• Anonym (Varm)

Konstant överhettad av värmen nu

Nån mer som lider i värmen nu?

Har i många år inte alls tålt värme och det blir värre med åldern. Har ett extremt tjockt hår och det är som hårbotten kokar när det är så soligt som nu, vilket ger sprängande huvudvärk och illamående så jag kräks ibland. Drar jag fingrarna i håret känner jag hur varmt det är längst in - det hettar.

Vad gör man? Alla verkar så glada över sol men jag har inte kunnat vara ute på ens 30 min promenad dagtid hela sommaren utan att gå under och få pulserande huvudvärk sen mot kvällen.

Vill helst inte raka av mig håret som kvinna men det känns ju som det enda som skulle hjälpa.

Hatar värmen. Hatar kroppen.

Nån annan som är lika usel på temperaturreglering och som har råd?

• Svar på tråden Konstant överhettad av värmen nu
  • Mortiscia80
    Anonym (Jag vill tacka livet!) skrev 2022-08-13 21:40:49 följande:

Älskar sommaren! Det är aldrig tillräckligt varmt tillräckligt länge! Underbart sådana här dagar, livet känns enkelt, alla ser vackrare ut sådana här sköna underbara dagar. Kvällen var fantastisk fin! Jag älskar livet när det är så här! Är otroligt tacksam för denna sköna, härliga, fantastiska, underbara dag! Tack!

Ni som klagar får ju det hela resten av året så ni kan väl stå ut någon dag utan att klaga direkt det blir 25 grader? Det är ju så kort i det här landet.

Efter det här varma härliga här åker jag till Cypern till varmare väder. So long, suckers!

Någon dag?? Jag har haft 28-30 grader inomhus hela jävla sommaren!!

Försök respektera att vi är ganska många som blir dåliga, rentav farligt dåliga, av värmen!
  • Mortiscia80
    Mortiscia80 skrev 2022-08-13 23:25:05 följande:

Försök respektera att vi är ganska många som blir dåliga, rentav farligt dåliga, av värmen!
    Har fortfarande så varmt dessutom, nu när vi fått ytterligare en värmebölja. Jag blir jättedålig av värmen, orkar ingenting heller. Det är verkligen en plåga!
  • Fliselisan

Ett tips när du känner sig överhettad och är hemma så ta en iskall våt handduk och vita över huvudet, typ en kökshandduk.

Dra för persienner på den sida solen lyser, öppna inga dörrar så du inte släpper in värmen och vädra ordentligt när det är svalare.

Jag öppnar hela sovrumsfönstret en timme innan vi sover och vädrar ordentligt.

• Anonym (Jag vill tacka livet!)
    Anonym (Fia) skrev 2022-08-13 21:48:02 följande:

Läs inlägget av Jonnynilsson här ovan, så ser du att det är fullt möjligt att njuta av värmen och samtidigt känna medlidande med människor som får huvudvärk och kräks av den. Ha det så trevligt på Cypern!
    Men de har ju inte medlindande för oss som lider när det är mindre än 16 grader hela resten av året. 

De som lider kan ju flytta till norra sverige, till Island där det aldrig är mer än 12 grader eller till Svalbard. De kan ju resa dit på semester varje sommar. Men de gör de inte, de bara gnäller för att det i max en månad om året är över 25 grader! Så empatilöst.
  • Anonym (Jag vill tacka livet!)
    Mortiscia80 skrev 2022-08-13 23:25:05 följande:

Men det är ju också många som mår bra av det. Varför åker ni inte utomlands på sommaren t ex till Svalbard eller Island där man går i vinterjackor hela sommaren och där det blir som max 12 grader en månad om året (juli), vi andra som inte gillar kyla reser ju bort från den. Varför åker ni inte till norrland eller så på semester då om ni tycker 28 grader är för varmt?
  • Anonym (Fia)
    Anonym (Jag vill tacka livet!) skrev 2022-08-14 01:28:06 följande:
    Men de har ju inte medlindande för oss som lider när det är mindre än 16 grader hela resten av året. 

Inte? Tycker de att du är en stoppkloss när du inte vill gå ut? Brukar de kalla dig för fånig när kölden ger dig huvudvärk och får dig att kräkas? Kallar de dig för "sucker" och säger åt dig att flytta till Dubai? I så fall tycker jag att du ska byta umgänge.
  • Anonym (Varm)
    Anonym (Jag vill tacka livet!) skrev 2022-08-14 01:31:46 följande:
    Men det är ju också många som mår bra av det. Varför åker ni inte utomlands på sommaren t ex till Svalbard eller Island där man går i vinterjackor hela sommaren och där det blir som max 12 grader en månad om året (juli), vi andra som inte gillar kyla reser ju bort från den. Varför åker ni inte till norrland eller så på semester då om ni tycker 28 grader är för varmt?
    Driver du?

1. Jag har inte råd att åka till Svalbard eller Island.
    2. Norrland sommartid är varmt.
  • Anonym (Varm)
    Mortiscia80 skrev 2022-08-13 23:26:34 följande:
    Har fortfarande så varmt dessutom, nu när vi fått ytterligare en värmebölja. Jag blir jättedålig av värmen, orkar ingenting heller. Det är verkligen en plåga!
    Ja samma här. Jag blir helt överhettad, så att jag får panik. Det är som att kroppen inte klarar av att kyla sig. Väldigt olustig känsla.

Att ha en oförstående omgivning är då hemskt - där folk lite suckar åt en som att man får ta sig samman och inte gnälla så mkt och sabba. Jag klarar ju inte av att vara ute, men har försökt så många gånger ändå för att inte förstöra för andra. Der slutar med att jag sitter illröd i ansiktet och skäms för hur jag ser ut och sen får sota för det med kräks, migrän och tidig sänggång (och suckar att man är tråkig).
  • Mortiscia80
    Anonym (Varm) skrev 2022-08-14 06:24:14 följande:
    Ja samma här. Jag blir helt överhettad, så att jag får panik. Det är som att kroppen inte klarar av att kyla sig. Väldigt olustig känsla.

Att ha en oförstående omgivning är då hemskt - där folk lite suckar åt en som att man får ta sig samman och inte gnälla så mkt och sabba. Jag klarar ju inte av att vara ute, men har försökt så många gånger ändå för att inte förstöra för andra. Der slutar med att jag sitter illröd i ansiktet och skäms för hur jag ser ut och sen får sota för det med kräks, migrän och tidig sänggång (och suckar att man är tråkig).
    Ja det är som en slags sjukdomskänsla som man inte kan påverka särskilt mycket. Sitter för övrigt med en sprayflaska vatten och en fläkt inne nu när det är 30 grader, igen.

Ärligt talat kan det vara bättre ute OM man sitter i skuggan och det fläktar. Iaf bättre än här inne.
  • Anonym (A)

Jag har en balja med vatten i badrumet. Ställer mig i den ibland och svalkar fötterna. Har en handduk bredvid som jag låter överflödet rinna av på, men torkar inte ovansidan foten. Jag föredrar skugga i skogen framför hettan mellan hyreshusen eller stranden.

Svar på tråden Konstant överhettad av värmen nu