Inlägg från: Anonym (Malus) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Malus)

Jo jag skiter i dina barn!

Anonym (C) skrev 2022-06-18 15:18:48 följande:
    Eller så inser man att folk ser på saken olika och får lov att kalla det för vad man så vill. Något som är idiotiskt däremot är att starta ett förhållande med en person som har barn sen innan om man hatar andras barn och verkligen inte vill ha med dem att göra. Snacka om att förstöra livet för alla inklusive sig själv. Varför ens göra det valet då? 
    Jag hatar inte ungen, men bryr mig inte mer än om vilken annan okänd unge som helst.

Det kan blir hyfsat ändå bara partnern fattar galoppen.
  • Anonym (Malus)
    Anonym (M) skrev 2022-06-18 15:36:11 följande:
    Det är uppenbart att barnet har påverkat dig betydligt starkare än att du inte bryr dig.
    Haha, säger du det?
    Kul med diagnoser från amatörpsykologer.
  • Anonym (Malus)
    Anonym (C) skrev 2022-06-18 15:49:44 följande:
    Med tanke på hur du uttrycker dig så ger du ju väldigt starkt intryck av att avsky ungen. Du skrev ju själv att man önskar att de inte finns? Varför välja livet med bonusfamilj, styv barn, vad du nu vill kalla det när det uppenbart är något som stör dig, inte första gången heller du uttrycker detta. Bara nackdelar med styv barn osv. Varför inte ifrån början välja bort dessa män med barn? Jag tycker det är jättemärkligt, om jag hade känt så hade jag hellre valt att leva själv, för allas skull. Man kan ju knappast förvänta sig att leva som barnfritt när partnern har barn, även om den som har barn såklart inte kan förvänta sig vad som helst av den andre. Men det är märkligt att inte vilja vara delaktig i någon annans barn och ändå välja att bo med någon som har barn. 
    Det är tur at var och en har sitt eget val.

Jag orkar inte dra det här fler varv snart. 
    Det är ändå lite komiskt hur folk här på FL försöker både trycka ner mig, försöka övertyga mig om att jag har fel och moralpredika.
    Ja, till och med säga att jag har fel!

Det finns inget ni moraltanter kan säga eller göra för att ändra på mig och min inställning. Dock kan ni ta till er att jag inte är ensam om min inställning. Det är denna tråd bevis på om inte annat.
  • Anonym (Malus)
    Anonym (M) skrev 2022-06-18 15:59:22 följande:
    Det behövs ingen psykolog för att läsa dina inlägg och inse att en person som inte bryr sig inte hade uppvisat ditt uppträdande i tråden.
    Ok, då säger vi så doktorn.
    Skicka fakturan.
  • Anonym (Malus)
    Anonym (M) skrev 2022-06-18 16:07:45 följande:
    Du stärker inte ditt case direkt.
    Säger du det. 
  • Anonym (Malus)
    Ess skrev 2022-06-18 19:38:53 följande:
    Ja visst så är det. Det funkade trots att jag varken gjorde något för, eller ens gillar särkullarna.
    Tar föräldern fullt ansvar för sina barn så behövs ingen sk bonusförälder, utan det funkar utmärkt att va pappas fru.
    Då länge mannen fattar galoppen så funkar det.
    Helt uppenbart.
  • Anonym (Malus)
    Anonym (...) skrev 2022-06-19 08:09:37 följande:
    Exakt. Folk tror att skiter i är synonymt med hatar av någon anledning.
    Ja, och det börjar bli tröttsamt att dessa individer liksom inte kan ge sig i sin iver att "ha rätt".

Dessa skriver milslånga inlägg med ord, ord och ord, som tillsammans ska vara någon form att tillrättavisning till oss som "har fel".

De fattar helt enkelt inte att de kan skriva till solen går upp i väster, de kommer aldrig att kunna påverka oss och våra känslor ändå.

