappa betalar och gör inte ett skit för att få jobb eller inkomst. Curlad av både mamma och pappa ett riktigt mähä och jag är lycklig att jag inte har haft ett dugg med han att göra.
    Så ja särbo är verkligen att föredra. 
    Då utgår jag från att ni har separata ekonomier. Annars går det ju inte. 
  • Anonym (Malus)
    Anonym (Kvinna) skrev 2022-06-23 16:14:49 följande:
    Läs fruktansvärt bitter istället, så kanske även du förstår.
    Haha, så tror alltså att jag inte vet vad jag själv känner?
    Vad jag själv tycker?

Haha, så bedrövligt! 
  • Anonym (Malus)
    Ess skrev 2022-06-23 18:41:19 följande:
    Hela tråden handlar om särkullar, den ligger tom i styvförälderforumet. Hur kan man ens ha missat detta..
    +1
Svar på tråden Jo jag skiter i dina barn!