• Kåtisroinen

Bim december 2023

Hittade ingen tråd för december 2023, så får väl skapa en! Testade imorse negativt, bim imorgon så försöker ta sikte mot december.
    Sjukt besviken då jag haft så himla mycket symptom. Detta blir vår trea så trodde typ inte jag kunde bli så grundlurad av mig själv när det var så tydliga symptom 😞 men så var det!

Bim-lista december 2023
    3/12 - Kåtisroinen, tredje barnet, tredje försöket

• Svar på tråden Bim december 2023
  • pannkakssmet
    Natalina1451 skrev 2023-12-06 19:48:24 följande:

Vad skönt att kroppen kommit igång igen! ❤️ håller tummarna Att ni får ett nytt pluss nu då 🤞🏻 

jag hade själv ett sent missfall för 6 veckor sedan, och gjorde en skrapning i fredags. väntar ivrigt in ägglossning eller mens, menar du att det tog 6 veckor från skrapningen innan du fick din mens, ingen ägglossning emellan? 😳 

Tack så mycket! ❤️
    Först för ca 6 dagar sen så steg tempen men sjönk lika fort så förstod att kroppen inte riktigt fått till nån ordentlig ägglossning. Hade dock flertalet positiva äl-test under dessa 6v. Så riktigt skönt att få mensen nu så man kan börja om på nytt.
    Håller tummarna för dig!!! 🥰
  • inezp

ÄL +10 idag och vaknade till min förvåning upp till en fortsatt hög temp. 
    Säkert påväg att bli sjuk tänker jag och halsar en stor kopp kaffe och förbereder mig för den vanliga besvikelsen.. 

Efter 2 stickor + 1 digitalt 10 mlU/ml + 1 "vanligt" 25mlU/ml kan jag nog konstatera att något är annorlunda denna gången.... 

Känner mig inte lite dum när jag nu räknar på sannolikheten att samtliga test faktiskt kan vara defekta? 

• Cececilia
    inezp skrev 2023-12-07 07:57:23 följande:

Säkert påväg att bli sjuk tänker jag och halsar en stor kopp kaffe och förbereder mig för den vanliga besvikelsen.. 

Efter 2 stickor + 1 digitalt 10 mlU/ml + 1 "vanligt" 25mlU/ml kan jag nog konstatera att något är annorlunda denna gången.... 

Känner mig inte lite dum när jag nu räknar på sannolikheten att samtliga test faktiskt kan vara defekta? 

Grattis! 🥳 
  • Anni89

Fick mens igår kväll så blev tyvärr inget denna månad. Känns tungt såklart. Får hoppas på januari! 

• Juliab
    inezp skrev 2023-12-07 07:57:23 följande:

Stort grattis! 
  • Ovissheten

Hej,
    Har aldrig skrivit här på fl tidigare men känner att det skulle vara skönt att dela den här situationen med andra. Har försökt med barn nr 2 sen aug/sep och fått två kemiska graviditeter på rad nu okt och nov. Har kort lutealfas och oroliga att det inte står rätt till med hormonerna. Är 36 år och vår dotter har just fyllt 2. Innan henne blev jag oplanerat gravid med spiral och fick då ma i v13. Blev gravid igen ca två mån efter utan större planering. Men nu verkar det svårare vilket börjar tära psykiskt. Orolig att det är något som är fel, hormonerna som sagt, eller att åldern påverkar mycket nu. Ursäkta mitt långa meddelande men det var skönt att skriva av sig lite. 🙈 pratar inte med någon om detta. Just det, ammar dottern delvis fortfarande. försöker trappa ner men det är tufft.

Bim 12/12

Lycka till alla här inne ????

• Ovissheten

Så var det listan också :) och <3 blir visst till ?? i texten såg jag nu. 

