• Anonym (...)

Jo jag skiter i dina barn!

Bara för att förtydliga för FL mobben.

De flesta bryr sig inte om ? bonusbarn?. De har redan föräldrar så varför förväntar ni er alltid att andra ska axla något som helst ansvar eller göra uppoffringar för era ouppfostrade söndercurlade ungar?

Gör DITT jobb och sluta ställ krav på andra!

• Svar på tråden Jo jag skiter i dina barn!
  • Ess
    Anonym (Malus) skrev 2022-06-18 15:22:03 följande:
    Jag hatar inte ungen, men bryr mig inte mer än om vilken annan okänd unge som helst.

Det kan blir hyfsat ändå bara partnern fattar galoppen.
    Ja visst så är det. Det funkade trots att jag varken gjorde något för, eller ens gillar särkullarna.
    Tar föräldern fullt ansvar för sina barn så behövs ingen sk bonusförälder, utan det funkar utmärkt att va pappas fru.
  • Anonym (M)
    Anonym (Malus) skrev 2022-06-18 18:08:11 följande:
    Säger du det. 
    Ja
  • Anonym (Malus)
    Ess skrev 2022-06-18 19:38:53 följande:
    Ja visst så är det. Det funkade trots att jag varken gjorde något för, eller ens gillar särkullarna.
    Tar föräldern fullt ansvar för sina barn så behövs ingen sk bonusförälder, utan det funkar utmärkt att va pappas fru.
    Då länge mannen fattar galoppen så funkar det.
    Helt uppenbart.
  • Anonym (...)
    Anonym (Mman) skrev 2022-06-18 17:38:08 följande:

Och bitterheten fortsätter, välj ett annat liv era bittra stackare. Vill ni inte ha med någon annans barn att göra, välj bort det. 

Ni gör bort er, å det grövsta. 

Men vad är det du inte fattar? Jag har valt bort det.

Det är vad tråden handlar om och det som gör er så rabiata och bittra. Att jag understår mig att skita i att ställa upp som betjänter för era söndercurlade avkommor. Ni känner ju er uppenbarligen träffade.

• Anonym (...)
    Ess skrev 2022-06-18 19:38:53 följande:
    Precis så.
  • Anonym (...)
    Anonym (Malus) skrev 2022-06-18 15:22:03 följande:
    Jag hatar inte ungen, men bryr mig inte mer än om vilken annan okänd unge som helst.

Det kan blir hyfsat ändå bara partnern fattar galoppen.
    Exakt. Folk tror att skiter i är synonymt med hatar av någon anledning.
  • Anonym (C)
    Anonym (...) skrev 2022-06-19 08:00:08 följande:

Men vad är det du inte fattar? Jag har valt bort det.

Det är vad tråden handlar om och det som gör er så rabiata och bittra. Att jag understår mig att skita i att ställa upp som betjänter för era söndercurlade avkommor. Ni känner ju er uppenbarligen träffade.

Fast med att välja bort innebär ju att man inte väljer att bli tillsammans med någon som redan har barn. Det folk ifrågasätter är inte att man inte väljer att agera betjänt åt någon annans barn utan varför man ens väljer att bli tillsammans med någon som har barn, när man uppenbarligen inte vill vara delaktig i den familj som partnern då har? Borde vara så mycket enklare för alla då att helt enkelt välja någon som inte har barn då?

Och vad menar du med söndercurlade? Vad man inte sällan hör från folk som har just problem med att deras partner har barn är att föräldern enligt dem lägger för mycket tid och energi på sina barn, som de kunde lagt på dem. De visar sällan förståelse för att barnen kommer först för dem, precis som det ska vara. Inte att barnen alltid ska få som de vill, utan att deras behov faktiskt kommer före en vuxens som kan klara sig själv. Sen absolut finns det de föräldrar som lägger för mycket ansvar på sin partner, och det är såklart inte okej heller, men där har man ju också själv ett ansvar att visa var gränsen går, det är ju något som är upp till varje par att själva avgöra hur man vill ha det. Ingen annan kan ju komma och bestämma det. Oavsett så förstår jag inte varför man ens flyttar ihop med någon om man har problem med deras barn, deras uppfostringsmetod eller inte vill vara delaktig i deras familj eller vad som? Då kan man väl lika väl leva som särbo och spara alla massa bekymmer?

