-
-
Svar på tråden Det Fattig-Sverige du inte trodde fanns
-
Men är man frisk behövs ingen läkare eller tandläkare. Då är det gratis.EmilijaPetrosiunaite skrev 2022-10-26 23:05:48 följande:Jo, du kan ringa till vilken tandläkare eller vårdcentral som helst och fråga om priset varierar med livsstil, det kommer det inte att göra.
-
Det intressanta är alla de beslut som fattades innan du hamnade i den situationen. Eller du hävdar att du gjorde allt rätt och hamnade där ändå?Kockobello skrev 2022-10-27 10:50:46 följande:Jag använde pengarna på det absolut mest effektiva sättet, nämligen genom att behålla bostaden. Är du månne lite efterbliven?
-
Det är klart att man kan använda andra termer än fattig. Att ha det ekonomiskt knapert till exempel. Men resultatet är detsamma och situationen att leva på för lite pengar skapar oro. Idag på SVT handlade det om den oro många människor känner och vad man kan göra åt den. Där har vi olika förutsättningar utifrån vilket skyddsnät vi har, då samhällets skyddsnät och civilsamhället inte räcker till.
Sedan kan man absolut ta sig ur en situation genom sina beslut. Det har många människor gjort. Alla klarar det inte, och det tar olika lång tid.
En del människor föds in i fattigdom. I Sverige kallas detta barnfattigdom. Andra förvärvar fattigdom genom sjukdom, olycksfall, arbetslöshet. -
www.svt.se/nyheter/inrikes/psykologens-tips-for-att-lindra-oro-tolka-varandra-snallt
Återigen, mest för de som inte är i skiten just nu, men kan ändå vara värt att titta på för den som hittat till tråden av ekonomisk oro -
Det var inga "alla de beslut" utan det var en (1) regel jag inte hade koll på.Anonym (Loth) skrev 2022-10-27 11:04:09 följande:Det intressanta är alla de beslut som fattades innan du hamnade i den situationen. Eller du hävdar att du gjorde allt rätt och hamnade där ändå?
Har du koll på varenda regel i hela Sverige? -
Nej, det är inte gratis oavsett hälsa, varje besök kostar pengar.Kockobello skrev 2022-10-27 10:54:32 följande:Men är man frisk behövs ingen läkare eller tandläkare. Då är det gratis.
-
Man besöker inga läkare när man är frisk.EmilijaPetrosiunaite skrev 2022-10-27 19:24:21 följande:Nej, det är inte gratis oavsett hälsa, varje besök kostar pengar.
-
Priset för läkarbesök är det samma ändå.Kockobello skrev 2022-10-27 19:37:49 följande:Man besöker inga läkare när man är frisk.
-
Så du har gjort ett fel i hela ditt liv. Den analysen måste gått fort...Kockobello skrev 2022-10-27 17:33:14 följande:Det var inga "alla de beslut" utan det var en (1) regel jag inte hade koll på.
Har du koll på varenda regel i hela Sverige? -
www.familjeliv.se/forum/thread/82068936-jag-vill-inte-leva
Tips! Tråd för ekonomiråd till den som har en fast lön och dragit på sig skulder. Tips också till dig Loth, där kan du bidra till den grupp som du använder den här tråden för att lufta dina åsikter kring.