Inlägg från: Jhannis |Visa alla inlägg
  • Jhannis

Robinson 2023

Nä nu får det vara nog.......Ser inga svar....eller så svarar ingen...Får på mail att FL saknar mig och vill att jag ska logga in......Vad i hela H...vetet är det frågan om.....Får nog göra som många av mina vänner och LÄMNA FAMILJELIV.....som förstört hela forumet.

• Jhannis
    BeautifulLiz skrev 2023-04-22 10:36:27 följande:
    Vad hände med ditt gamla konto? Är det kanske den användaren FL efterlyser?

Det tar tid att vänja sig vid nya versionen, jag har haft den sedan den kom och har vant mig. Det kommer du också att göra, så ge inte upp!

Undrar för övrigt vem det är som brutit mot reglerna i Robinson... svaret får vi tydligen på måndag.
    Vet inte vad som hände med mitt gamla konto. Jag var på resa i lite över 2 månader och när jag kom hem och skulle logga in så gick det inte. Under en veckas tid och med hjälp av supporter så kunde jag äntligen logga in, men nu verkar det som att FL inte ser att jag är inloggad eller jag vet inte. Jag försöker att bli vän med denna nya FL, men säger bara att det är inte kul att behöva skrolla upp och ner .

Undrar också vem som har gjort regelbrott..  
  • Jhannis
    BeautifulLiz skrev 2023-04-22 11:53:50 följande:
    Konstigt... jaja, nu vet vi ju iaf att det är du bakom detta nick.

Skulle kunna ana att det är Zeki, men man vet ju aldrig. Man har blivit överraskad förr.
    För min del får det gärna vara Elin, jag klarar helt enkelt inte av henne längre. Inte sedan hon högg Christina i ryggen.
    Det är bra att ni vet att jag är Juhannus, men mitt nick blev förkortad av supporten.

Tror också att det är Zeki....eller jag såg en artikel på FB, men läste inte den.

Jag har inga problem med Elin mer än att hon pratar massor. Ja hon högg Christina, men baktanken var att hon kände sig tryggare med Millan. Jag tror även att Elin kände på sig att det gjorde ont att välja Christina.
  • Jhannis
    molly50 skrev 2023-04-22 12:07:46 följande:
    Det där mailet tror jag skickas ut till alla medlremmar. Oavsett om man varit inloggad eller ej.
    Jag har också fått det där. 2 ggr.
    Och jag är inloggad varje dag. 
    Mn tog upp det med en moderator i en annan tråd.
    Så får hoppas det försvinner snart. 
    Ok så du har med fått mail.....Jag tänker på att supporten och teknikern har hjälpt mig hela förra veckan så borde dem ha koll att jag är inloggad.
  • Jhannis
    flygrl skrev 2023-04-22 19:30:57 följande:

Har lite svårt hitta självklara favoriter i årets Robinson men det finns ju några jag tycker klart bättre om än andra. Oskar och Markus är nog två såna, Robinsons överlevnadsexperter som jag båda tycker är rätt sympatiska.
    Lite trist att allt slit Markus lagt ner på den där "fiskburen" inte gett utdelning än men det kanske kommer...

Erik tycker jag väl ändå verkar va en rätt sjysst person även om svärmandet med Amanda vart lite cringe. Jag läste däremot på Flashback att han tydligen inte är särskilt framgångsrik som MMA-kämpe utan bara gått ett fåtal matcher. Jag hade uppfattat det som han tävlat på EM-nivå men verkar inte stämma.

Om och jag menar verkligen OM inte Amanda bara är en iskall manipulatör kan jag även tänka mig henne som Robinson-vinnare.

Den äldre Dennis som verkar populär tycker jag är svår veta var man har. Lite avvaktande tveksam till honom faktiskt.

Jag har också svårt att få några favoriter i årets Robinson. Oskar tycker jag är för självsäker som överlevnadsexpert....Samma med Markus. Ok helt klart kan dessa killar sin grej. Erik tycker jag är eller ser hård ut, men kanske är en snäll människa. Amanda babblar på hela tiden och är lite översnäll och så kanske hon är vanligtvis med, men jag är osäker på om hon spelar snäll med alla så hon inte åker ut på Ö-rådet. Det andra tjejerna/damerna har jag inget att säga om.

