Inlägg från: Jhannis |Visa alla inlägg
  • Jhannis

Robinson 2023

flygrl skrev 2023-05-01 18:37:37 följande:

Det va i tävlingen som Anders Lundin kallade gränskampen det avgjordes. Det gällde att hålla en vattenballong på rak arm ovanför en vass pigg så länge som möjligt. Dennis d ä vann och Oskar tvåa. Båda ska in i Robinson igen och Dennis d ä fick också med sig en värdefull immunitet. 

I slutet av programmet står dom kvarvarande och spanar efter båten som kommer med den som röstades ut i örådet och det vet vi ju vem det är.

Nu har jag inte sett avsnittet så jag vill gärna se utan information...Förlåt, men roligare se programmet.
  • Jhannis
    flygrl skrev 2023-05-01 19:36:09 följande:
    Jhannis skrev 2023-05-01 18:45:14 följande:
    Nu har jag inte sett avsnittet så jag vill gärna se utan information...Förlåt, men roligare se programmet.

Jhannis skrev 2023-05-01 18:28:48 följande:

Ok visste inte att Dennis den äldre och Oskar är klara att komma in. Har nog missat torsdagens Gränslandet..

Det är alltså Gränslandet del 21 jag talar om. Det är egentligen torsdagens avsnitt som togs ner och sen las upp igår igen. Kanske har TV4 valt att baka in det först i nästa söndags sammandrag av Gränslandet, ingen aning.

Vi har ju tidigare säsonger diskuterat och kommit överens om att det är ok att diskutera Gränslandet när avsnittet lagts upp på TV4 Play/Cmore. Sorry om jag sabbat spänningen för er men jag utgick från att ni sett avsnittet, annars hade jag aldrig avslöjat nåt om handlingen. :/

Om ni vill se avsnittet redan nu får ni gå in på TV4 Play eller Cmore och kolla. Del 21 som sagt från 30 april.

I och med att torsdagens Gränslandet utgick  så har inte jag haft tid att kolla tv4 play då jag har haft besök eftersom det varit Valborg. Har inte ens kommit på tanken att titta idag på dan, men nu har jag tittat både Gränslandet 21 och 22 så nu hänger jag med i allt.
  • Jhannis
    flygrl skrev 2023-05-01 20:08:52 följande:

Det är inte bara i kasttävlingarna det är olika i Mästarnas mästare utan även när dom springer från var sitt håll och ska ta en flagga (kortare avstånd för tjejerna) och när det ska släpas tunga saker eller dom stora kloten som ska rullas upp- och nerför en brant backe (lättare vikt för tjejerna). Inom idrotten tävlar nästan aldrig män mot kvinnor utan man har skilda tävlingar oavsett det är bollsporter, friidrott, kampsport mm. Skulle inte funka annars.

I förra veckans första Robinsonavsnitt (avsnitt 27, måndag 24/4, 11:09 in i avsnittet) förklarar Anders Lundin att under ödesveckan måste tre personer lämna Robinson. Två ur dom lag som förlorar tävlingarna och en i söndagens öråd.

Oskar fick ju lämna utan öråd när hans lag förlorat tävling och sen när Eriks lag förlorat skulle nån ut där och det blev Amanda som gick då laget ville ha ut henne. Att sen Amanda kanske sa nåt om att hon helst velat åka hem spelar nog ingen roll om hon inte sagt det till produktionen. 

Jag blev också förvånad när Oskar snackade med tjejerna och sen bara packade ihop sina grejer och tog farväl. Ingen omröstning, bara ett snack. Kändes lite luddigt för mig med. När det va dags i andra laget va jag mer beredd.

Jag missar också saker ibland i avsnitten och då är jag 25 med bra hörsel. Kör faktiskt alltid med textremsa. Shit happens typ.

Precis Mästarens Mästare eller andra idrottsgrenar så så har tjejer lite lättare än killar för att bli samspelta.

Det hörde jag att Anders förklarade att 3 personer skulle lämna i Ödesveckan ...1 på Ö-rådet. Absolut hänger med så långt, men det var ingen ödeskamp när Amanda bestämde sig att dra, oavsett att alla ville rösta på henne så var det ingen kamp om att hon röstades ut.....(förstå mig rätt) :)

Jag kör inte med text då jag irriteras av textremsan för då både hör jag och läser Glad....Jag börjar närma mig 70 års gränsen.....Fyller 67 om 2 veckor.
  • Jhannis

Nu har jag äntligen tittat på Gränslandet 21-22 i kväll och börjar hänga med varför Dennis den äldre och Oskar kom till Robinson. Vilken Glädje jag kände när Dennis den äldre vann och fick även immunitet. Han är en riktig Nallebjörn Hjärta

Var lite orolig hur det skulle bli när Amanda var på Gränslandet och Dennis den yngre skulle komma dit, men som tur hade hon lugnat ner sig Glad, men jag blev väldigt irriterat på Amanda när alla 4 satt runt bordet...Millan, Elin, Dennis och Amanda.....Millan höll på att berätta något med inlevelse och då avbryter Amanda henne och babblar i 100/90.....Har inte hon fått lära sig att man avbryter inte någon som pratar. Hade jag varit som Millan hade jag sagt i från att nu var det jag som pratade.....Demon Ohyfsat, men visst Amanda är ung och tänker inte för sig.

