Anonym (M) skrev 2024-01-01 10:45:39 följande:
Skulle det alltså finnas ett samband mellan utseende och vad man gillar sexuellt. Det låter mycket märkligt, varför skulle det göra det?
I så fall borde snarare sambandet vara mellan utseende och att man vågar leva ut sin fantasi. Då vore det tragiskt om sk "vackra människor" är så mentalt svaga att de inte törs göra det som de egentligen vill.
Om det nu är på det sättet vilket jag tvivlar på, har mycket svårt att se att det på klubbar skulle vara en större andel fula människor (om det nu finns sådana överhuvudtaget) än "snygga".
Sedan kanske det är så, inget jag vet då jag ännu inte besökt någon klubb, att åldersstrukturen på en klubb är lite högre än på en nattklubb i stan. Och det är klart, att när man var 20 år så kanske man såg lite bättre ut än vad man gör idag 30 år senare, men det blir också en löjlig jämförelse.
Personen du svarade har ju ?sett på tv-program? att alla som besöker swingersklubbar är fula. Hon tycker alltså att hon har tillräckligt med empiriskt underlag för att dra den säkra slutsatsen, trots att hon aldrig satt sin fot på en swingersklubb. Hennes inlägg är fulla av fördomar.
Jag har ju varit på klubb vid två tillfällen och jag kan helt ärligt säga att folk där ser ut som vem som helst. Väldigt vanligt folk och alla utseendetyper. Både tjocka och smala osv. Åldersgränsen på den klubben är 23 år. Klubbens ägare uppskattade att de flesta besökare är mellan 35 och 45, men det fanns både yngre och äldre. Att alla skulle se konstiga ut, med en massa tatueringar och kroppsmodifieringar, stämmer verkligen inte. Såg nog ingen sådan person. Att alla är tjocka stämmer inte heller. Visst fanns det några tjocka, men andelen tjocka var inte större än i samhället i övrigt. Helt vanliga människor, som sagt.