OM, och jag säger OM, man en dag skulle känna mer för en styv så beror det definitivt inte på FL-maffians försök till indoktrinering.
  • Anonym (Malus)
    Anonym (Mia) skrev 2022-06-19 12:47:47 följande:

Jag tror inte heller det hör till vanligheterna men en släkting till oss hade en styvmamma som var sån. Hon lagade mat till sina och pappans barn men de två äldsta barnen som enbart var pappans fick vänta med att äta till pappan kom hem och kunde laga mat till dem. De var 3 resp. 5 år när det började och de är vuxna nu och styvmamman och pappan lever fortfarande ihop. 

Vi har andra släktingar vars styvmamma plockade ner foton på dem och tillät enbart foton på
    väggarna på sina biologiska barn (de två hade inga barn gemensamt). Det fick de barnen att känna sig väldigt ovälkomna i sitt eget hem (de bodde där varannan vecka från att de var 7 resp. 9 år). 

Det spelar inte roll hur man väljer att leva tillsammans eller vilka känslor man har inför varandra så länge man respekterar varandra och inte behandlar något av barnen illa direkt eller med genom mer subtila metoder. 

Barn är som barn är och det finns nog en anledning till det tajta band man har till sina barn. Det finns kompisar till mina barn som jag tycker om men som jag tycker det är jobbigt att ha hemma för att de inte lyssnar och hoppar i soffan fast att jag förklarat att det inte är tillåtet hos oss även om de får göra det hemma.  Det är mycket man står ut med från ens egna barn men som man kanske inte skulle ha samma överseende med med någon annans barn? 

De som reagerar och försöker omvända tror jag antar att barnen i fråga far illa men allt handlar om hur man väljer att uppföra sig. Så jag tror det bara handlar om kommunikations problem av det diskussioner jag läst. 

Jo, det förekommer säkert men är nog ändå ovanligt. Jag har fått mycket skit här i forumet för det jag skrivit, men det kan jag säga att SÅ jävligt skulle jag inte ens drömma om att vara.

Självklart får alla samma mat, vid samma tidpunkt. Sen lagar jag inte styvarnas favoriträtter, det får deras mamma stå för. 

När det kommer till foton så ville mannen har fotot från BB med nyfödd bebis i mammans famn (mammans ansikte är inte med utan bara famnen), över sängen i sovrummet. Då sa jag att visst, men då får du sova här själv.
    Det fotot vill jag inte se i mitt hem. Alls.

Porträttbild från skolfoto är ok, men bara ett. Jag vill inte ha hans unge som "konst" i mitt hem. En bild, inte mer.

Som sagt så känner jag inte mer för styven än för vilken unge som helst som jag möter på stan. Jag är inte intresserad av den. Men slår den sig så hjälper jag självklart till, som jag skulle gjort om en unge t ex cyklar omkull på trottoaren.

Jag är inte hjärtlös men jag bryr mig heller inte. Ungen följde tyvärr med på köpet.
    Som en repa i lacken på en i övrigt perfekt bil. Dock kan man reparera en lackskada...
  • Anonym (Malus)
    Anonym (M) skrev 2022-06-19 13:40:53 följande:
    Varför skriver du själv en massa ord, tror du att någon kommer bli påverkad? Tror du själv att du kan vad du kallar för indoktrinera någon med dina inlägg?  Är du själv en tröttsam individ i din iver att ha rätt eftersom det är så du resonerar om de som deltar i en tråd.
    Haha, till skillnad från dem jag refererar till så försöker jag inte omvända någon.

Nice try, better luck next time. {#emotions_dlg.djavulsk}
  • Anonym (Malus)
    Anonym (M) skrev 2022-06-19 15:43:16 följande:
    De försöker inte omvända någon mer än vad du försöker göra detsamma med dina inlägg.
    Hur du kan läsa mig så fel, det är en stor fråga.

Har jag uppmuntrat andra att agera som jag gör?
    Uppmuntrar andra mig att agera som de tycker att man ska göra?

Fundera på det.
Svar på tråden Jo jag skiter i dina barn!