Precis detta sa även Dennis till henne när dom två hade ensamsnack. Oavsett att jag på nått sätt gillar Amanda så på nåt sätt gör jag inte det.....Jag hoppas inte att hon vinner Robinson.

Undrar bara hur länge Gränslandet håller på då det hela tiden kommer nya som röstats ut.

Kvällens Robinson var helt ok. Erik och Markus var nog ganska säkra på att någon av dem blir kapten, men så blev det inte.....Förstår heller inte här varför dom behöver en kapten då alla deltagare kämpar för sig själva. Nå tiden visar.

• Jhannis
    Anonya skrev 2023-05-02 00:43:15 följande:

Amanda lämnade alltså inte frivilligt, utan laget sade att det var henne de velat ha ut och då började hon packa sina saker genast utan att någon "officiellt" sade åt henne att göra det. Hennes sorti såg alltså annorlunda ut än Oskars, men det var motsvarande sak. 

Robinson kommer först och sen Gränslandet. De berättar i Robinson om följande Gränslandet och en dags Robinson kommer på nätet i listan före samma dags Gränslandet. Jag tycker därför att det är rimligt att man väntar med att prata om Gränslandet tills dagens Robinson visats i tv. (Båda släpps redan kl. 2:00.)

Gränslandet kommer pågå hela tiden förutom finalveckan. Gränslandets vinnare kommer nämligen direkt till finalveckan. 

Angående lagkapten har denne ibland efter sammanslagningen bott i maktens boning och haft en del rättigheter. Tror inte det blir så i år, men man vet ju aldrig. Återstår att se.

Blev bara kommentarer kring kommentarer och inget om allt som hänt de senaste dagarna, men måste lägga mig.

När du skriver om att Lagkapten får bo i Maktens boning så kommer jag i håg det. Kaptenen får välja om han/hon vill ha med sig i sin boning och dela på maten det får där.
  • Jhannis
    molly50 skrev 2023-05-02 19:54:35 följande:

Stackars Alva. Hon måste tydligen lämna av medicinska skäl. 

Ja Alva har varit svag länge.
    Men håll med om att Erik har blivit väldigt social när Amanda inte är i hans famn.
  • Jhannis

Verkar vara onödigt att skriva vad som händer i Robinson eller Gränslandet för ingen verkar ha tid att skriva.

Saknar Nandez som ändå skrev i det trådar hon hade så länge programmen pågick.

Inget elakt menat till någon för alla har massor omkring sig och kanske inte hinner titta på programmet.

• Jhannis
    molly50 skrev 2023-05-03 23:03:33 följande:
    Jag har tittat,men tycker också det känns som att jag är den enda som skriver under programmets gång. 
    Därför skev jag inget idag utan avvaktade och ville se om någon annan skulle skriva också. 
    Jag avvaktar också under programmet för att se om någon startar en diskussion. Ok det har varit lugnt på både Robinson och Gränslandet så det kanske inte finns nåt att prata om. 
  • Jhannis
    Anonya skrev 2023-05-04 00:38:20 följande:

Jag skriver aldrig medan jag tittar på programmen och är inte heller intresserad av att läsa bara kommentarer om vad som händer för det jag ju liksom redan sett. :) Men man behöver inte läsa allt, skriver man vad som händer i ett eller ett par inlägg per avsnitt så är det ju lätt att hoppa över om man inte vill läsa. 

Stackars deltagare som inte fick någon sammanslagningsfest. Brukar ju alltid vara så de såg ju fram emot det. En förbättring mot förr är att när de får mat så tänker de på sorterna och mängderna så att det inte blir så att de flesta blir dåliga efteråt iom att deras magar är så vana att äta bara lite. 

Auktionen, knepigt då man inte vet hur mycket som finns att buda på, men det sade ju Anders att det kan ta slut när som helst. Vad snälla de var som nästan aldrig bjöd över någon annan. Utom Dennis då som tog det mesta. Undrar om han var nöjd efteråt när han märkte att nästan ingen annan fick något. Att de skulle låta Markus ta biffen hörde han ju inte och visste inte om då han inte varit med honom. 

