• Kåtisroinen

Bim december 2023

Hittade ingen tråd för december 2023, så får väl skapa en! Testade imorse negativt, bim imorgon så försöker ta sikte mot december.
    Sjukt besviken då jag haft så himla mycket symptom. Detta blir vår trea så trodde typ inte jag kunde bli så grundlurad av mig själv när det var så tydliga symptom 😞 men så var det!

Bim-lista december 2023
    3/12 - Kåtisroinen, tredje barnet, tredje försöket

• Svar på tråden Bim december 2023
  • Bambibambi
    letostancia skrev 2023-11-25 18:33:29 följande:

Hej allihopa!
    Hur går det för alla? Känner ni något speciellt? Jag har en vecka kvar till BIM, brösten är lite ömma annars inte så mycket som känns annorlunda, lite tröttare kanske. 

Här känns det som att äl kan vara på gång, fick sådär ont i svanken förut men inga älflytningar. Beräknad äl är om ca 3 dagar.
    Har inte varit super aktiva i sexandet men nu tänker jag vara på sambon🤪 kul med ombytta roller ibland🙈
  • Constanza
    letostancia skrev 2023-11-25 18:33:29 följande:

Hej allihopa!
    Hur går det för alla? Känner ni något speciellt? Jag har en vecka kvar till BIM, brösten är lite ömma annars inte så mycket som känns annorlunda, lite tröttare kanske. 

Hej, jag Har Bim nästa lördag. jag har ömma bröst sen några dagar tillbaka men det har jag alltid innan mens. Har haft lite mensvärk som kommit och gått i några dagar samt att jag är trött. Känner på mig att det inte har blivit något denna gång heller 😩
  • letostancia
    Bambibambi skrev 2023-11-26 16:20:21 följande:
    Här känns det som att äl kan vara på gång, fick sådär ont i svanken förut men inga älflytningar. Beräknad äl är om ca 3 dagar.
    Har inte varit super aktiva i sexandet men nu tänker jag vara på sambon🤪 kul med ombytta roller ibland🙈
    Hej!
    Härligt, brukar du testa eller tempa? 
    Om man testar och får positiv ÄL räknar man att det är just den dagen ÄL var eller dagen efter, tänkte på DPO dagar, när ska man börja räkna?

Upplever du att sexlusten blir mer uttalad vid ÄL? Jag vet inte om jag inbillar mig men eller om det är placebo effekt men jag blir mer sugen just dem dagar, nu har jag ingen lust alls Foten i munnen
  • letostancia
    Constanza skrev 2023-11-26 16:42:02 följande:
    Hej, jag Har Bim nästa lördag. jag har ömma bröst sen några dagar tillbaka men det har jag alltid innan mens. Har haft lite mensvärk som kommit och gått i några dagar samt att jag är trött. Känner på mig att det inte har blivit något denna gång heller 😩
    Du och jag har BIM samma dag verkar som, mina bröst ömmar ibland inför mensen, tidigare var det som regel att ca 1 v. innan mens hade jag superont. 
    Går runt och bara lyssnar å kroppen hela tiden, drygt. Vill bara börja testa men det är nog för tidigt att testa med en vanlig test. DPO 9 imorgon tror jag. 
    Du ska inte bli ledsen än (eller helst ska man inte bli ledsen alls!), mensvärk kan väl vara tecken på graviditet också? Implantation? 
    Vi alla håller tummar för oss alla här i tråden!
  • Bambibambi

Kan inte citera...
    "Hej!
    Om man testar och får positiv ÄL räknar man att det är just den dagen ÄL var eller dagen efter, tänkte på DPO dagar, när ska man börja räkna?

