• Hedda04

Besviken på regeringen

Jag var en av de som röstade för regeringsskifte men nu känner jag mig grundlurad och desillusionerad. Vi blev utlovade elstöd innan jul och kraftigt sänkt bensinpris. Det enda som levereras är skattesänkning för höginkomsttagare. Någon mer som ångrar att ni röstade för ny regering?

• Svar på tråden Besviken på regeringen
  • Padirac
    Tom Araya skrev 2023-04-06 02:46:57 följande:
    Först måste man definiera vad man menar.

Vi har idag många skolor och bostadsområden där svenskar är i minoritet, vilket är ett demografiskt extremt läge.

De som har räknat på det säger ju att svenskar blir i minoritet om några få årtionden om invandringen fortsätter i samma storlek och barnafödandet hos svenskar respektive invandrade fortsätter att ha samma proportioner.
    Stämmer detta så blir det rent praktiskt ett befolkningsutbyte.

Men om man räknar invandrade och invandrades barn med svenskt medborgarskap som svenskar, så blir "svenskar" såklart aldrig i minoritet.

Huruvida detta är eller har varit en medveten plan från något håll (och i så fall från vem/vilka), är en annan sak/fråga.
    Dock får vi här inte glömma Reinfeldts uttalande om att svenskar kanske inte är det folk som har rätt till att befolka Sverige (inte ordagrant citerat).

Vad av detta är det du m.fl. vill avfärda som en osanning?
    Nu var det många etnonationalistika konspirationsteorier du luftade - de är bruna och luktar illa i ett demokratiskt samhälle som inte odlar alternativa sanningar och gör allt möjligt och ingenting sant

Du får luska fram ett ordagrant citat från Reinfeldt och förklara hur du får detta att vara belägg för ditt påstående.

De påståenden du lägger fram är din uppgift att visa sanningahalten i. Spekulativa påståenden utan referenser och belägg ska ingen anna behöva ge belägg för eller mot - det är din uppgift dp det är dina påståenden.
  • Gubblerier

Jag är gammal sosse, men jag har aldrig varit mer nöjd med en röst jag lagt, än jag är med min senaste röst på det blåa blocket.

De gör precis det som jag önskade när jag röstade på dem.

Äntligen talas det om återvandring, återkallande av uppehållstillstånd, folkräkning, hårda tag mot gängen/klanerna, kraftigt minskad mängd kvotflyktingar och mycket annat. Saker som borde vara självklara för alla, oavsett politisk hemvist.

Det finns otroligt mycket kvar att göra och det kan vara försent, men för första gången på ett halvt sekel så är vi på rätt kurs. Om vi håller denna kurs och succesivt skruvar upp tempot så kan vi kanske, bara kanske, kommer vi ha något att kunna överlämna ett beboligt land till våra barn och barnbarn.

Hjärta regeringen.

• KillBill

Ingenting förvånar längre. Sverigedemokraterna vill minska hindren för att  diskriminera och eller sprida hat mot exempelvis muslimer, judar och transsexuella. 

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Gubblerier
    KillBill skrev 2023-04-06 20:52:39 följande:
    Varför repostar du propagandatweets från extremister i alla politiska trådar här?

Vad är egentligen ditt mål?
  • KillBill
    Gubblerier skrev 2023-04-06 21:25:03 följande:
    Varför repostar du propagandatweets från extremister i alla politiska trådar här?

Vad är egentligen ditt mål?
    Propaganda  

Det är inte propaganda, det är reflektioner över den SD-styrda M/KD/L regeringens regim.
  • Gubblerier
    KillBill skrev 2023-04-06 21:53:18 följande:
    Propaganda  

Det är inte propaganda, det är reflektioner över den SD-styrda M/KD/L regeringens regim.
    Det är propaganda. När förmedlarna av budskapen som du sprider är radikala mörkeraktivister så är det inte reflektioner det handlar om.

Att hävda motsatsen är lika bisarrt som att hävda att Wagnergruppen är en fredsbevarande styrka i Ukraina.

Din beskrivning av vår demokratiskt valda regering säger allt om din antidemokratiska agenda.
  • KillBill
    Gubblerier skrev 2023-04-06 22:48:33 följande:
    Det är propaganda. När förmedlarna av budskapen som du sprider är radikala mörkeraktivister så är det inte reflektioner det handlar om.

Att hävda motsatsen är lika bisarrt som att hävda att Wagnergruppen är en fredsbevarande styrka i Ukraina.

Din beskrivning av vår demokratiskt valda regering säger allt om din antidemokratiska agenda.
    Vilket dravel. Det märks att du är ideologiskt indoktrinerad. Annars hade du inte kallat respekterade journalister som protesterar mot att Sverigedemokraterna vill lägga ner institutet för mänskliga rättigheter och att Sverigedemokraterna vill avveckla stödet för arbetet mot rasism och diskriminering. det är Sverigedemokraterna som hyser de radikala mörkermännen. 
  • Gubblerier
    KillBill skrev 2023-04-06 23:04:05 följande:
    Vilket dravel. Det märks att du är ideologiskt indoktrinerad. Annars hade du inte kallat respekterade journalister som protesterar mot att Sverigedemokraterna vill lägga ner institutet för mänskliga rättigheter och att Sverigedemokraterna vill avveckla stödet för arbetet mot rasism och diskriminering. det är Sverigedemokraterna som hyser de radikala mörkermännen. 
    Är jag ideologiskt indoktrinerad? Det är du som repostar "reflektioner" från ökända ideologiskt indoktrinerade antidemokrater. Omfattningen som du gör det i gör även dig till en ideologiskt indoktrinerad antidemokratianhängare.

1 + 1 = 2

De radikala organisationerna som SD vill avveckla må ha fina namn. Men om man synar deras faktiska verksamhet så står de för precis den radikala hatsörja som du och de twitteraktivisterna som du citerar i dina inlägg gör.
Svar på tråden Besviken på regeringen