Inlägg från: Hannis1983 |Visa alla inlägg
  • Hannis1983

39 och planera barn

Anonym (mee) skrev 2022-10-04 11:41:22 följande:
    Jag har inte varit aktiv här på länge nu av olika anledningar. Kan idag meddela att jag fick plus :). Är glad men också väldigt, väldigt orolig. Inte säkert att det går vägen. Har lyckats få till ett privat Ul i vecka 10 så blir nedräkning nu..Ville ha en tidigare tid men det är omöjligt där jag bor.

Blir min tredje graviditet i år(!)

Åh grattis! Håller alla tummar att det går vägen nu, man brukar ju säga tredje gången gillt så jag hoppas verkligen att det stämmer i ditt fall ♥️

• Hannis1983

Äldre mamma: vad härligt att höra! jag är 39 så jag lever på hoppet! Men det får nog räcka med en 😉

• Hannis1983
    82lindis skrev 2022-10-08 08:01:05 följande:

Ja känslomässigt känner jag inte så mycket, var det inte menat så var det ju så. Jag känner mer pepp att nästa gång kanske man lyckas. Kroppen kom ju igång direkt sist efter första missfallet, så hoppas på att det är lika nu. Gissar ialf på det, jag blödde i princip bara 3 dagar o testade neg direkt efter det. 
    Har köpt cvitamin och selen och tänkte boosta kroppen extra denna gången. 

Håller tummarna att du snart får ett plus igen som stannar denna gång.

Här går vi in på tredje försöket nu och jag försöker hantera känslan av att ibland känna att det är hopplöst. Har blivit gravid fort med mina andra så det är kanske därför. Vet också att tre försök är ingenting så det är som en berg och dalbana känslomässigt ibland.

Hur går det för er andra?

• Hannis1983
    82lindis skrev 2022-10-14 08:57:48 följande:

Jag fick tydligen ägglossning på åttonde och nionde dagen efter första blödningsdagen på det tidiga missfallet. Så nu vet jag inte hur jag ska räkna när bim är, när jag ska ta gravtest?!
    De 2 tidigare graviditeterna som avbrytits med tidigt missfall så har jag ändå haft ägglossning på dag 13 och 14 efter. 
    Så det blir tredje försöket för mig med. 

Känns ändå skönt tycker jag att jag har så mycket annat i rullning, planering av husbygge osv så då sitter man inte och känner efter om man har graviditetssymtom. Jag har som fått inställningen, det blir när det är menat att bliGlad

Gillar din inställning, försöker tänka så jag med. Att Det blir blir det blir. Men ibland känns det hopplöst och då har vi andra bara två försök bakom oss och bor inte ihop så inte alltid det klaffar så bra i månaden med att vi ses. Ser dock fram emot att bli sambo till sommaren så fokuserar på det, hoppas på att vi kan fira det med en bebismage också 😃

Ha en fin helg alla! 

• Hannis1983
    Maymom skrev 2022-10-15 00:36:24 följande:

Här kom mensen nu, första regelbundna cykeln efter missfallet i juni så det var på tiden. Hade hoppats kunna försöka september men får väl se om det blir november eller december istället...

Håller tummarna att november är allas vår månad! Juli låter som en bra månad att föda barn i eller hur?♥️

• Hannis1983

hur mår ni alla?

här har ägglossningen passerat och hela kroppen känns skum men tror det är inbillning 😂

• Hannis1983
    Anonym (35) skrev 2022-10-27 23:44:30 följande:
    Ja visst ger det dubbla budskap!!
    Antar att det är för att de vill vara på säkra sidan! 

jag har sett statistiken om hur ens Chanser dalar efter 30 och störtar efter 35.
    men hoppas denna tråd ska ge mer hopp!!

Anledningen att jag fråga om 35 räknas som äldre är för att det i trådstarten stod att hon sökte efter andra som var äldre och närmre 40. Men hoppas jag får vara med här ändå!

ligger just nu i sängen och kan inte sova. Det enda jag gör hela dagarna och nätterna är att känna efter. ?känns det kanske lite i livmodern nu? Lite värk? Känns det något i bröste? ?. oh var jag lite illamående nu kanske??

hur är det med er andra? 

Du är så välkommen! Tråden var mest riktad till oss som inte är typ 25 så du är så välkommen att hänga här. 😀

Jag har passerat ÄL och denna gång känner jag massor men jag tror det är falska känslor, då vi är särbos infaller inte alltid ÄL precis som man önskar så vi kan ha missat det, beror på om man ska lita på vad min app säger elled vad kroppen säger 😂 Jag får se om drygt en vecka men jag tror mensen kommer. Vi är inne på vårt tredje försök så inte alls länge. 

• Hannis1983
    Anonym (35) skrev 2022-11-02 14:35:27 följande:
    skönt att inte känna besvikelse.. önskar att jag inte kände såhär. Känner mig verkligen ledsen att det inte tar sig. Hade såå gärna velat ha en sommar-bebis. Men vi kämpar på och fortsätter att försöka?intalar mig att jag inte ska få så mycket hopp och att jag ska försöka att sluta tänka på eventuella symptom efter ägglossning men det ÄNDA jag tänker på är ?känner jag något?? Typ.
    det tar upp hela min tankeverksamhet OskyldigTungan ute

Någon som är nära BIM nu? 

Jag har BIM någonstans mellan idag och lördag beroende på vilken app jag vill lita på. Skulle jag gå enbart på känsla är det BIM imorgon. 

• Hannis1983
    Anonym (35) skrev 2022-11-04 19:54:13 följande:
    Åh! Några känningar Att mensen är påväg eller att den INTE är det? Spännande! Håller tummarna!! Hjärta

Den lär komma idag, tempen tog ett störtdyk. 

Svar på tråden 39 och planera barn