Inlägg från: Hannis1983 |Visa alla inlägg
  • Hannis1983

39 och planera barn

Anonym (Anonym82) skrev 2023-01-22 10:34:56 följande:

Hannis1983: Så tråkigt att höra. Hur länge har ni försökt? Jag försöker peppa mig själv att det faktiskt finns de som fått barn (och som är ännu äldre än vad jag är).Har en tanke att vi försöker ett år, som max 1,5 år. Om det inte gått då så är vi färdiga.

Anonym (Minna): Låter ju jättehärligt. Fick ni kämpa länge eller gick det snabbt?

Vi är inne på 6e försöket, vi har sagt att vi kommer försöka så länge kroppen tillåter det. men ibland är det tungt. Men sen försöker jag tänka att 6 månader är ingenting många som är runt 20 som får försöka längre. 

• Hannis1983
    Anonym (Anonym82) skrev 2023-01-22 20:18:04 följande:

Förstår att det känns tungt, jag hoppas att ni får ert lilla frö den här gången! När har du bim? 

Jag har bim på lördag eller söndag så få se hur det går. Just nu har jag inga känningar alls (pyttelite molvärk men kan lika gärna vara pms) så ställer in mig på mens helt enkelt. 

Jag har precis haft ÄL så är två veckor kvar typ. 5/2 är BIM. 
    Har en liten önskan om ett vinterbarn så jag hoppas det tar sig inom de närmaste månaderna i alla fall. Har ett vår, sommar och höst barn 😍
    Åh jag håller tummarna att din mens håller sig borta ♥️

• Hannis1983
    Maggie1 skrev 2023-01-24 17:05:08 följande:

Hoppar gärna in här 😃 Har läst tråden och fått lite hopp av alla inlägg med 40+ som blir gravida. Är själv 38 och slutade med p-piller i maj -22. Har innan dess för några år sådan försökt i drygt 2 år med mitt ex. Samtliga försök utan ett endaste +. Gjorde komplett fertilitetsutredning 2015 som endast visade höga tsh värden som jag sedan dess medicinerar med Levaxin och har bra värden. Tog fertilitetsprover nu i vinter som visar helt normala värden. Dock har jag ganska lång cykel 30-35 dagar. Min sambo har ett barn sedan tidigare. Nu äter (dag 5) jag andra dubbelkuren med Letrozol för att "boosta" äggen (har inte pco). Första omgången misslyckades men fick för första gånger ÄL på cd 14 och mens på cd 28. Så något kanske gått i rätt riktning 🤔 

Följs gärna åt i denna tråden. Känns väldigt ensamt då vänner o bekanta blir gravida på löpande band ofta på första försöket...och här står jag kvar och har inte lyckats med att få ett endaste plus på stickan. Försöker hålla humöret uppe men ibland är det svårt. Heja alla er som kämpar!! 

välkommen hit ♥️

• Hannis1983
    Åh grattis Mee! Men sjukt jobbigt med illamåendet hoppas du kan få något som hjälper.
    Här händer ingenting, BIM om 4 dagar 🙈
  • Hannis1983

Mee: Jag tror mensen kommer så jag kommer inte testa förrän den i så fall är sen. Håller tummarna stenhårt för att ditt lilla frö stannar ♥️

• Hannis1983

Välkommen hit! 

Jag är 39, fyller 40 i sommar. Har tre egna barn, 15, 9 och 6 år. Som blivit till ganska snabbt.

Har ny sambo som är 33 han har två egna barn på 8 och 6 år.

Vi har försökt ett halvår känns motigt ibland men vi kör på. Blir det så blir det 😃

• Hannis1983
    Verkligen inte självklart skulle jag säga. Jag var helt klar Med barn när jag träffade min sambo och han också men så hände något och vi tänkte om 😂 
  • Hannis1983

JA nu är det härligt men i början var jag så förvirrad av mina egna känslor och min sambo skojade så mycket om barn så jag trodde inte alls han ville, men sen när vi väl pratade om det var det ju därför han skojat om det för att se min reaktion. 

Förstår vad du menar med tiden, man kan ju inte slösa på den, känns som varje månad är viktigt 😃

• Hannis1983
    Pyret10 skrev 2023-02-27 18:06:56 följande:

Håller tummarna för dig!

Jag får ta nya tag i mars  // Skrattande

Ett litet decemberbarn låter väl toppen 😍
Svar på tråden 39 och planera barn