Ovissheten skrev 2023-12-07 10:50:35 följande:
Ja men verkligen! Jag funderar på om det kan ha hänt så pass mycket i kroppen på dessa få år som kan få det att bli så mkt svårare. :/ Eller så är det att livet är mer stressigt, sömnen sämre, mindre motion och sämre mat.. och amningen då. Eller bara slumpen. Oavsett så är det jobbig, hoppas så att vi får ett plus att glädjas åt innan jul. :)
jag använder äl-tester och tempar med NC och ouraring då jag vaknar ofta och inte kan använda vanlig termometer pga det. Använder du nått mer än äl-tester nu? Några tillskott eller annat?
kram!!
Ja jag funderar på samma sak, det är lite drygt tre år sedan jag blev gravid förra gången. Då var jag 33 år. Kan det dippa så förbannat fort liksom. Jag stressar visserligen lite mer men i övrigt så äter vi på samma sätt som innan, och jag tränar nästan lika mycket så mitt leverne är samma eller kanske till och med mer hälsosamt eftersom det inte blir lika många fin-middagar med vin till 🤓.
jag ammar inte och har aldrig gjort, men det har jag förstått kan påverka fertiliteten? Men om du använder ÄL-test och tempar så borde du ju se att du får ägglossning och då tänker jag att amningen inte påverkar så mycket.
Jag äter folsyra sedan vi började försöka. Förutom det så tempar jag med NC. Deras vanliga termometer. Denna månaden har vi testat Conceive Plus fertilitets-glidmedel (tror jag det kallas). Har ingen aning om ifall det gör varken till eller från?
äter du några tillskott?
funderar på att testa rosenrot.