1/12 - Lillfia989, andra barnet, elfte försöket 
    2/12 - Bär, 3:e barnet, 7:e försöket efter MF
    2/12 - Letostancia, tredje barnet, tredje försöket 
    2/12 - Embarazada, tredje barnet, 17:e försöket
    3/12 - Kåtisroinen, tredje barnet, tredje försöket
    3/12 - SaSeLa, 2:a barnet med en ny partner, försökt i 5,5 år.
    3/12 - Rooiboste, 2:a barnet, 7:e försöket.
    4/12 - bew, 2:a barnet, 2:a försöket
    4/12 - stellanova23, 3:e barnet, 2:a försöket
    4/12 - LillaPingvin, 3:e barnet, 1:a försöket
    4/12 - Gloover, 1:a barnet, 1:a försöket efter mf, totalt försök nummer 7
    5/12 - Madicken2023, 3:e barnet, 2:a försöket 
    5/12 - Höst2023, 1a barnet, fjärde försöket
    6/12-8/12 pippi12345, tredje barnet, femte försöket
    7/12 - Lugnoro, 1:a barnet, 2:a försöket 
    7/12 - Jossolo, 3:e barnet, 1:a försöket 
    9/12 - MissIsLiia, 4:e barnet, 9:e försöket!
    10/12 - StartingOver, 4:e barnet, 1:a försöket efter abort. 
    10/12 - Kvinnan97, 2a barnet, 2a försöket 
    11/12 - Juliab, 2:a barnet, 5e försöket. 
    12/12 Ovissheten, 2:a barnet, 1:a försöker efter två kem grav. Totalt femte försöket.
    15/12 - smurfananna, 2:a barnet, 3:e försöket!
    15/12 - bambibambi född 99, 3e barnet, andra försöket, första försöket efter MF i vecka 5
    15/12 - Iriss, 1 barnet, 8 försöket efter MF
    15/12- gbg mamma, 3barnet 37 år. Försök 1
    17/12 - Adaaad, 1 barnet, 3 försöker efter MA i sept, i vecka 11. 
    18/12- hejkoala, 3:e barnet, 3:e försöket 
    20/12 - Cececilia 1a, försökt många gånger i 2år 21/12-Anonym01082121,2:a barnet,7försöket
    22/12 - Tussilago4, 1:a barnet, 1år3månader. 
    23/12 - amiilee, 1 barnet, 8e försöket
    24/12 - bebissugen91 - 1a barnet, 4e försöket
    26/12 - MacbookPro, 1 barnet, 9e försöket
    26/12 - fancyr , 3e barnet, 1a försöket 
    26/12 - barnlängtan89, 2 barnet, slutat räkna
    27/12 - Piirho89, 1:a barnet, 2:a försöket
    28/12 - DromlivetiHD, 3e barnet, 3e försöket
    29/12- Constanza, 4e barnet, 4e försöket
    29/12 - Bär, 3:e barnet, 8:e försöket efter MF
    30/12 - Pannkakssmet, 1a barnet, 1a försöket efter ofostrig grav
    31/12 - Gloover. 1:a barnet, 2:a försöket efter missfall, totalt försök nr 8
  • Juliab
    Ovissheten skrev 2023-12-07 09:25:02 följande:

Hej,
    Har aldrig skrivit här på fl tidigare men känner att det skulle vara skönt att dela den här situationen med andra. Har försökt med barn nr 2 sen aug/sep och fått två kemiska graviditeter på rad nu okt och nov. Har kort lutealfas och oroliga att det inte står rätt till med hormonerna. Är 36 år och vår dotter har just fyllt 2. Innan henne blev jag oplanerat gravid med spiral och fick då ma i v13. Blev gravid igen ca två mån efter utan större planering. Men nu verkar det svårare vilket börjar tära psykiskt. Orolig att det är något som är fel, hormonerna som sagt, eller att åldern påverkar mycket nu. Ursäkta mitt långa meddelande men det var skönt att skriva av sig lite. 🙈 pratar inte med någon om detta. Just det, ammar dottern delvis fortfarande. försöker trappa ner men det är tufft.

Bim 12/12

Lycka till alla här inne ????

Hej, det låter ganska mycket som att vi är i ungefär samma sits. 

vi försöker med barn nr 2 sedan augusti. jag har också något kort lutealfas. Jag är också 36 år och vår dotter är 2.5 år. 

jag har dock aldrig behövt gå igenom kemiska graviditeter (vad jag märkt) eller mf. Med dottern blev jag gravid på tredje försöket utan någon vidare planering eller några ÄL-test eller dylikt. Nu verkar det mycket svårare. :( 

• Ovissheten
    Juliab skrev 2023-12-07 10:16:54 följande:

Hej, det låter ganska mycket som att vi är i ungefär samma sits. 

vi försöker med barn nr 2 sedan augusti. jag har också något kort lutealfas. Jag är också 36 år och vår dotter är 2.5 år. 

jag har dock aldrig behövt gå igenom kemiska graviditeter (vad jag märkt) eller mf. Med dottern blev jag gravid på tredje försöket utan någon vidare planering eller några ÄL-test eller dylikt. Nu verkar det mycket svårare. :( 

Ja men verkligen! Jag funderar på om det kan ha hänt så pass mycket i kroppen på dessa få år som kan få det att bli så mkt svårare. :/ Eller så är det att livet är mer stressigt, sömnen sämre, mindre motion och sämre mat.. och amningen då. Eller bara slumpen. Oavsett så är det jobbig, hoppas så att vi får ett plus att glädjas åt innan jul. :) 

jag använder äl-tester och tempar med NC och ouraring då jag vaknar ofta och inte kan använda vanlig termometer pga det. Använder du nått mer än äl-tester nu? Några tillskott eller annat?

kram!!
Svar på tråden Bim december 2023