Inlägg från: Anonym (Malus) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Malus)

Jo jag skiter i dina barn!

molly50 skrev 2022-06-19 17:04:10 följande:
    Jag hoppas att du är ironisk.
    Men om inte. Skulle du resonera på samma sätt om dina egna barn fick en bonusmamma?
    MEn snälla, sluta kalla styvmödrar för "bonusmamma"!

De är inga mammor till sina partners avkommor, har aldrig varit och kommer aldrig att bli.
  • Anonym (Malus)
    Kockobello skrev 2022-06-20 16:50:14 följande:
    Dom dessutom tycker illa om dem. 
    Har du inte fattat ännu att man inte måste tycka illa om dem, bara för att man fullständigt struntar i dem?

Som jag beskrev tidigare i tråden, jag bryr mig lika lite/mycket som en random unge på stan.
    Cyklar ungen omkull så hjälper jag den såklart, men för den skull behöver jag liksom inte leka morsa åt dem.
    Ungen har minst en förälder redan och de som avlat fram ungen har ansvaret för den.
  • Anonym (Malus)
    Kockobello skrev 2022-06-20 16:59:19 följande:
    Hon skriver själv att hon inte tycker om dem. Dessutom verkar barnen inte ha ett hem. Hoppas de har ett hem hos sin mamma åtminstone. 
    Att inte tycka om betyder inte att man tycker illa om.

Sen kan jag såklart inte tala för alla, men jag tror ändå att de flesta skulle hjälpa en unge som ligger med blödande knän bredvid sin cykel. Även en malusunge.
  • Anonym (Malus)
    BreachMode skrev 2022-06-20 18:30:41 följande:
    Tvärtom, min läsförståelse är för bra för att bortse ifrån att du inte kan bete dig.. 

Om det inte är så att det inte var du som skrev att du skiter o laga mat till hans barn.. Bara för att det inte är ditt eget. 

Det korrekta sättet är att laga mat åt alla som är och lever i det där huset.. Inte leka vem i huset som inte får maten levererad till sig. 
    Din läsförståelse är inte direkt briljant.

Det har man noterat i fler trådar än denna.

"Ess" styvar var inte "gemensamma" hur många citattecken du än skulle använda. Varför i hela världen påstod du att "Ess" styvar var deras gemensamma avkommor???

Sen får ingen maten levererad till sig utan man får masa sig till bordet där maten serveras.
  • Anonym (Malus)
    BreachMode skrev 2022-06-20 18:45:58 följande:
    Åh, en till aspberger! 
    Aspberger?

Om du syftar på diagnosen så heter den Asperger. Borde du ha koll på kan man tycka.

Ska vi säga så?
    Eller vill du ha sista ordet, så varsågod. Det ger mig inget att ha en dialog med personen som du.

Du förstår ju verkligen, verkligen inte mycket du. Jag beklagar det.

Kjam Hjärta
  • Anonym (Malus)
    Ess skrev 2022-06-20 21:16:48 följande:
    +1 på detta
    Tack!

Vi som delar erfarenheter och intällning till saken förstår varandra.

Och den där "mode"-människan klarade ju inte heller att tiga.
    Självmål de luxe, kan man säga.
  • Anonym (Malus)
    Wolfie13 skrev 2022-06-21 15:42:02 följande:
    Ja håller med. Konstiga människor här. I normala relationer/familjer hjälps man åt utan problem... måste vara deras män som suger så hårt.

Om man verkligen inte ens klarar av att bjuda ett barn på lite mat, kan man ju inte räkna med att få nåt tillbaka sen heller. Skulle aldrig kunna leva i en frostig familj utan omtanke för alla där. Man behandlar ju katten bättre.....
    Det handlade om tonåringar, inte småbarn. Tonåringar kn gott fixa något själva att äta. 
  • Anonym (Malus)
    Kockobello skrev 2022-06-21 15:55:05 följande:
    Ni kanske skulle lägga gift i maten, så ni slipper de hemska barnen som ni avskyr. Tänk så skönt. 
    Och nu ska vi dra det ett varv till... 
  • Anonym (Malus)
    Kockobello skrev 2022-06-21 15:52:53 följande:
    Bli kallad för "elände", "avkommor", "malus" etc. 
    Där Är ju avkommor.
    Det är ingen bonus, som är en fördel. Det är en nackdel, alltså Malus. 

Hört talas om Bonusmalus?
    Fördel respektive nackdel.

Inte konstigare än så. 
  • Anonym (Malus)
    Kockobello skrev 2022-06-21 16:31:25 följande:
    Det kan vara att de är elaka i lönndom. Med mannen fjäskar dem väl så han inte ska ställa dem på gatan där de hörde hemma. 
    Eller så flyttade mannen in i kvinnans hem och kvinnan såg till att skriva sig fri vid ett uppbrott?
    Så då får han ta sina ungar och ställa sig på gatan då, eller annan lämplig plats.
Svar på tråden Jo jag skiter i dina barn!