• Anonym (dagsfärsk)

Omogna män

Det har man hört talas om. Män får t ex inte spela tv-spel för då är de mansbebisar. Män har inte ett utvecklat känsloliv, och har stannat i tonåren ungefär. En kvinna vill ha en man som utmanar henne intellektuellt och som inte blir alldeles till sig bara för att han ser lite tuttar.

Så... hur mogna är kvinnor då egentligen?

• Svar på tråden Omogna män
  • Anonym (dagsfärsk)
    Anonym (?) skrev 2023-11-09 12:22:36 följande:
    Spelar du själv och hur mycket tjänar du?

Jag spelar lite då och då och det har aldrig varit ett problem för de kvinnor jag träffat.
    Ja, och jag har träffat kvinnor som själva tyckte det var kul när de fick prova. Men många kvinnor har de fördomarna, att man är omogen om man gillar spel.
    Många kändisar spelar, så om nån hunk de gillar spelar, då tänker de kanske annorlunda?
    Jag tycker att många kvinnor både beter sig omoget och har hobbies som jag tycker är fåniga. Jag tycker att kvinnor får ha sina intressen, utan att jag säger åt dom att de måste bli vuxna.
  • Mandel
    Anonym (?) skrev 2023-11-09 12:20:26 följande:
    Går det att hitta en man som inte spelar datorspel då och då?
    Beror troligen på ålder.
    Jag är i 50-årsåldern och ingen i  min bekantskapskrets förutom 2st fd kollegor (40 och 50 år och ingen av dem har någonsin haft en relation) ägnar sig åt vare sig dator- eller tv-spel.
    Folk jobbar, tränar, skruvar bilar, renoverar hus osv.
    De kanske har spelat några minuter tillsammans med sina barn, men inget regelbundet eget spelande.
    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Anonym (?)
    Anonym (dagsfärsk) skrev 2023-11-09 12:52:45 följande:
    Ja, och jag har träffat kvinnor som själva tyckte det var kul när de fick prova. Men många kvinnor har de fördomarna, att man är omogen om man gillar spel.
    Många kändisar spelar, så om nån hunk de gillar spelar, då tänker de kanske annorlunda?
    Jag tycker att många kvinnor både beter sig omoget och har hobbies som jag tycker är fåniga. Jag tycker att kvinnor får ha sina intressen, utan att jag säger åt dom att de måste bli vuxna.
    Det väl som alla ungefär. Man tycker vissa saker tyder på omogenhet när det kanske inte är det.

Vidare att man kan ompröva sin fördomar när något händer.
  • Anonym (?)
    Mandel skrev 2023-11-09 12:57:34 följande:
    Beror troligen på ålder.
    Jag är i 50-årsåldern och ingen i  min bekantskapskrets förutom 2st fd kollegor (40 och 50 år och ingen av dem har någonsin haft en relation) ägnar sig åt vare sig dator- eller tv-spel.
    De kanske har spelat några minuter tillsammans med sina barn, men inget regelbundet eget spelande.
    Så är det nog för väldigt många lite småspelande med barnen, CandyCrush, WordFeud, Quiz på bussen. Inte mycket men lite då och då
  • Anonym (dagsfärsk)
    Beror troligen på ålder.
    Också i 50årsåldern. Känner flera män som spelar och har förhållande. De tränar också, och jobbar, och har andra intressen.
  • Anonym (Tot)

Det beror ju helt på hur mannen fungerar. Det finns såklart mogna män som spelar som hobby. Men det finns även män som låter sitt spelande gå ut över familjen, barnen, partnern. Män som inte gör annat än att spela och lämnar allt annat till kvinnan som i sin tur blir både utbränd och olycklig i relation. En sån man är definitivt väldigt omogen anser jag. 

Yngre män som lever hela sina liv genom spelandet, som sitter dag ut och dag in och vrålar vid datorn, som inte sköter sin hygien, dricker energidryck och lever på chips och Billys. Pga spelandet får de ingen social kompetens och till slut blir bittra, ensamma och olyckliga. Spelandet förstör livet för många yngre män som aldrig växer upp tyvärr. Det är bara tragiskt. 

• Anonym (Maria)

Jag tycker inte det är omoget med tv-spel utan om man spelar för mycket och låter det gå ut över annat, DÅ är det omoget och en sån person tar inte ansvar.

Hur utmanar man någon intellektuellt?

• Anonym (dagsfärsk)
    Anonym (Tot) skrev 2023-11-09 17:10:14 följande:

Det beror ju helt på hur mannen fungerar. Det finns såklart mogna män som spelar som hobby. Men det finns även män som låter sitt spelande gå ut över familjen, barnen, partnern. Män som inte gör annat än att spela och lämnar allt annat till kvinnan som i sin tur blir både utbränd och olycklig i relation. En sån man är definitivt väldigt omogen anser jag. 

Yngre män som lever hela sina liv genom spelandet, som sitter dag ut och dag in och vrålar vid datorn, som inte sköter sin hygien, dricker energidryck och lever på chips och Billys. Pga spelandet får de ingen social kompetens och till slut blir bittra, ensamma och olyckliga. Spelandet förstör livet för många yngre män som aldrig växer upp tyvärr. Det är bara tragiskt. 

Ja, då är man inte mogen och vuxen. Har man familj så borde väl de komma först? Men det är ju samma med de som skruvar med bilen eller ägnar all tid åt fotboll eller rockbandet.
    Jag pratar om kvinnor som anser sig vara så vuxna och mogna, frågan är om de verkligen är det? Jag har hört kvinnor på fyllan, och även nyktra, hur de pratar ibland, och deras skämt.
  • Anonym (dagsfärsk)
    Anonym (Maria) skrev 2023-11-09 17:14:33 följande:

Jag tycker inte det är omoget med tv-spel utan om man spelar för mycket och låter det gå ut över annat, DÅ är det omoget och en sån person tar inte ansvar.

Hur utmanar man någon intellektuellt?

Ingen aning. Kvinnor kan svara på det, för det är ofta kvinnor som säger så.
  • Anonym (nejdå)
    Beror troligen på ålder.
    Nejdå, jag är 52 och spelar regelbundet, och minst hälften av de män jag känner i min ålder spelar de med.

Så jag tror inte det har med ålder att göra utan snarare med intresse, tex spelar de flesta män jag känner som jobbar inom IT, men av de som inte gör det är det färre.

Jag tror det finns väldigt mycket okunskap och fördomar kring spelande, främst från människor som själva inte spelar dataspel. Många verkar tro att spelande bara innebär tv-spel och dataspel, men spel i telefonen är lika mycket spel det med. Wordfeud är lika mycket ett spel som world of warkcraft, det är bara olika slags spel och på olika plattformar men båda är spel.

Personligen tycker jag det är oerhört bisarrt när människor som gärna sitter med nyllet intryck i telefonen och sociala medier halva dan gnäller om att någon annan minsann spelade 2 timmar dataspel. Hade en intressant med en diskussion med en kvinnlig kollega som inte kan vara ifrån sin telefon i mer än 2 minuter och går knappat att föra ett samtal med för man vet inte om hon kollar på telefonen eller dig men beklagade sig över hur hennes man spelade dataspel på kvällen istället för att tittas på teve med henne.

Jag frågade om hon brukade sitta och fippla med telefonen när de tittade på teve? Ja det gjorde hon..

Jag frågade om hon brukade fippla med telefonen när de åt middag? Ja det gjorde hon.

Men hon lyckades ändå inte förstå poängen Drömmer
Svar på tråden Omogna män