• Anonym (dagsfärsk)

Omogna män

Det har man hört talas om. Män får t ex inte spela tv-spel för då är de mansbebisar. Män har inte ett utvecklat känsloliv, och har stannat i tonåren ungefär. En kvinna vill ha en man som utmanar henne intellektuellt och som inte blir alldeles till sig bara för att han ser lite tuttar.

Så... hur mogna är kvinnor då egentligen?

• Svar på tråden Omogna män
  • Anonym (Gammal i gamet)
    Mandel skrev 2023-11-09 12:57:34 följande:
    Beror troligen på ålder.
    Jag är i 50-årsåldern och ingen i  min bekantskapskrets förutom 2st fd kollegor (40 och 50 år och ingen av dem har någonsin haft en relation) ägnar sig åt vare sig dator- eller tv-spel.
    Folk jobbar, tränar, skruvar bilar, renoverar hus osv.
    De kanske har spelat några minuter tillsammans med sina barn, men inget regelbundet eget spelande.
    Jag är i 50-årsåldern och större delen av min omgivning spelar spel på något sätt.

Min man spelar datorspel just nu. Ibland leker han med sitt VR-kit ihop med sonen.

Kompis A som är ingenjör är typ Queen of Pokemon i sin by och barnen ringer på för att få hjälp av henne när de vill ta ett gym. Hon är också grym på Wordfeud.
    Kompis B, kvinna, är jurist och tokig i skräckspel som Silent Hill eller problemlösarspel som gamla Myst och Riven.
    Kompis C, kvinna, är arkeolog och spelar t.ex. Baldurs Gate, alla tre utgåvorna.
    Kompis D, kvinna, är ingenjör och spelar också Baldurs, Heroes of Might & Magic och en del annat.

Herrarna i gänget spelar för tillfället mest World of tanks, World of warships, Europa Universalis, en håller på med portalspelet Ingress osv osv.

Spel är kul helt enkelt, och vi har också haft kul med att spela med våra barn under deras uppväxt. Kan man imponera på glyttarna med att smiska sönder bossen i Mariospelet så får de inse att vi inte är så mossiga, ändå. Flört
  • Anonym (Kimmen)
    Anonym (nejdå) skrev 2023-11-09 18:23:34 följande:
    +1 på den

Stötte på ett antal såna på vägen hem från jobbet idag. Rusningstrafik på E4 i Stockholm, fullt med bilar överallt packade som sillar men självklart så....

1) En snubbe som tvingade andra att tvärbromsa genom sicksacka sig fram.

2) Kvinna som svajade fram och tillbaka mellan körfälten för att hon satt och fipplade med sin telefon och såg väldigt sur ut när jag tutade på henne och signalerade att hon skulle hålla ögonen på vägen.

3) Nån som försökte "plöja väg" genom att ligga 2 cm bakom bilen framför
    Jag vet ärligt inte vilken som är värre, E4an eller Huddingevägen. Jag kör båda frekvent både till och från jobbet, lite beroende på traffik.
  • Anonym (Gryning)
    Anonym (dagsfärsk) skrev 2023-11-09 10:15:48 följande:
    Omogna män

Det har man hört talas om. Män får t ex inte spela tv-spel för då är de mansbebisar. Män har inte ett utvecklat känsloliv, och har stannat i tonåren ungefär. En kvinna vill ha en man som utmanar henne intellektuellt och som inte blir alldeles till sig bara för att han ser lite tuttar.

Absolut ingen säger att någon är en mansbebis för att han spelar tv-spel.

Någon riskerar att hamna i mansbebis-facket om denne försummar familjen eller vardagliga sysslor på grund av tv-spel, eller annat.

