• Anonym (Anonym tjej)

Det här med abort. Varför så många konflikter? Har själv gjort abort och jag förstår abortmotståndare.

Varför skapar ämnet abort så många konflikter och många går i taket om någon ens yttrar sig om att denne tycker att abort är fel, eller att denne vill att abortgränsen ska sänkas? Jag själv har gjort två aborter och jag förstår helt och hållet varför en del människor är emot abort. Även fast jag inte håller med dem fullt ut så förstår jag dem, och jag respekterar deras åsikt och skulle aldrig försöka tysta dem. 

Abort är inget som man ska se så lätt på som vissa försöker få det till. Kalla det vad man vill, men fostret är ju något levande som man sedan dödar, avlägsnar. Det kan jag förstå och stå för, trots att jag själv har gjort abort. 

• Svar på tråden Det här med abort. Varför så många konflikter? Har själv gjort abort och jag förstår abortmotståndare.
  • RaYzLeR

Använd preventivmedel så slipper ni göra abort. Ett tips bara. Glad

• Anonym (X3)
    RaYzLeR skrev 2023-02-11 21:05:20 följande:

Använd preventivmedel så slipper ni göra abort. Ett tips bara. Glad

Du vet lm att inget preventivmedel är helt säkert va?
    Kanske fler män skulle sterilisera sig så man kan ha dubbelt skydd?
  • Anonym (Anonym tjej)
    Anonym (Beror på) skrev 2023-02-11 21:03:50 följande:
    Det beror på vad man sänker gränsen till. Flera stater i USA sänkte abortgränsen till i princip omöjligt när de införde sk heart beat bills. Hade du bott där hade du varit för sent ute. 
    Ja, men så mycket har jag aldrig sagt att man borde sänka gränsen. 
  • Anonym (Tröttsamt)

Använd inte abort som preventivmedel eller som en enkel lösning .Se konsekvenser och lär dig .

• Anonym (Anonym tjej)
    Anonym (X3) skrev 2023-02-11 21:04:40 följande:
    Enligt ablrtmotståndare dödade du ändå två barn. Två.
    Hur kan du se deras sida och leva med dig själv och ditt beslut?
    Anonym (Anonym tjej) skrev 2023-02-11 20:56:29 följande:
    Det finns ingen klar definition av vad som räknas som ett liv. 
    Men ändå är du beredd att ge abortmotståndarna rätt när de säger att det sker vid befruktning?
    Helt obegripligt.
    Helt obegripligt överlag att du, i din sits, vill debattera mot abort snarare än för.

Ja. Jag kan leva med det. Det funkar rätt fint, faktiskt.
    Nej, du verkar inte förstå alls vad jag menar. Bara för att man själv har gjort abort innebär det inte att man måste sitta och låtsas som att det är något annat än att man dödar fostret/embryot. Jag står för vad jag gör och jag kallar det inte för något annat än vad det är. 

• RaYzLeR
    Anonym (X3) skrev 2023-02-11 21:06:54 följande:
    Ja det hade ju varit en lösning på problemet. Men en sterilisering kan man ju inte ångra om man vill ha barn i framtiden.
  • Anonym (Anonym tjej)
    Anonym (X3) skrev 2023-02-11 21:06:54 följande:

Inget preventivmedel är 100% säkert men många preventivmedel kommer väldigt nära, så länge man använder dem korrekt, vilket många inte gör. Många slarvar och det gjorde jag, därför blev det som det blev. Tror knappast att de flesta som blir gravida och gör abort hade använt sitt preventivmedel helt korrekt. 

Sterilisering är ju inget man ska uppmuntra till, bara om personen är helt säker på att den aldrig någonsin vill ha barn.

• Anonym (Beror på)
    Anonym (Anonym tjej) skrev 2023-02-11 21:07:43 följande:
    Ja, men så mycket har jag aldrig sagt att man borde sänka gränsen. 
    Nej, inte du kanske, men du är ju inte alla abort motståndare med politisk makt. 
  • Anonym (X3)
    RaYzLeR skrev 2023-02-11 21:11:22 följande:
    Ja det hade ju varit en lösning på problemet. Men en sterilisering kan man ju inte ångra om man vill ha barn i framtiden.
    Det beror på hur ingreppet görs, men oftast går det att göras om, och det går att frysa spermier.
Svar på tråden Det här med abort. Varför så många konflikter? Har själv gjort abort och jag förstår abortmotståndare.