Upplever du att sexlusten blir mer uttalad vid ÄL? Jag vet inte om jag inbillar mig men eller om det är placebo effekt men jag blir mer sugen just dem dagar, nu har jag ingen lust alls Foten i munnen"

Förr tejpade jag, men har inte orkat🙈 förra månaden var första gången jag använt äl test och vet inte riktigt om det hjälpte 😂 däremot känner jag alltid av äl tydligt, så den dagen jag känner av det räknar jag som "ÄL+0". Vad det gäller testen så förutspår de att äl är inom 12-48h om man får positivt test, så första neg testet efter det räknas som äl (som jag förstått det, rätta mig om jag har fel!). Så då skulle det vara den dagen som är äl+0.
    Gällande sexlusten, JA. är aldrig så kåt som vid äl. Oavsett om jag är bebissugen eller inte🙈 om min sambo är sugen på något lyxigt sex så är det vid äl det sker😂😂

• Jossolo

Hej hörrni! 

Jag fick positivt på digital ÄL-test två dagar i rad?! Brukar man få de? 😂

• letostancia
    Bambibambi skrev 2023-11-26 19:40:41 följande:

Kan inte citera...
    "Hej!

Upplever du att sexlusten blir mer uttalad vid ÄL? Jag vet inte om jag inbillar mig men eller om det är placebo effekt men jag blir mer sugen just dem dagar, nu har jag ingen lust alls Foten i munnen"

Förr tejpade jag, men har inte orkat🙈 förra månaden var första gången jag använt äl test och vet inte riktigt om det hjälpte 😂 däremot känner jag alltid av äl tydligt, så den dagen jag känner av det räknar jag som "ÄL+0". Vad det gäller testen så förutspår de att äl är inom 12-48h om man får positivt test, så första neg testet efter det räknas som äl (som jag förstått det, rätta mig om jag har fel!). Så då skulle det vara den dagen som är äl+0.
    Gällande sexlusten, JA. är aldrig så kåt som vid äl. Oavsett om jag är bebissugen eller inte🙈 om min sambo är sugen på något lyxigt sex så är det vid äl det sker😂😂

Okej, då är det ÄL+8 det är för mig idag, väntar lite med testandet Flört. Har aldrig känt av ÄL annars, inte det minsta. 
    Haha, lyxigt sex, ja det extra ofta på ÄL-dagar iaf Skrattande
  • Bambibambi
    jossolo jag fick pos 3 dagar, sen minskade det
    letostancia skrev 2023-11-26 20:05:30 följande:
    Okej, då är det ÄL+8 det är för mig idag, väntar lite med testandet Flört. Har aldrig känt av ÄL annars, inte det minsta. 
    Haha, lyxigt sex, ja det extra ofta på ÄL-dagar iaf Skrattande

Haha ja precis😂 jag är ÄL-1/2 typ. Hoppas mina äl test kommer i posten idag så jag kan se vad dom säger, kan vara så att jag hade äl igår, lite osäker... eller att de e på g. När vi myste så va det lite trådigt om man säger så, URSÄKTA INFON😅
    Jag plussade äl+9 förra månaden, men det var så otroligt svagt, så blev lite orolig redan då, med lillebror så plussade jag STARKT innan bim. Hoppas så innerligt att det tar sig på direkten nu, vill inte gå och tänka på vad som kunde ha blivit men som inte blev...
  • letostancia
    Bambibambi skrev 2023-11-27 11:13:11 följande:
    Jag plussade äl+9 förra månaden, men det var så otroligt svagt, så blev lite orolig redan då, med lillebror så plussade jag STARKT innan bim. Hoppas så innerligt att det tar sig på direkten nu, vill inte gå och tänka på vad som kunde ha blivit men som inte blev...
    Var det en testatidigt test? Jag har bara vanliga hemma. Började tempa i morse, tänkte att jag kommer väl se på tempen närmaste dagar om den börjar dimpa då är det bara att ta nya tag. 
    Tänker, om du har så tydliga flytningar så kan du bara lita på det, du har säkert haft eller får äl närmaste tiden.
Svar på tråden Bim december 2023