BF januari 2024
En tråd för oss med BF januari 2024. Här kan vi prata om allt möjligt :D Börja gärna med en lite intro, t.ex antal graviditeter och barn sedan tidigare, BF, var du bor (om du vill) och hur du anade att du var gravid :D
En tråd för oss med BF januari 2024. Här kan vi prata om allt möjligt :D Börja gärna med en lite intro, t.ex antal graviditeter och barn sedan tidigare, BF, var du bor (om du vill) och hur du anade att du var gravid :D
Jag och sambon konstaterade samma sak i förmiddags och bokade NIPT privat. Så det blir NIPT 6/7. 👍🏼 Tycker det är så dumt att man måste göra sånt privat och betala för det.. Det borde ingå i alla regioner oavsett riskgrupp eller ej.
Det förstår jag verkligen! Hade aldrig klarat av att vänta till vecka 18+ på RUL. Känns bra nu också att det blir i vecka 11 för mig.. så man får någon försäkran om att knodden lever och förhoppningsvis mår bra.
Tack för att du svarade! 😁
Ja, ett tidigt ultraljud tycker jag inte är så mycket begärt av oss som är gravida 😂 Det borde helt klart ingå!
Åh vad spännande, då ska du göra NIPT ungefär en vecka innan mig. Jag håller också tummarna för oss båda!! ❤️
GravidTillSlut
Går ente å citera :/
Men gud va härligt!! 🥰 såååå glad för er skull.. 7 år är en lång tid så kan bara föreställa mig känslan av lycka av å få se det lilla hjärtat slå å att allt var precis som det skulle.. ❤️❤️❤️
Kawa81 lyckas inte heller citera :p
Ja det känns helt magiskt och overkligt ❤️ Äntligen!
Kawa81 lyckas inte heller citera :p
Ja det känns helt magiskt och overkligt ❤️ Äntligen!
Gjorde ett vul för någon vecka sedan och fick se ett litet hjärta som pickade ❤️ Om två veckor ska jag ta blodprov inför kub, är så glad att kommunen (regionen?) erbjuder kub till alla gravida så att jag kan få det svart på vitt igen att det ser bra ut (förhoppningsvis 🤞).
Kawa81
Så himla spännande med vul 🥰 Precis, eftersom vi gjort ivf så räknade de på något annat sätt, han sa att "vi vet på minuten när det befruktades" å det brukar man ju inte veta. När jag fyllde i appen utgick jag från mensens första dag vilken inte stämde helt, då var bf 14 januari men läkaren sa 17 januari :)
Jag har hört lite om de resterna av min syrra och tänker absolut ta dem. Kommer efterfråga allt man kan :p Vi ska på inskrivning på mvc nästa fredag och då får vi nog veta mer.
Håller tummar och tår för ditt vul nu ❤️
Det är nog dags för mig med att hoppa in här nu.
Jag plussade den 9/5, på BIM. Min mens är verkligen som en klocka och har alltid kommit på morgonen när jag vaknat, så när den inte kommit den där morgonen tog jag istället en sticka från RFSU som jag förstod vad positiv. I ren chock tog jag även ett digitalt från cb som jag doppade i samma urin och visst stod det gravid på det.
Detta är ingen planerad graviditet, tvärtom kom den som en ren chock. Vi har ett barn som fyller 1 år om ett par veckor så paniken över att 1,5 år mellan barnen har varit jobbig, tillsammans med det faktum att jag precis börjat jobba efter fl och dessutom börjat nytt jobb. Den första tiden var alltså inte alls rosenskimrande utan kantades främst av ångest och oro. Jag förstod nog egentligen direkt att avbryta inte var ett alternativ för mig, men likväl kändes beslutet att behålla som en omöjlighet att ta. Jag kan fortfarande ha svårt att känna att jag landat i att vi fattat ett beslut, men det kommer väl. Bf 19/1 om jag inte missminner mig, gravid i vecka 8(7+5).
Vi ska göra NIPT om ca tre veckor, men jag förstår inte hur jag ska kunna vänta så länge med att berätta för folk då min mage redan är väldigt tydlig. Har det varit så för fler av er som väntar andra barnet (eller tredje, fjärde eller femte med för den delen)? Jag är väldigt smal, så det syns tydligt att kulan putar. Förutom den putande magen har jag börjat gå ner i vikt. Jag mår stundtals väldigt illa, men har hittills inte kräkts. Jag kan heller inte luta mig bak/ligga på rygg, då blir jag yr precis som jag blev förra graviditeten pga tryck mot det stora blodkärlet bak, det kom dock myyyycket senare förra gången. Fler som fått det tidigt?
Jag är lite orolig för tvillingar, dels pga tidigt och väldigt svullen mage, illamående värre än förra gången, yrsel vid tryck mot ryggen och snabbt stigande HCG. Eller så är det bara såhär det kan bli när man väntar andra barnet, vad vet jag. 🙈
Hej!
35 år och första graviditet. Vecka 7+3 (tror dom) så borde landa på januari om jag räknar rätt.
Har varit otroligt mkt upp och ned såhär i början.
16/5 positivt graviditetstest.
20/5 började jag blöda och fick åka in akut, Vul och blodprov. De trodde på vecka 4, såg inget på vul. (Blöder då med klumpar och allt i ca en vecka)
22/5 ringde en läkare och sa att det tyvärr inte var ett bra besked då hcg endast gått från ca 700-900 på två dagar. De skulle följa mig för att utesluta utomkveds. De bad oss avboka inskrivning hos mvc.
26/5 andra vul och det fanns nu en liten tom hinnsäck. En läkare förklarar att det INTE kan utvecklas till en graviditet och att de endast följer mig för att utesluta utomkveds.
30/5 tredje vul och de sa nu att hcg börjat gå upp som det ska (först till 3000 och sedan 9000) samt att hinnsäcken växt. Men fortfarande otydligt om det var något där inne.
9/6 (idag) fjärde vul och nu finns det en liten på 1cm+ med hjärtslag :) och hcg på 75k+
Så från "detta går inte" av två läkare till att det nu verkar gå trots allt! Vi ska nu boka in en ny inskrivning på mvc.
I övrigt så plussade vi efter första försöket (med ägglossningstest). Är i stadiet av konstant illamående och ska nu testa lergigan. Hoppas på att det hjälper!