• Anonym (...)

Jo jag skiter i dina barn!

Bara för att förtydliga för FL mobben.

De flesta bryr sig inte om ? bonusbarn?. De har redan föräldrar så varför förväntar ni er alltid att andra ska axla något som helst ansvar eller göra uppoffringar för era ouppfostrade söndercurlade ungar?

Gör DITT jobb och sluta ställ krav på andra!

• Svar på tråden Jo jag skiter i dina barn!
  • Kockobello
    Anonym (Malus) skrev 2022-06-21 16:09:24 följande:
    Där Är ju avkommor.
    Det är ingen bonus, som är en fördel. Det är en nackdel, alltså Malus. 

Hört talas om Bonusmalus?
    Fördel respektive nackdel.

Inte konstigare än så. 
    Lol

Jag vet vad det betyder.
  • Ester69
    Anonym (M) skrev 2022-06-21 11:03:33 följande:
    Fixa ett par portioner extra när man ändå gör mat kan man väl ändå kalla för att hjälpa till lite. Men hennes man gjorde kanske aldrig någonsin ett handtag extra som egentligen inte var hans ansvar för hennes skull heller. 
    Varför skulle bonusförälden behöva göra det? Min särbos barn var så kräsen så jag lagade aldrig mat till han. Det fick inte vara lök i, inte salt, inte peppar, inte för mycket tomatkross, inte för mycket tomatsås på pizza, inte för stora potatisar osv.
    Så göra extra mat till han föll bort helt 
  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (Malus) skrev 2022-06-21 16:09:24 följande:
    Där Är ju avkommor.
    Det är ingen bonus, som är en fördel. Det är en nackdel, alltså Malus. 

Hört talas om Bonusmalus?
    Fördel respektive nackdel.

Inte konstigare än så. 
    Då kanske du borde träffat en annan partner!

Mina bonusbarn (vuxna nu) var BONUSAR!
  • Kockobello
    Anonym (Kvinna) skrev 2022-06-21 16:21:06 följande:
    Då kanske du borde träffat en annan partner!

Mina bonusbarn (vuxna nu) var BONUSAR!
    Skönt att se att det finns normala människor och inte bara läskiga.
  • Kockobello

Sådana ondskefulla som helst skulle se barnen försvinna för alltid.

• Anonym (Kvinna)
    Kockobello skrev 2022-06-21 16:24:45 följande:

Sådana ondskefulla som helst skulle se barnen försvinna för alltid.

Det konstiga är att männen inte kastar ut deras kärringar!
  • Anonym
    Ess skrev 2022-06-17 08:06:30 följande:
    Det vet du väl att på fl har särkullarna alltid den centrala rollen, och alla andra ska buga för dem och låta deras vilja styra allt. Det spelar heller ingen roll om de är tre år eller trettio, de är navet i allas liv och de ska alltid komma först.
    Det finns också många på familjeliv som gillar att överdriva in absurdum...

Vad gäller "fl-mobben" som vissa skrivit om innan citerat inlägg så har jag sällan sett röken av en sån. Fast beror ju på hur känslig man är inför folks olika åsikter. Är man känslig och dessutom lagd åt det paranoida hållet och startar en tråd så kanske man upplever att man har en mobb efter sig av pga en sån enkel sak som att folk inte håller med.
  • Kockobello
    Anonym (Kvinna) skrev 2022-06-21 16:27:37 följande:
    Det konstiga är att männen inte kastar ut deras kärringar!
    Det kan vara att de är elaka i lönndom. Med mannen fjäskar dem väl så han inte ska ställa dem på gatan där de hörde hemma. 
  • Anonym (Malus)
    Kockobello skrev 2022-06-21 16:31:25 följande:
    Det kan vara att de är elaka i lönndom. Med mannen fjäskar dem väl så han inte ska ställa dem på gatan där de hörde hemma. 
    Eller så flyttade mannen in i kvinnans hem och kvinnan såg till att skriva sig fri vid ett uppbrott?
    Så då får han ta sina ungar och ställa sig på gatan då, eller annan lämplig plats.
  • Anonym
    Anonym (Malus) skrev 2022-06-17 23:21:08 följande:
    Nåja, jag väljer min partner. Inte hans avkomma. Den får han rodda själv.
    Du måste vara så enormt kär i din karl.

Du verkar ha genomlidit så mycket enligt dig själv under tiden med bonusbarnen boende hemma, och älskar att visa din bitterhet här fortfarande trots att ungarna flyttat hemifrån för längesen!
    Att du ens flyttade ihop med ungar du hatar är väldigt udda och då drar jag slutsatsen att din man är som gud själv i dina ögon. Annars brukar man inte vilja bo ihop med någon man hatar. Men är man så desperat efter att få bo ihop med en karl som är en usel pappa att man står ut med dom man säger sig hata mest, ja då har kärleken gjort en totalt blind.
    Att han är en usel pappa vet jag inte förstås, men jag antar det. Jag hade aldrig ens velat vara vän med någon som hyser ett brinnande hat mot mina barn.
    Men han kanske inte känner till ditt enorma hat? Du kanske bara visar bitterheten här? Om han känner till hatet, men är okej med det så var han en dålig farsa under barnens uppväxt då han lät dom växa upp med en annan vuxen som aktivt hatar hans barn.
    Fan vad stel stämning det måste ha varit i tv-soffan eller matbordet hemma hos er! Blev du svartsjuk när hans barn fick kramar och kärlek? Eller förbjöd du honom från att visa kärlek till sina barn?
Svar på tråden Jo jag skiter i dina barn!