• Kåtisroinen

Bim december 2023

Hittade ingen tråd för december 2023, så får väl skapa en! Testade imorse negativt, bim imorgon så försöker ta sikte mot december.
    Sjukt besviken då jag haft så himla mycket symptom. Detta blir vår trea så trodde typ inte jag kunde bli så grundlurad av mig själv när det var så tydliga symptom 😞 men så var det!

Bim-lista december 2023
    3/12 - Kåtisroinen, tredje barnet, tredje försöket

• Svar på tråden Bim december 2023
  • Patriiiii

Tog ett test nu på kvällen äl+10. Tycker mig se ett streck längst ner, ser såklart starkare ut i verkligheten. Är så nervös inför imorgon köpt ett digitalt jag ska ta på morgonen och hoppas att detta inte är mina streck ögon 🙈

• fancyr
    Patriiiii skrev 2023-12-09 17:09:44 följande:

Tog ett test nu på kvällen äl+10. Tycker mig se ett streck längst ner, ser såklart starkare ut i verkligheten. Är så nervös inför imorgon köpt ett digitalt jag ska ta på morgonen och hoppas att detta inte är mina streck ögon 🙈

Jag tycker mig nog kunna se ett väldigt svagt sträck 😃😃

återkom imorgon med hur det gick 😃 
  • Patriiiii
    fancyr skrev 2023-12-09 17:33:47 följande:
    Jag tycker mig nog kunna se ett väldigt svagt sträck 😃😃

återkom imorgon med hur det gick 😃 
    Det ska jag göra! Så svårt att få med på bild när det är så svagt 😀
  • Gbgmamma
    Patriiiii skrev 2023-12-09 18:04:12 följande:
    Det ska jag göra! Så svårt att få med på bild när det är så svagt 😀
    Jag ser också streck 😊 ganska tydligt. Håller tummarna
  • Patriiiii
    Gbgmamma skrev 2023-12-09 18:09:21 följande:

Gjorde ett från ett annat märke som visar samma, så hoppas hoppas hoppas. Men man vågar aldrig göra sig för hoppfull🙈😀
  • fancyr
    Patriiiii skrev 2023-12-09 19:58:08 följande:

Gjorde ett från ett annat märke som visar samma, så hoppas hoppas hoppas. Men man vågar aldrig göra sig för hoppfull🙈😀
    Åh 😃 👏🏼
  • pippi12345
    Ovissheten skrev 2023-12-08 14:28:22 följande:

På dagarna blir det inte mycket, speciellt inte på vardagarna när vi är ifrån varandra, men när jag kommer hem och när hon ska somna. Men natten är det fortsatt några gånger och speciellt kl 04-06 😵?💫

Ja men jag tänker lika som du! Hur lyckas du med begränsningarna? Jag har nyligen försökt med att ha samma upplägg på natten som du men det blev totalt kaos när hon blev nekad och vi var vakna i flera timmar. Orkade inte mer än ett par dagar tyvärr. :( funderar på att göra ett nytt försök under julledigheten. För jag oroar mig verkligen över att amningen är ett hinder för mig nu. 

Jag utgår från gordon metoden. Alltså att långsamt öka fönstret under nätterna. Vi har en ?tuttlampa? som lyser  när tutten är vaken och är släckt när tutten sover. Lampan går igång med timer som vi Bestämt i förväg vilken tid hon gör amma. På så sätt behöver hon aldrig fråga om hon får amma på natten utan kan själv se på lampan om det är okej. i början blev hon jättearg så tog ett tag innan hon somnade om och då fuskade vi och startade lampan mycket tidigare Än vad vi hade tänkt. 
    just nu försöker jag träna på att söva utan amning vilket går över förväntan bra också. 
  • Ovissheten
    pippi12345 skrev 2023-12-10 00:04:10 följande:
    Jag utgår från gordon metoden. Alltså att långsamt öka fönstret under nätterna. Vi har en ?tuttlampa? som lyser  när tutten är vaken och är släckt när tutten sover. Lampan går igång med timer som vi Bestämt i förväg vilken tid hon gör amma. På så sätt behöver hon aldrig fråga om hon får amma på natten utan kan själv se på lampan om det är okej. i början blev hon jättearg så tog ett tag innan hon somnade om och då fuskade vi och startade lampan mycket tidigare Än vad vi hade tänkt. 
    just nu försöker jag träna på att söva utan amning vilket går över förväntan bra också. 
    Okej, vad smart med lampan! Jag ska också kolla in den metoden och se om det finns några tips kanske. :) dock sov dottern en hel natt för första gången häromdagen, blev lätt chockad. :D Hoppas det går fortsatt bra med att söva utan amma för er! 

denna månad är nog körd för oss, tempen sjönk till coverline idag, på dag 8 efter äl redan. ☹️ Håller tummarna för er och alla i tråden! <3
  • Cececilia
    Ovissheten skrev 2023-12-10 10:47:42 följande:
    Okej, vad smart med lampan! Jag ska också kolla in den metoden och se om det finns några tips kanske. :) dock sov dottern en hel natt för första gången häromdagen, blev lätt chockad. :D Hoppas det går fortsatt bra med att söva utan amma för er! 

denna månad är nog körd för oss, tempen sjönk till coverline idag, på dag 8 efter äl redan. ☹️ Håller tummarna för er och alla i tråden! <3
    Det är inte alls ovanligt att man har en dipp i tempen 7-8 dpo. tror det har med någon östrogenökning att göra. dessutom kan det vara en implantationsdip 🤞 en enskild temp säger aldrig något! 🙃
  • Juliab
    Cececilia skrev 2023-12-10 10:54:17 följande:
    Det är inte alls ovanligt att man har en dipp i tempen 7-8 dpo. tror det har med någon östrogenökning att göra. dessutom kan det vara en implantationsdip 🤞 en enskild temp säger aldrig något! 🙃

Hej! Vad står DPO för? 

jag visste inte att man kan få en dipp. det har jag också fått och trodde det var kört. 

Svar på tråden Bim december 2023