Dennis den äldre tycker jag ser ut som en go Nalle Björn. Han verkar snäll och har även visat sina känslor. Han kanske inte är så bra på tävlingar, men jag gillar han som person.
  • Jhannis
    Kvittning skrev 2023-04-22 21:53:15 följande:
    Och jag är typ 20 år äldre

Amanda, Dennis och Dennis är mina favoriter. 
    Jag vet inte hur gamla deltagarna är, men jag kan säga att jag är pensionär.

MIna favo är Dennsi (Äldre) och Dennsi yngre. om jag ska ens säga favoriter eftersom jag inga har. 

Kommer väl att ändras när sammanslagningen kommer.
  • Jhannis
    Anonya skrev 2023-04-23 19:06:35 följande:

Vad kul med mycket diskussion här! Jag har under denna vecka tittat ikapp både Robinson och Gränslandet som jag inte sett ett enda avsnitt av sedan 4/4. 

Tur de ändrade om lagen, borde gjorts tidigare. Vissa tävlingar mycket orättvisa mot de äldre, speciellt då alla yngre är normal- eller vältränade.

Att Alva tvingades vara lagkapten tycker jag var mycket fel. Hon är inte bara yngst, utan verkligen inte en person som passar och trivs med det. Hon fick en jättejobbig början.

Orsaken till att Peter försvann hade jag missat helt, läste först här. Har nu läst om den. Enligt vad jag läste tycker jag det känns överdrivet att han tvingades åka hem. Stod att han alldeles i början av tävlingen då de inte kunde varandras namn förklarat vem hon var med den kvinnliga varianten av n-ordet. Jag tror inte han skulle använt n-ordet men att det kvinnliga för honom som äldre inte var laddat. Tycker absolut att det skulle tagits upp till diskussion med honom och att han fått reda ut det med Christina, men inte tvingats åka hem. Om det alltså är så att han använda det kvinnliga ordet bara som en för honom neutral beskrivning utan värdering. Mest klantigt, liksom. 

Undrar mycket vad som hänt på Gränslandet. Det framkommer väl först imorgon. Efter att jag nu läst om Peter gissar jag att det är någon som uttryckt sig väldigt illa. Vilka andra regler finns det liksom att bryta mot? Få smugglat till sig mat eller fuskat i någon tävling känns inte sannolikt. 

Har svårt för Zeki, inte minst hans hämndlystnad. Att han blev sur förstår jag mycket väl. Tycker ingen ska bli bortplockad första eller andra dagen som både förra säsongen och nu, allra minst för att en eller ett par personer bara valt bort dem som nu eller de som inte blev valda av någondera laget som förra året.

.

Kul att du hunnit titta i kap så du kan vara med i våra diskussion.
    Jag missade också vad Peter gjort när han fick lämna.
    Vad som händer på Gränslandet är man nyfiken på. Jag har också svårt för Zeki och hans sätt att prata med Elin. 

Snart börjar dagens avsnitt av Robinson och Ö-råd. Hoppas bara att dem inte röstar ut Daniel den äldre.
  • Jhannis

Nu har immunitets tävlingen gjorts och Oskar vann immuniteten. Jag är rädd att tjejerna kommer att rösta ut Daniel. Jag vill ha Daniel kvar. 

• Jhannis
    monstretmonster skrev 2023-04-23 22:02:37 följande:
    ja det var synd att Dennis var tvungen att åka.
    Ser att jag skrev fel namn på Dennis.....Jag skrev Daniel...
    Det var tråkigt att han åkte, men jag hoppas han kommer tillbaka.
  • Jhannis
    monstretmonster skrev 2023-04-23 22:26:35 följande:
    Förstod vem du menade ändå och gissade att det kanske var autocorrect annars Glad
    Jag vet inte varför jag skrev Daniel när jag skulle skriva Dennis....Väntar så att få se Gränslandet i morgon....
Svar på tråden Robinson 2023