• Kåtisroinen

Bim december 2023

Hittade ingen tråd för december 2023, så får väl skapa en! Testade imorse negativt, bim imorgon så försöker ta sikte mot december.
    Sjukt besviken då jag haft så himla mycket symptom. Detta blir vår trea så trodde typ inte jag kunde bli så grundlurad av mig själv när det var så tydliga symptom 😞 men så var det!

Bim-lista december 2023
    3/12 - Kåtisroinen, tredje barnet, tredje försöket

• Svar på tråden Bim december 2023
  • Embarazada
    Constanza skrev 2023-11-23 18:00:13 följande:
    Hej, hur gör ni andra som väntar på Bim när det gäller alkohol? Tar ni nåt glas eller kör ni helt alkoholfritt? Är så kluven i frågan. har bim nästa helg och ska på middag i helgen och jag vet inte om jag borde dricka 😅
    Jag dricker inte :)
  • Embarazada
    LillaPingvin skrev 2023-11-23 18:35:23 följande:

Lägger till mig i listan. Första försöket på en 3a här. Vi hade svårt att bli gravida med andra barnet, tog över 2 år inklusive ett missfall. Så räknar med att detta också kommer ta sin tid 😬 Börjar dessutom bli gammal, 37 år. Vad är det för ålder på er andra i tråden? 😀

Jag slutade nyligt med minipiller, första cykeln var på 20 dagar och ingen tydlig ägglossning. Den här gången har jag haft väldigt tydlig Äl-period med massor av älflytningar och igår var testet positivt. Ägglossningsvärk idag. Så nu är det mysa till det ikväll också som gäller, sen en lång väntan på bim. Innan senaste graviditeten hade jag en lutealfas på 11 dagar så om äl är idag räknar jag med bim 4 dec.

Jag fyller snart 36 år. Har försökt bli gravid sen september 2022.

• Bez

Så störigt kör NC och den satte ut äl cykeldag 18 som va i måndags hade fått till liggandet så bra men nu sköt den de 5 dagar fram, tempen är fortfarande låg så är säkert rätt men aldrig hade äl så sent, får försöka få till de i helgen igen.

Tror ni den ändå kan ha varit runt dag 18 brukar ALLTID vara då, har en ettåring så vaknar en del under nätterna så tänker att tempen kanske inte är 100% tillförlitlig 

• Lugnoro

@lillapingvin 
    Jag är 33 år och mannen 38. Vi har inga barn sedan innan, så ingen aning om hur lång tid det här kommer ta. 

• inezp
    LillaPingvin skrev 2023-11-23 18:35:23 följande:

Lägger till mig i listan. Första försöket på en 3a här. Vi hade svårt att bli gravida med andra barnet, tog över 2 år inklusive ett missfall. Så räknar med att detta också kommer ta sin tid 😬 Börjar dessutom bli gammal, 37 år. Vad är det för ålder på er andra i tråden? 😀

Jag slutade nyligt med minipiller, första cykeln var på 20 dagar och ingen tydlig ägglossning. Den här gången har jag haft väldigt tydlig Äl-period med massor av älflytningar och igår var testet positivt. Ägglossningsvärk idag. Så nu är det mysa till det ikväll också som gäller, sen en lång väntan på bim. Innan senaste graviditeten hade jag en lutealfas på 11 dagar så om äl är idag räknar jag med bim 4 dec.

Gammal tycker jag nog är lite att ta i du! Flört
    Jag är 32 och min sambo 33. Första barnet för oss båda och försökt aktivt sedan i Juli.

Som @Lugnoro nämner här ovan så finns det en viss oro kring hur lång tid det kommer ta. Och om det faktiskt kommer gå öht. 
    Djuuuupa andetag :) 

• amiilee
    Fick min mens nu efter att den varit 2-3 dagar sen 💔 Nu hoppas vi på ett julmirakel 🤞🏼

1/12 - Lillfia989, andra barnet, elfte försöket 
    2/12 - Bär, 3:e barnet, 7:e försöket efter MF
    2/12 - Letostancia, tredje barnet, tredje försöket
    2/12- Constanza, fjärde barnet, tredje försöket 
    2/12 - Embarazada, tredje barnet, 17:e försöket
    3/12 - Kåtisroinen, tredje barnet, tredje försöket
    3/12 - pippi12345, tredje barnet, femte försöket
    4/12 - bew, 2:a barnet, 2:a försöket
    4/12 - stellanova23, 3:e barnet, 2:a försöket
    4/12 - LillaPingvin, 3:e barnet, 1:a försöket
    5/12 - Madicken2023, 3:e barnet, 2:a försöket 
    5/12 - Höst2023, 1a barnet, fjärde försöket 
    7/12 - Lugnoro, 1:a barnet, 2:a försöket 
    9/12 - MissIsLiia, 4:e barnet, 9:e försöket!
    10/12 - StartingOver, 4:e barnet, 1:a försöket efter abort. 
    11/12 - Juliab, 2:a barnet, 5e försöket. 
    15/12 - smurfananna, 2:a barnet, 3:e försöket!
    15/12 - bambibambi, 3e barnet, andra försöket, första försöket efter MF i vecka 5
    17/12 - Adaaad, 1 barnet, 3 försöker efter MA i sept, i vecka 11. 
    23/12 - amiilee, 1 barnet, 8e försöket
  • LillaPingvin
    Embarazada skrev 2023-11-24 07:49:39 följande:

Jag fyller snart 36 år. Har försökt bli gravid sen september 2022.

Åh... Såg att ni också försöker med en 3:a. Jag lider verkligen med dig, att det inte tagit sig på så lång tid. Hur har det varit tidigare? Har det tagit låg tid att bli gravid då? Har ni gjort någon fertilitetsutredning? 
  • LillaPingvin
    Lugnoro skrev 2023-11-24 12:05:17 följande:

@lillapingvin 
    Jag är 33 år och mannen 38. Vi har inga barn sedan innan, så ingen aning om hur lång tid det här kommer ta. 

Jag håller alla tummar och tår för er, att det ska gå bra 🥰 
  • Jossolo

Jag hoppar in här 😄 är lite oklart när jag har BIM. men fick positivt på ÄL-testet igår. Så räknar 14 dagar från det, så får jag se. kanske är fler dagar, men men 

• LillaPingvin
    inezp skrev 2023-11-24 12:23:28 följande:

Gammal tycker jag nog är lite att ta i du! Flört
    Jag är 32 och min sambo 33. Första barnet för oss båda och försökt aktivt sedan i Juli.

Som @Lugnoro nämner här ovan så finns det en viss oro kring hur lång tid det kommer ta. Och om det faktiskt kommer gå öht. 
    Djuuuupa andetag :) 

Haha, okej, men rätt gammal ut ett reproduktionsperspektiv 😅 Jag håller båda tummarna för att du snart ska få vara gravid ☺️
Svar på tråden Bim december 2023