Har frågat flera frågor både i denna tråd och tidigare liknande trådar, inte fått svar alls, bara slänger sig med ord som rabiat, moraltanter och jobbiga barn osv. Vilket är rätt omoget och ger intryck av att ni som skriver detta bara är ute efter att provocera och/eller hyser ett agg gentemot föräldrar som har en partner utan barn och inte vill ha en diskussion alls utan bara medhåll av likasinnade. Kan ni ge några nyanserade svar på någon av frågorna/påståenden kanske bemötandet tillbaka skulle bli lite trevligare och mer förstående. 
  • Anonym (......)
    Anonym (Iness) skrev 2022-06-19 09:33:50 följande:

Hel rätt!! Har ett bonusbarn från min man och hatar den lille horungen, visar det hela tiden tex köper god mat etc till våra barn och försöker ignorera så gott det går. Inte framför min man då, men varför ska jag bry mig?! Det inte min unge utan en liten horunge!

Heja dig! Härligt att riktigt kunna mobba ut ett barn man inte gillar. Tips till malus ts mfl
  • Ess
    Anonym (...) skrev 2022-06-19 08:09:37 följande:
    Exakt. Folk tror att skiter i är synonymt med hatar av någon anledning.
    Här på forumet tas det för givet att ogilla särkullarna är samma sak som att bråka och aktivt agera på känslan.
    Jag har aldrig agerat på känslan, jag har alltid varit artig och korrekt i bemötandet av dem, precis som med andra ytliga bekantskaper.
  • Ess
    Anonym (C) skrev 2022-06-19 09:17:59 följande:
    Fast med att välja bort innebär ju att man inte väljer att bli tillsammans med någon som redan har barn. Det folk ifrågasätter är inte att man inte väljer att agera betjänt åt någon annans barn utan varför man ens väljer att bli tillsammans med någon som har barn, när man uppenbarligen inte vill vara delaktig i den familj som partnern då har? Borde vara så mycket enklare för alla då att helt enkelt välja någon som inte har barn då?

Och vad menar du med söndercurlade? Vad man inte sällan hör från folk som har just problem med att deras partner har barn är att föräldern enligt dem lägger för mycket tid och energi på sina barn, som de kunde lagt på dem. De visar sällan förståelse för att barnen kommer först för dem, precis som det ska vara. Inte att barnen alltid ska få som de vill, utan att deras behov faktiskt kommer före en vuxens som kan klara sig själv. Sen absolut finns det de föräldrar som lägger för mycket ansvar på sin partner, och det är såklart inte okej heller, men där har man ju också själv ett ansvar att visa var gränsen går, det är ju något som är upp till varje par att själva avgöra hur man vill ha det. Ingen annan kan ju komma och bestämma det. Oavsett så förstår jag inte varför man ens flyttar ihop med någon om man har problem med deras barn, deras uppfostringsmetod eller inte vill vara delaktig i deras familj eller vad som? Då kan man väl lika väl leva som särbo och spara alla massa bekymmer?

Har frågat flera frågor både i denna tråd och tidigare liknande trådar, inte fått svar alls, bara slänger sig med ord som rabiat, moraltanter och jobbiga barn osv. Vilket är rätt omoget och ger intryck av att ni som skriver detta bara är ute efter att provocera och/eller hyser ett agg gentemot föräldrar som har en partner utan barn och inte vill ha en diskussion alls utan bara medhåll av likasinnade. Kan ni ge några nyanserade svar på någon av frågorna/påståenden kanske bemötandet tillbaka skulle bli lite trevligare och mer förstående. 
    Jag blev ihop med maken TROTS att han hade barn sen innan, jag var tydlig med att jag inte gillar ungar och aldrig heller gjort. Eftersom han inte letade efter en som kunde ta över hans jobb som förälder så funkade det ändå, och har funkat i nära 20 år.

Söndercurlade innebär att de inte klarade av att göra något själva överhuvudtaget, utan satt och väntade på att bli serverade. De klarade inte ens av att ta en macka själva i övre tonåren, än mindre att ta bussen eller liknande. De behövde passas som småungar. De förväntade sig att alltid stå i centrum, även när det gällde bland mina släktingar som hade än mindre intresse av dem än vad jag hade. Saker som normala människor i deras ålder klarade av skulle bemötas med hurrarop och stående ovationer.
    Den ena kom till insikt som vuxen, den andra tror fortfarande hen är universums nav.
Svar på tråden Jo jag skiter i dina barn!