• Anonym (dagsfärsk)

Omogna män

Det har man hört talas om. Män får t ex inte spela tv-spel för då är de mansbebisar. Män har inte ett utvecklat känsloliv, och har stannat i tonåren ungefär. En kvinna vill ha en man som utmanar henne intellektuellt och som inte blir alldeles till sig bara för att han ser lite tuttar.

Så... hur mogna är kvinnor då egentligen?

• Svar på tråden Omogna män
  • Anonym (nejdå)
    Anonym (Lova) skrev 2023-11-10 14:11:51 följande:

Finns omogna män och kvinnor. Skulle dock inte välja att träffa en man som spelar tv-spel och dataspel. En stor dealbreaker för mig. 

Hur många timmar om dan spenderar du på sociala medier om man räknar ihop alla ggr du plockar upp telefonen för att kolla flödet? Och på vilket sätt är det bättre än att spela?
  • Anonym (On point)
    Anonym (dagsfärsk) skrev 2023-11-10 12:12:53 följande:
    En kvinna här i tråden känner ingen som spelar. De ägnar sig åt vuxna saker istället.
    Spel är stort nu, men det är nog långt kvar till att vara samma folkrörelse som när folk sitter med sina mobiler. Man går ju och glor i mobilen när man är i skogen också, istället för att njuta av naturen. Sen när spel har blivit godkänt och nåt som svenne gör, då kommer det vara bra. Och vuxet och fint.
    Allvarligt talat tror jag inte att spelande har något med mognad att göra, vare sig hos kvinnor eller män.

Känner många som spelar allehanda på olika plattformar, kan själv lägga tid på något spel i mobilen när jag sitter och väntar på något/någon

Omogenheten visar sig främst i oförmåga att sätta sig in andras situationer. 
  • Anonym (dagsfärsk)
    Anonym (On point) skrev 2023-11-10 15:51:12 följande:
    Allvarligt talat tror jag inte att spelande har något med mognad att göra, vare sig hos kvinnor eller män.

Känner många som spelar allehanda på olika plattformar, kan själv lägga tid på något spel i mobilen när jag sitter och väntar på något/någon

Omogenheten visar sig främst i oförmåga att sätta sig in andras situationer. 
    Det tror inte jag heller, men de fördomarna finns. Många tycker att de är mer vuxna om de inte spelar.

Man kanske inte ska spela på facebook heller då. Jag vet vuxna kvinnor över 60 som spelar där. Farmville och annat.
  • Anonym (Hedda)
    Anonym (dagsfärsk) skrev 2023-11-10 12:12:53 följande:
    En kvinna här i tråden känner ingen som spelar. De ägnar sig åt vuxna saker istället.
    Spel är stort nu, men det är nog långt kvar till att vara samma folkrörelse som när folk sitter med sina mobiler. Man går ju och glor i mobilen när man är i skogen också, istället för att njuta av naturen. Sen när spel har blivit godkänt och nåt som svenne gör, då kommer det vara bra. Och vuxet och fint.
    Hur moget tycker du det är att spamma ett internetforum timtals per dag?
  • Anonym (Kimmen)
    Anonym (P) skrev 2023-11-10 06:38:21 följande:
    Så att spela dator- och tv-spel har idag blivit ett sätt att tjäna pengar. Kan inte låta bli att tycka att det är lite tråkigt. Allt ska kopplas till sociala medier idag, allt ska handla om att marknadsföra någon annans produkt. Vad hände med att spela bara för att det är roligt? Så gör jag och min man, i alla fall. Ingen av oss tjänar pengar på det. Vet flera andra vuxna som också bara spelar för att det är roligt, så helt dött verkar det inte vara.
    Det ena utesluter ju inte det andra. Har du inte roligt på jobbet? Jag har det. Att som hon kunna sitta och göra en grej hon älskar att göra och sitta och snacka med massa människor som både gillar att se spelet hon spelar och prata om allt möjligt och få pengar för det är ju rätt schysst liv. Jag tror många i hemlighet skulle vilja byta med henne. Styra helt själva vad de gör och sitta och snacka med folk från hela världen och få betalt. Hon spelar vad hon vill, när hon vill, ingen tvingar henne till något och tvspelsfötetag ger inte ut sponsorpengar. Playthrough-sidan av sociala medier fungerar inte som skönhetssidan. 
  • Anonym (dagsfärsk)
    Anonym (Hedda) skrev 2023-11-10 15:59:44 följande:
    Hur moget tycker du det är att spamma ett internetforum timtals per dag?
    Inte jättemoget. Rätt så knäppt faktiskt.
  • 567890
    Anonym (dagsfärsk) skrev 2023-11-10 20:50:17 följande:
    Inte jättemoget. Rätt så knäppt faktiskt.
    Du känns otroligt omogen med dina trådstarter, jag vet faktiskt ingen annan på FL som så kategoriskt försöker få igång en diskussion där kvinnor ska förlora.

Kan du inte försöka komma närmare din homosexuella sida som du har skrivit att du har haft, skriv på sidor där andra män finns och släpp ditt agg mot kvinnor, ditt blodtryck måste ju vara skyhögt!
  • Anonym (dagsfärsk)
    567890 skrev 2023-11-11 06:25:33 följande:
    Du känns otroligt omogen med dina trådstarter, jag vet faktiskt ingen annan på FL som så kategoriskt försöker få igång en diskussion där kvinnor ska förlora.

Kan du inte försöka komma närmare din homosexuella sida som du har skrivit att du har haft, skriv på sidor där andra män finns och släpp ditt agg mot kvinnor, ditt blodtryck måste ju vara skyhögt!
    Jag är unik där. Nej, jag vill inte att kvinnor ska förlora. Jag vill inte ens att kvinnor ska må dåligt. Det är mer att jag vill att de kvinnorna som beter sig illa får sig en tankeställare.

Jag är öppen för det om jag träffar rätt man, men annars så är jag nöjd med mina fantasier. 
  • 567890
    Anonym (dagsfärsk) skrev 2023-11-11 06:56:33 följande:
    Jag är unik där. Nej, jag vill inte att kvinnor ska förlora. Jag vill inte ens att kvinnor ska må dåligt. Det är mer att jag vill att de kvinnorna som beter sig illa får sig en tankeställare.

Jag är öppen för det om jag träffar rätt man, men annars så är jag nöjd med mina fantasier. 
    Det är klart att du vill! Alla dina trådar handlar om att kvinnor ska skämmas, tryckas till och förstå hur illa vi gör männen med våra ord.

Hur många procent ungefär av alla kvinnor här på FL tycker du ska ta åt sig av dina trådstarter? 10%? 50%? 75%? Jag har aldrig förstått hur många kvinnor du anser agerar illa mot män men eftersom du för det mesta bara skriver kvinnor antar jag att du då menar 100%.
  • Anonym (dagsfärsk)
    567890 skrev 2023-11-11 07:10:55 följande:
    Det är klart att du vill! Alla dina trådar handlar om att kvinnor ska skämmas, tryckas till och förstå hur illa vi gör männen med våra ord.

Hur många procent ungefär av alla kvinnor här på FL tycker du ska ta åt sig av dina trådstarter? 10%? 50%? 75%? Jag har aldrig förstått hur många kvinnor du anser agerar illa mot män men eftersom du för det mesta bara skriver kvinnor antar jag att du då menar 100%.
    Ja, de kvinnorna som beter sig så tycker jag ska skämmas.
Svar på tråden Omogna män