• Kåtisroinen

Bim december 2023

Hittade ingen tråd för december 2023, så får väl skapa en! Testade imorse negativt, bim imorgon så försöker ta sikte mot december.
    Sjukt besviken då jag haft så himla mycket symptom. Detta blir vår trea så trodde typ inte jag kunde bli så grundlurad av mig själv när det var så tydliga symptom 😞 men så var det!

Bim-lista december 2023
    3/12 - Kåtisroinen, tredje barnet, tredje försöket

• Svar på tråden Bim december 2023
  • Constanza

Det känns liksom konstigt att bete sig som om man är gravid trots att man kanske inte ens är i närheten 

• Bambibambi
    Constanza skrev 2023-11-23 18:01:06 följande:

Det känns liksom konstigt att bete sig som om man är gravid trots att man kanske inte ens är i närheten 

Kan kanske inte hjälpa dig I din fråga då jag är i en helt annan situation, men jag dricker inte, sen har jag inte druckit på 5 år😅
    Men man ska väl minska på alkohol om man planerar att bli gravid, men ett glas borde inte göra så stor skillnad tänker jag? Men det är min åsikt🥰
  • Madicken2023
    Constanza skrev 2023-11-23 18:00:13 följande:
    Hej, hur gör ni andra som väntar på Bim när det gäller alkohol? Tar ni nåt glas eller kör ni helt alkoholfritt? Är så kluven i frågan. har bim nästa helg och ska på middag i helgen och jag vet inte om jag borde dricka 😅
    Hej, jag tar något glas på helgerna trots väntan på BIM. Så i mitt tycke kan du absolut göra det 😄 
  • LillaPingvin

Lägger till mig i listan. Första försöket på en 3a här. Vi hade svårt att bli gravida med andra barnet, tog över 2 år inklusive ett missfall. Så räknar med att detta också kommer ta sin tid 😬 Börjar dessutom bli gammal, 37 år. Vad är det för ålder på er andra i tråden? 😀

Jag slutade nyligt med minipiller, första cykeln var på 20 dagar och ingen tydlig ägglossning. Den här gången har jag haft väldigt tydlig Äl-period med massor av älflytningar och igår var testet positivt. Ägglossningsvärk idag. Så nu är det mysa till det ikväll också som gäller, sen en lång väntan på bim. Innan senaste graviditeten hade jag en lutealfas på 11 dagar så om äl är idag räknar jag med bim 4 dec.

• inezp
    Constanza skrev 2023-11-23 18:01:06 följande:

Tänker att det är helt upp till dig. Men för att du ska få lite fler perspektiv så flikar jag in. Jag lever på som vanligt, vilket inte innebär dunderfylla varje helg, men händer absolut att jag dricker några glas på helgerna. 
    Personligen så skulle jag bli alldeles för besatt/manisk om jag (förutom att tempa, ta ägglossningstest och allt annat relaterat...) ska börja leva som om jag vore gravid. Framförallt med tanke på att en inte har en aning om hur lång tid det kommer ta att få det där plusset. 
    Därför blir det viktigare att må psykiskt bra under tiden, vilket för min del innebär att leva som vanligt  :) 
  • LillaPingvin
    1/12 - Lillfia989, andra barnet, elfte försöket 
    2/12 - Bär, 3:e barnet, 7:e försöket efter MF
    2/12 - Letostancia, tredje barnet, tredje försöket
    2/12- Constanza, fjärde barnet, tredje försöket 
    2/12 - Embarazada, tredje barnet, 17:e försöket
    3/12 - Kåtisroinen, tredje barnet, tredje försöket
    3/12 - pippi12345, tredje barnet, femte försöket
    4/12 - bew, 2:a barnet, 2:a försöket
    4/12 - stellanova23, 3:e barnet, 2:a försöket
    4/12 - LillaPingvin, 3:e barnet, 1:a försöket
    5/12 - Madicken2023, 3:e barnet, 2:a försöket 
    5/12 - Höst2023, 1a barnet, fjärde försöket 
    7/12 - Lugnoro, 1:a barnet, 2:a försöket 
    9/12 - MissIsLiia, 4:e barnet, 9:e försöket!
    10/12 - StartingOver, 4:e barnet, 1:a försöket efter abort. 
    11/12 - Juliab, 2:a barnet, 5e försöket. 
    15/12 - smurfananna, 2:a barnet, 3:e försöket!
    15/12 - bambibambi, 3e barnet, andra försöket, första försöket efter MF i vecka 5
    17/12 - Adaaad, 1 barnet, 3 försöker efter MA i sept, i vecka 11. 
  • LillaPingvin
    inezp skrev 2023-11-23 18:35:52 följande:
    Tänker att det är helt upp till dig. Men för att du ska få lite fler perspektiv så flikar jag in. Jag lever på som vanligt, vilket inte innebär dunderfylla varje helg, men händer absolut att jag dricker några glas på helgerna. 
    Personligen så skulle jag bli alldeles för besatt/manisk om jag (förutom att tempa, ta ägglossningstest och allt annat relaterat...) ska börja leva som om jag vore gravid. Framförallt med tanke på att en inte har en aning om hur lång tid det kommer ta att få det där plusset. 
    Därför blir det viktigare att må psykiskt bra under tiden, vilket för min del innebär att leva som vanligt  :) 

Jag tänker precis såhär, med andra barnet som tog sån tid så drack jag sällan veckorna efter äl, så tänker jag inte göra denna gång. Utan nu ska jag försöka njuta och inte stressa upp mig. Och då kommer det absolut ut innebära alkohol på helgerna ibland, framförallt nu inför julen 😊 

• Constanza
    inezp skrev 2023-11-23 18:35:52 följande:
    Ja men det e just det jag också känner. Är liksom redan besatt vid tanken av att bli gravid, är skengravid varje månad sen augusti och känner samma att jag liksom vill levA mitt liv som vanligt tills plusset kommer. tack för ditt svar, känns bättre nu 🙏
  • Constanza
    LillaPingvin skrev 2023-11-23 18:39:27 följande:

Jag tänker precis såhär, med andra barnet som tog sån tid så drack jag sällan veckorna efter äl, så tänker jag inte göra denna gång. Utan nu ska jag försöka njuta och inte stressa upp mig. Och då kommer det absolut ut innebära alkohol på helgerna ibland, framförallt nu inför julen 😊 

Ja jag tänker också så men det känns som att jag tänker fel så det är skönt att höra att andra tänker som jag 🙏
  • LillaPingvin
    Constanza skrev 2023-11-23 18:44:50 följande:
    Ja jag tänker också så men det känns som att jag tänker fel så det är skönt att höra att andra tänker som jag 🙏
    Alltid bra att bolla med andra, sen gör ju var och en som de själva känner. ☺️ Hela den här bli-gravid-cirkusen är sjukt påfrestande psykiskt tycker jag, du letar tecken på om du är gravid, om du snart ska ha äl, måste schemalägga sexet runt äl, och det är inte alltid sambon kan med att prestera flera kvällar i rad pga tungt, stressigt jobb som gör honom trött osv. Jag som blir ledsen när jag känner att vi inte legat tillräckligt eller att jag inser att mensen är påväg. Jag kan behöva något avstressande glas vin på helgerna känner jag om jag ska genomföra detta en gång till 😂
Svar på tråden Bim december 2023