-
-
Svar på tråden Det Fattig-Sverige du inte trodde fanns
-
Men är det empati det handlar om, är det inte snarare rättsliga principer om rätten att uttrycka sig?Anonym (Loth) skrev 2022-11-08 19:40:58 följande:För några hundra år sedan hade Paludan blivit avrättad innan han hunnit blinka.
Idag ges han utrymme han bränna böcker. Rätt talande.
Vi lever i en ovanligt empatisk tid.
Jag menar, no pun intented, allvar. För allt som skrevs om det som hände handlade inte om att empatiskt förstå vare sig de som av förklarliga skäl blev rasande, ledsna och sårade när han kom till dem. Som tur är handlade det inte heller om att försvara Paludan som person. Allt handlade om principer, och jag kan tycka att de här principerna vi håller oss med blir lätt absurda i vissa fall. Varför ska vi få säga och göra vad som helst mot varandra bara för att det är yttrandefrihet? -
Jag tror att om vi eldar upp människor på bål på torgen kommer människor att reagera. Förr i tiden var det ett familjenöje att titta på när folk brann upp.Fröken Allvar skrev 2022-11-08 19:51:55 följande:Men är det empati det handlar om, är det inte snarare rättsliga principer om rätten att uttrycka sig?
Jag menar, no pun intented, allvar. För allt som skrevs om det som hände handlade inte om att empatiskt förstå vare sig de som av förklarliga skäl blev rasande, ledsna och sårade när han kom till dem. Som tur är handlade det inte heller om att försvara Paludan som person. Allt handlade om principer, och jag kan tycka att de här principerna vi håller oss med blir lätt absurda i vissa fall. Varför ska vi få säga och göra vad som helst mot varandra bara för att det är yttrandefrihet? -
Dödsstraffets avskaffande handlar om att empatin förflyttats till kriminella istället för brottsoffer. Brottsoffren spottar man på.
-
Nuförtiden är det ett familjenöje att skratta åt familjens fattiga bekanta i sociala medier. Loth har rätt i att det skett en viss förmildring av spöstraffen.Kockobello skrev 2022-11-08 19:58:22 följande:Jag tror att om vi eldar upp människor på bål på torgen kommer människor att reagera. Förr i tiden var det ett familjenöje att titta på när folk brann upp.
-
Skratta åt familjens fattiga bekanta? Är det verkligen någon som gör det? Har jag svårt att tro.Fröken Allvar skrev 2022-11-08 20:38:29 följande:Nuförtiden är det ett familjenöje att skratta åt familjens fattiga bekanta i sociala medier. Loth har rätt i att det skett en viss förmildring av spöstraffen.
-
Har du? Vad skönt.FuckGoggleAskMe skrev 2022-11-08 20:53:47 följande:Skratta åt familjens fattiga bekanta? Är det verkligen någon som gör det? Har jag svårt att tro.
-
Vet faktiskt ingen som skrattar åt fattiga.Fröken Allvar skrev 2022-11-08 20:38:29 följande:Nuförtiden är det ett familjenöje att skratta åt familjens fattiga bekanta i sociala medier. Loth har rätt i att det skett en viss förmildring av spöstraffen.
-
Det behöver inte handla om empati. När ett brott begås skapas lidande, när brott döms skapas lidande.Konservativ skrev 2022-11-08 20:31:58 följande:
Dödsstraffets avskaffande handlar om att empatin förflyttats till kriminella istället för brottsoffer. Brottsoffren spottar man på.
-
Nä inte jag hellerKockobello skrev 2022-11-08 21:08:20 följande:Vet faktiskt ingen som skrattar åt fattiga.
-
Slösade tyvärr bort ett par minuter av mitt liv med att se denna löjliga film. Det stöder inte ett dugg vad du skriver och var bara otroligt fånigt. Vad håller du på med?Fröken Allvar skrev 2022-11-08 21:31:21 följande:Nä inte jag heller