• Bär

BIM September 2023

Såg ingen sån här tråd så skapar en!

Nu hoppas vi på att september blir en bra månad! ❤️

10/9 - Bär - 3:e barnet, 4:e försöket efter MF.

• Svar på tråden BIM September 2023
  • cutepenguin
    Lele88 skrev 2023-08-17 15:37:59 följande:
    //

Jag är ny på det här med äl-test. Jag har bara ett test kvar hemma.. borde jag ta det imorgon samma tid som de andra eller finns risk att jag missar toppen redan ikväll? Vad säger ni rutinerade testare?🙈

Vissa får ökning snabbt och andra tar det längre tid för. När tog du senaste testet (vilken tid)? 🥰 Oavsett skulle jag ha sex nu om jag vore du, även om du skulle missa toppen. Ökningen gör ju att ett ägg släpper så efter toppen kommer ägget släppa inom 12-48 timmar. 

• cutepenguin

Lele88

Vill lägga till också att mitt ökade jättesnabbt den här månaden. Fick negativt på morgonen (supersvag!) och på eftermiddagen var strecket starkare än kontrollstrecke. Men det är som sagt bara att ligga i nu några dagar så missar ni det inte! 🥰

• Lele88
    cutepenguin skrev 2023-08-17 16:16:47 följande:

Lele88

Vill lägga till också att mitt ökade jättesnabbt den här månaden. Fick negativt på morgonen (supersvag!) och på eftermiddagen var strecket starkare än kontrollstrecke. Men det är som sagt bara att ligga i nu några dagar så missar ni det inte! 🥰

Jag har testat runt 15.00 varje dag. Tar kanske ett till imorgon på förmiddagen för att se om det är starkare eller om det börjat bli svagare igen. 😊 Hehe ja vi satte faktiskt igång redan i förrgår då jag fick första symptom på att ägglossning var på gång. Hade mest vart skönt att få det där helt positiva testet för att lättare kunna datera om det nu skulle vilja ta sig, då jag precis fått missfall. 🙏🏻 Men verkar faktiskt som jag får ägglossning samma som vanlig menscykel om jag ska räkna missfallets första dag som mens.😊
  • cutepenguin
    Lele88 skrev 2023-08-17 16:59:23 följande:
    Jag har testat runt 15.00 varje dag. Tar kanske ett till imorgon på förmiddagen för att se om det är starkare eller om det börjat bli svagare igen. 😊 Hehe ja vi satte faktiskt igång redan i förrgår då jag fick första symptom på att ägglossning var på gång. Hade mest vart skönt att få det där helt positiva testet för att lättare kunna datera om det nu skulle vilja ta sig, då jag precis fått missfall. 🙏🏻 Men verkar faktiskt som jag får ägglossning samma som vanlig menscykel om jag ska räkna missfallets första dag som mens.😊

Ja, du kommer nog få en topp senare ikväll eller natt skulle jag tro. 👍🏼😁 Tänk bara på att positivt ÄL-test inte garanterar att du faktiskt har ägglossning. Jag hade också missfall nyligen (slutet av juni) och haft en mens nu. Ägglossningen efter missfallet blev aldrig av, men fick positivt på tester. Min cykel var också normal direkt efter om jag räknar mens från missfallet. 

Stort lycka till!! 🥰

• Lele88
    cutepenguin skrev 2023-08-17 17:36:34 följande:

Ja, du kommer nog få en topp senare ikväll eller natt skulle jag tro. 👍🏼😁 Tänk bara på att positivt ÄL-test inte garanterar att du faktiskt har ägglossning. Jag hade också missfall nyligen (slutet av juni) och haft en mens nu. Ägglossningen efter missfallet blev aldrig av, men fick positivt på tester. Min cykel var också normal direkt efter om jag räknar mens från missfallet. 

Stort lycka till!! 🥰

Jaa.. kanske borde hålla mig till kvällen ändå och testa igen 🙈 Nej jag har förstått att det är så. Är väl bara temp som kan visa någorlunda säkert om det sker ägglossning. Men så avancerat orkar jag inte ta till än😁 Är mest glad över att kroppen ändå verkar fungera som den ska igen😊 Behöver ju egentligen bara veta när ägglossning skett om jag skulle bli gravid, annars blir det ju lite lättare att räkna nästa gång om min mens kommer som vanligt😊

Lycka till du med 🥰
  • Lele88

Då var det dags för mig att skriva in mig på listan. Hoppas jag fått tag på den senaste 😊

1/9 - Riode - 1:a barnet, 2:a försöket
    1/9 - EJT, 2:a barnet, 5:e försöker
    1/9- EFW, 4:e barnet 2:a försöket

3/9 vervik - 3:e barnet, 1:A försöket
    2/9 - Lele88, 2:a barnet, 2:a försöket (1:a efter mf) 

4/9 - TarraL - 1:a barnet, 2:a försöket
    4/9 - Cinapuffen - 4:e barnet, 1:a försöket
    6/9 - Anelaaa89 - 2:a barnet, 6:e försöket
    7/9 - Potatisbulle, 1:a barnet, 9:e försöket 
    7-8/9 - Horisonten, 4:e barnet, 2:a försöket 
    8/9 - Bär - 3:e barnet, 4:e försöket efter MF
    8/9 - Bodbod - 1:a barnet, 6:e försöket
    13/9 Alvedon83, åttonde försöket efter mf

• barnlängtan89

På?t igen, hoppar in här! Har typ ett års jubileum 🤪 av försök, är inne på 14de cykel, eller 13de för vi pausade i juli. Två kemiska graviditeter. Men men nu har jag äntligen lyckats sluta röka så nu hoppas jag de blir lättare. 🤞🤞(dock slutat både gångerna jag varit ?gravid? så ingen superhemsk människa) 

13 är mitt tur tal så hoppas de ger lite tur denna gången med  ❤️

13/9 Barnlängtan89, 2:a barnet, 13:e försöket
  • Lele88

Uppdaterar listan då jag visst satte mig på fel plats😅
    Lycka till nu alla 🤗🙏🏻
  • Fruffe

Hoppar in här. Mensen kom igång idag. håller verkligen tummarna för att september är vår månad!!! ❤️ 

16/9 Fruffe, 2a barnet, 5e försöket 
  • Riode

Jag har redan gett upp försöket den här månaden, brukar alltid få massor av fertilt sekret men det har lyst med sin frånvaro nu när jag tagit lite inositol "bara för att" (har alltså inga symtom av PCOS eller oregelbunden mens) och läser nu att det tydligen sänker LH-nivån också?! Det var ju inge bra när jag vill ha ägglossning.. 🙃
    Så dumt av mig, ska strunta i alla "det här kan stärka cykeln" råd och bara köra på framöver. Hoppas ni alla får pluss den här månaden och att vi inte syns i fler trådar framöver! 😜😂

Svar på tråden BIM September 2023