• Kåtisroinen

Bim december 2023

Hittade ingen tråd för december 2023, så får väl skapa en! Testade imorse negativt, bim imorgon så försöker ta sikte mot december.
    Sjukt besviken då jag haft så himla mycket symptom. Detta blir vår trea så trodde typ inte jag kunde bli så grundlurad av mig själv när det var så tydliga symptom 😞 men så var det!

Bim-lista december 2023
    3/12 - Kåtisroinen, tredje barnet, tredje försöket

• Svar på tråden Bim december 2023
  • inezp

Min lycka blev extremt kortvarig... 
    Hade jag inte testat mig igår hade jag inte vetat mer än att mensen kom idag. Sparsam, men så brukar det ju börja... Och känner så väl igen de där mens-stickningarna långt ner i magen...  
    Märkligt nog var grav-testet rätt mycket starkare imorse och fick även kraftigt utslag i mitt-på-dagen-urin. 

Har ju hört om många som har "kemiska" graviditeter så antar att så är fallet. 
    Nåja, fick äntligen se hur ett positivt grav-test ser ut i alla fall... Och fick bevisat att jag och min sambo verkar kunna få till en befruktning! :) 

Det finns verkligen både för- och nackdelar med att testa innan BIM!

• Syskonförsök

Nja, vänta ett par dagar och se hur ?mensen? och testen utvecklar sig. Jag har fått två kemiska och ett missfall vecka 5+0 och alla de gångerna har testerna visat negativt direkt blödningen börjat ordentligt. 

så är testen starkare och du inte blöder massor (speciellt om de inte är klumpar) så kan de vara fullt normal genombrottsblödning eller nidblödning. Håller tummarna. Uppdatera hur det går ❤️

inezp skrev 2023-12-08 17:40:28 följande:

Hade jag inte testat mig igår hade jag inte vetat mer än att mensen kom idag. Sparsam, men så brukar det ju börja... Och känner så väl igen de där mens-stickningarna långt ner i magen...  
    Märkligt nog var grav-testet rätt mycket starkare imorse och fick även kraftigt utslag i mitt-på-dagen-urin. 

Nåja, fick äntligen se hur ett positivt grav-test ser ut i alla fall... Och fick bevisat att jag och min sambo verkar kunna få till en befruktning! :) 

• Cececilia
    inezp skrev 2023-12-08 17:40:28 följande:

Åh så tråkigt 💔 så fint att du kan vara positiv i det hela. Det är så vanligt med både kemiskt och missfall, men det är för att vi ska få livskraftiga barn i slutänden ❤️ 
  • Gbgmamma

Nu är det 6 dagar sedan äl (testade) och det molar sjukt mycket i magen. Lite på dagen och massor nu på kvällen.

Kan det vara bebis på g? Man blir ju ohälsosamt hoppfull... Någon annan som upplever samma? 

• Juliab
    Gbgmamma skrev 2023-12-08 21:41:24 följande:

Nu är det 6 dagar sedan äl (testade) och det molar sjukt mycket i magen. Lite på dagen och massor nu på kvällen.

Kan det vara bebis på g? Man blir ju ohälsosamt hoppfull... Någon annan som upplever samma? 

Ja absolut så skulle det kunna vara! Håller tummarna för dig!
  • Jossolo

Här vakna man upp illamåendets och mensvärk. Jotack, där kom mensen 😅 då slipper jag gå och vänta och undra iallafall. hoppas ni andra som är kvar plussas 😍😍😍

• bebissugen91

Har ä

Har äl idag, CD 12. Hoppas såååååå på ett litet julmirakel. Hade varit världens bästa julklapp 😭

• Gbgmamma
    bebissugen91 skrev 2023-12-09 08:55:17 följande:

Har ä

Har äl idag, CD 12. Hoppas såååååå på ett litet julmirakel. Hade varit världens bästa julklapp 😭

Håller tummarna 😊
  • inezp
    Syskonförsök skrev 2023-12-08 17:49:14 följande:

Nja, vänta ett par dagar och se hur ?mensen? och testen utvecklar sig. Jag har fått två kemiska och ett missfall vecka 5+0 och alla de gångerna har testerna visat negativt direkt blödningen börjat ordentligt. 

så är testen starkare och du inte blöder massor (speciellt om de inte är klumpar) så kan de vara fullt normal genombrottsblödning eller nidblödning. Håller tummarna. Uppdatera hur det går ❤️

Tack snälla för pepp! Ingen "riktig" blödning har kommit igång än så försöker vara försiktigt positiv. Vill ju ogärna bli besviken så det är väl ren försvarsmekanism att utgå ifrån att det går åt skogen. Jag uppdaterar! Hjärta
    Cececilia skrev 2023-12-08 17:51:46 följande:
    Åh så tråkigt 💔 så fint att du kan vara positiv i det hela. Det är så vanligt med både kemiskt och missfall, men det är för att vi ska få livskraftiga barn i slutänden ❤️ 

Ja det är ju på många sätt extremt bra att kroppen sköter det där själv! 
    Vet att det är supervanligt och känner mig ödmjuk inför att det ju statistiskt sätt borde hända mig minst en gång.Hjärta

Svar på tråden Bim december 2023