Jag tycker du är orättvis, varför hittar du på saker?(om kvinnor då) avskyr du kvinnor?
  • Anonym (Väntat värre)
    Anonym (dagsfärsk) skrev 2023-11-09 10:15:48 följande:
    Omogna män

Var det inte du som skulle lugna dig lite? Det höll bara medan du sov då.
  • Anonym (nejdå)
    Anonym (Kimmen) skrev 2023-11-09 18:53:59 följande:
    Jag vet ärligt inte vilken som är värre, E4an eller Huddingevägen. Jag kör båda frekvent både till och från jobbet, lite beroende på traffik.
    Antar att det är lika många idioter som kör där som på E4 Flört
  • Anonym (P)
    Anonym (dagsfärsk) skrev 2023-11-09 12:18:01 följande:
    Kul att ni hittat varann. Singelmän som spelar har det värre dock. Då anses man inte vara vuxen. En kvinna skulle nog inte ha nåt emot pengarna som de tjänar på spel, så kanske en chef för ett spelföretag vore nåt?
    Vilka pengar? Man tjänar inga pengar på att spela datorspel. Man spelar för att det är roligt.

Så du menar att singelmän som spelar datorspel inte anses vuxna, men män i relationer som spelar datorspel gör det? Det håller jag i så fall inte alls med om. Jag vet många vuxna män som spelar datorspel och det är ingen som ser ned på dem för det. Tv- och datorspelande har blivit allt vanligare i olika åldrar och allt mer accepterat. Sedan finns det så klart en och annan fördomsfull idiot.
  • Anonym (On point)

Fantastiskt att så många omogna män och kvinnor samlats på ett och samma ställe här på FL,

• Anonym (S)

Jag tycker man kan vara mogen fastän man spelar datorspel eller tvspel. Min kille spelar tvspel men det är ett intresse. Han prioriterar viktiga saker framför hobbyn som tex jobb, mig, barnen, kontakter med myndigheter, städning, matlagning osv.... 

Det känns omoget att lägga värdering i andras intressen så som att det är omoget att ägna tid åt en viss hobby, om personen kan ta ansvar över viktiga saker. 

Jag ägnar mig åt mina intressen när tid finns över så varför ska inte min kille få göra samma sak tänker jag :)

Skulle tycka han var omogen om hans spelande skulle gå ut över allt annat viktigt. tex om han bara sitter och spelar, utan att göra mat, städa upp, barnen skriker och vill ha uppmärksamhet, han struntar i jobb och ekonomi.

• Anonym (Kimmen)
    Anonym (P) skrev 2023-11-09 21:25:36 följande:
    Vilka pengar? Man tjänar inga pengar på att spela datorspel. Man spelar för att det är roligt.

Så du menar att singelmän som spelar datorspel inte anses vuxna, men män i relationer som spelar datorspel gör det? Det håller jag i så fall inte alls med om. Jag vet många vuxna män som spelar datorspel och det är ingen som ser ned på dem för det. Tv- och datorspelande har blivit allt vanligare i olika åldrar och allt mer accepterat. Sedan finns det så klart en och annan fördomsfull idiot.
    Min sambo tjänar pengar på att spela tv-spel så det var ju inte helt sant. Jag själv bara utvecklar tv-spel vilket inte är lika bra betalt alltid. 
  • Anonym (P)
    Anonym (Kimmen) skrev 2023-11-10 02:25:32 följande:
    Min sambo tjänar pengar på att spela tv-spel så det var ju inte helt sant. Jag själv bara utvecklar tv-spel vilket inte är lika bra betalt alltid. 
    Så att spela dator- och tv-spel har idag blivit ett sätt att tjäna pengar. Kan inte låta bli att tycka att det är lite tråkigt. Allt ska kopplas till sociala medier idag, allt ska handla om att marknadsföra någon annans produkt. Vad hände med att spela bara för att det är roligt? Så gör jag och min man, i alla fall. Ingen av oss tjänar pengar på det. Vet flera andra vuxna som också bara spelar för att det är roligt, så helt dött verkar det inte vara.
Svar på tråden Omogna män