Regeln att man måste äta allt själv och inte spara var logisk, för hade ju inte varit någon mening med en auktion om alla delat på allt. Det sades inget så vi tittare hörde om något att man fick dela på det, men självklart att det gällde godiset för så mycket kan ju ingen äta på en gång själv. Otur att just Camilla fick det för hon är väl den enda som inte alls gillar godis.

Undrar vad det är i lådorna för örådet. Hela tre stycken är mycket. 

Gränsländarna var skickliga med sin låt! Spännande med duellen. Tänk om Elin skulle vinna Gränslandet och komma in till finalveckan. Då hade hon varit med mindre än ett dygn i början och sedan de sista dagarna. Knäppt om man då skulle vinna Robinson. Men knäppast att någon blir bortvald efter mindre än ett dygn, men det har vi ju diskuterat förut. 

Håller med dig vad du skriver i början.
    Auktionen var väldigt konstigt. Alla deltagare får pengar, men alla hinner inte använda pengarna. Jag tyckte att Dennis den äldre gjorde rätt som ropade in massor åt sig själv trots att Markus blev arg för att han inte fick köttet. Tror att lådorna har stor fördel för tjejen vad hon heter köpte på Ö-rådet.

Gränslandets deltagare gjorde verkligen en bra låt och en fin show. 
    Jag hoppas verkligen att Elin vinner duellen och tar sig tillbaka till Robinson.
    Det är verkligen dumt att redan första dagen rösta ut någon till Gränslandet ofta blir det så att den som kommer till Gränslandet först blir kvar där längst, men jag tycker det är fel. Elin har missat hela Robinson redan när det nu är i slutspurten. Tycker även att Elin är värd pengarna som ges till vinnaren av Gräslandet.
  • Jhannis
    flygrl skrev 2023-05-04 01:54:31 följande:
    Det håller jag helt med om. För mig har det vart en självklarhet och särskilt som jag oftast kollar båda programmen efter att Robinson visats på kvällen och kommenterar i tråden ännu senare. 
    Anonya skrev 2023-05-04 00:38:20 följande:

Jag skriver aldrig medan jag tittar på programmen och är inte heller intresserad av att läsa bara kommentarer om vad som händer för det jag ju liksom redan sett. :) Men man behöver inte läsa allt, skriver man vad som händer i ett eller ett par inlägg per avsnitt så är det ju lätt att hoppa över om man inte vill läsa. 

Instämmer!
    molly50 skrev 2023-05-03 23:03:33 följande:
    Jag har tittat,men tycker också det känns som att jag är den enda som skriver under programmets gång. 
    Därför skev jag inget idag utan avvaktade och ville se om någon annan skulle skriva också. 

Precis som Anonya skriver jag aldrig medans jag kollar programmen och dessutom kollar jag så gott som enbart streamat och inte när det sänds på tablå-TV.

Men jaaa, Nandez är saknad och hoppas hon tänker om och återvänder till FL. Hon va nåt av en motor också i lektrådarna där ju jag hänger mest och där märks verkligen hennes frånvaro. :/

--------------------------------------------- 

@Alla i tråden: Jag har märkt att jag inte mår så bra av att kolla Robinson. Får jobbiga vibbar som påminner mig om min skoltid när jag va mobbad och utanför. Ångrar nu att jag öht började kolla på den här säsongen och kommer troligen inte se kommande Robinson-säsonger.

Däremot vill jag ändå veta hur den här säsongen slutar så jag kommer kolla men inte längre skriva i tråden. Jag fixar det helt enkelt inte. Känns väldigt sorgligt men så är det tyvärr. :/
    (Skulle det ändras kanske jag återvänder, vem vet.)

Tackar därför för mig och önskar er alla fortsatt trevligt tittande och diskuterande här i tråden. Jag lämnar alltså inte tråden pga missnöje med er som skriver här utan uppskattar er alla och önskar er allt gott. Kanske ses vi i nån framtida Robinson-tråd, kanske inte...vi får se. Annars ses vi förhoppningsvis här på FL framöver!

Sorry för mitt strulande!
    Lev väl, mina vänner! Solig Hjärta {#emotions_dlg.flower}

/flygrl

Inte kul om man inte mår bra av programmet. Jag har också blivit mobbad hela skoltiden från lekis till gymnasiet så jag förstår dig.

Hoppas du kan vara med i andra trådar som Farmen, Mästerkockarna, Kockarnas kamp, Let´s Dance och Bonde söker fru. Let´s Dancwe pågår nu, men jag öppnade ingen tråd då jag var på resande fot när det startade.

Du får ha det så gott så hörs vi när du vill skriva. Hjärta
Svar på tråden Robinson 2023