• Bär

BIM September 2023

Såg ingen sån här tråd så skapar en!

Nu hoppas vi på att september blir en bra månad! ❤️

10/9 - Bär - 3:e barnet, 4:e försöket efter MF.

• Svar på tråden BIM September 2023
  • Bär

Jag blir nojig och funderar om min smärta i magen beror på något annat än värk efter ÄL (är inte ovanligt att jag har som mensvärk mellan äl och mens)
    Jag känner nämligen inte igen den här värken. Det gör ont på vänster sida långt ner, det ilar och strålar lite. Har absolut flertals ggr haft ont på bara ena sidan, men denna gång ilar det verkligen och det kan göra ont när jag rör mig..
    Ökade flytningar har jag också upplever jag.
    Är bara på ÄL+3/4 eller liknande, så tänker avvakta några dagar för att se om det går över eller om jag måste kanske kontakta vården? 🤔 

• Anonym ((Ekis))

Skriver också in mig på listan då förra månaden inte tog sig! Vi försöker inte officiellt men en fyra skulle vara mycket välkommen! Vi har inga skydd så vill det sig så vill det!

1/9 - Riode - 1:a barnet, 2:a försöket

1/9 - EJT, 2:a barnet, 5:e försöker
    1/9- EFW, 4:e barnet 2:a försöket
    1/9 oväntadedrömmen, 2a barnet, 12e försöket
    2/9 - Lele88, 2:a barnet, 2:a försöket (1:a efter mf)
    3/9 vervik - 3:e barnet, 1:A försöket
    3/9 rooiboste, 2:a barnet, fjärde försöket?

4/9 - TarraL - 1:a barnet, 2:a försöket

5/9 - MacBookPro- 1a barnet, 4e försöket

6/9 - Anelaaa89 - 2:a barnet, 6:e försöket
    6/9 - laplusheureuse, 1:a barnet, 1:a försöket 
    7/9 - Potatisbulle, 1:a barnet, 9:e försöket 
    7-8/9 - Horisonten, 4:e barnet, 2:a försöket 
    8/9 - Cinapuffen - 4:e barnet, 1:a försöket
    8/9 - Bär - 3:e barnet, 4:e försöket efter MF
    8/9 - Bodbod - 1:a barnet, 6:e försöket
    13/9 Alvedon83, åttonde försöket efter mf
    13/9 Barnlängtan89, 2:a barnet, 13:e försöket
    13/9Anonym01082121- 2 :a barnet, 2 :a försöket
    16/9 Fruffe, 2a barnet, 5e försöket
    16/9 Ekis, 4:e barnet, 2 försöket
    20/9 Villblimamma98, 1:a barnet 4:e försöket
    20/9 AliciaNN, 1:a barnet, 6:e försöket
    20/9 syskonförsök, 2:a barnet, 5:e försöker efter MF
    21/9 curepenguin, 1:a barnet, 2:a försöket efter MA
    24/9 1986, 3:e barnet, 2:a försöket
  • Anonym ((Ekis))
    Sanlin90 skrev 2023-08-24 07:46:59 följande:
    Jag trodde bara tvåäggs va ärftligt men man lär sig något nytt varje dag :) 
    Jag är livrädd för tvillingar! Inte så sugen alls på det!
    Jag har själv 1,5 åriga enäggisar hemma och du har alldeles rätt. Det är enbart tvåäggs som kan vara ärftligt. Enäggs räknas faktiskt som en missbildning (låter helt sjukt haha) och det är en slump att ägget delar på sig. Sen kan man ju få enäggs flera gånger men sannorlikheten är nog enormt liten att man får det, även om det säkerligen hänt! 

Däremot om man har ärvt förmågan att släppa två ägg kan man ju få tvåäggs varje gång man ägglossar om det vill sig! 
  • Lele88

Äl+10 och ej morgonurin, men tycker jag anar någon skugga på dagens test (underst) om man jämför med gårdagens blanka? 
    Jag som skulle hålla mig till helgen med att testa.. 🙄men den lilla blödning och flytningarna jag haft tre dagar nu fick mig ur balans🙈
  • Horisonten

Alltså jag förstår mig inte på min kropp och jag är så förvirrad!! 

Är på dag 17 i cykeln och haft lite molande värk eller öm. Att de lite ilar och drar neråt. Hade hugg i ryggen i går. Stickningar i mellan i brösten. Men upplever inte mer flytningar eller något. Dock är jag ganska stressad o h orolig över saker just nu som jag inte kan styra och att de känns som jag håller på att bli sjuk. Så förstår ingenting just nu. Vad tror ni? Hjärnspöken eller att kroppen spelar mig spratt eller vi hoppar äl. Alltså jag förstår ingenting. Tog äl test igår men tyckte det var väldigt väldigt svagt. Tog ett igår bara för och se om ev äl vart senare men jag vet inte. Har ju inte tagit annars denna månaden. Förra veckan hade jag mycket mer flyttningar som kändes vattninga eller mycket. Men inte de där trådarna dock kollade jag iof inte så nog för varit massa senaste speciellt förra veckan. 

Så vad tror ni skall jag bara vänta och avvakta eller vad?? Hade ju inte och har fortfarande inga förhoppningar om graviditet denna månaden men lite orolig att något är knas med kroppen som jag bör kolla upp. 

• Anonym (1986)
    Lele88 skrev 2023-08-28 14:22:39 följande:
    Äl+10 och ej morgonurin, men tycker jag anar någon skugga på dagens test (underst) om man jämför med gårdagens blanka? 
    Jag som skulle hålla mig till helgen med att testa.. 🙄men den lilla blödning och flytningarna jag haft tre dagar nu fick mig ur balans🙈
    Det ser positivt ut! Grattis :)
  • Lele88
    Anonym (1986) skrev 2023-08-28 15:17:51 följande:
    Det ser positivt ut! Grattis :)
    Åh tycker du?☺️ Vågar inte riktigt tro på det än. Får bli att testa igen på morgonen imorgon 🙏🏻
  • Sanlin90

Horisonten - även vattniga flytnibgar är fertila så om du hade mycket sånna va nog ägglossningen därikring.

• Anonym (Hoppas)
    cutepenguin skrev 2023-08-28 09:57:26 följande:

Jag ser en svag linje! 😍

Tror du verkligen det kan vara positivt? Jag har inte vågat säga något till sambon än, han kommer bara säga att det är negativt? 🙁 vad tror ni andra?
  • cutepenguin
    Anonym (Hoppas) skrev 2023-08-28 17:32:20 följande:
    Tror du verkligen det kan vara positivt? Jag har inte vågat säga något till sambon än, han kommer bara säga att det är negativt? 🙁 vad tror ni andra?

Ta ett digitalt imorgon bitti! 🥰

Svar på tråden BIM September 2023