• Anonym (M)

Framtiden är AI, män och kvinnor kommer inte behöva varandra längre

1) Män och kvinnor är redan idag självständiga från varandra. Vi behöver inte varandra längre, utan kan leva fullgoda liv var och en för sig.

2) Behöver du prata med någon efter en hård dag på jobbet? Det här kommer AI kunna fixa inom bara några år. Elon Musks Grok AI kommer kunna förstå sarkasm och humor (vilket ChatGPT har svårt med idag), och därmed inte ha några problem med att ersätta en riktig människa.

3) Forskning med DNA och artificiella livmödrar är redan på väg sedan år tillbaka. Det här kommer säkert att dröja längre, men i framtiden kommer vi kunna skapa barn på konstgjord väg, och det kommer vara lika naturligt som en IVF-behandling är idag.

4) Antalet födda barn per kvinna är på nedgång globalt, och fler och fler människor över hela världen väljer att vara singlar. Även de mest framgångsrika människor kommer välja AI framför en tjej eller kille eftersom AI kan skräddarsys efter behov, och stängas av så fort man tröttnar.

Framtiden är singel. Framtiden är att män och kvinnor mer och mer kommer sakna anledningar att bilda par. Och jag tror att alla kommer tjäna på detta, folk kommer bli mycket lyckligare när de kan göra som de vill utan att behöva kompromissa sina liv med en annan vilja hela tiden.

Så här skulle en AI-tjej kunna se ut. Designad från grunden att vara så sexig som möjlig, att aldrig åldras och att aldrig vara en energitjuv.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Framtiden är AI, män och kvinnor kommer inte behöva varandra längre
  • Anonym (Mycket)

Mycket kanske hade varit vunnet om män inte längre behövde kvinnor, så slapp vi en massa desperata män och vi skulle få ett betydligt lugnare och tryggare samhälle, inte minst för kvinnor.

• Anonym (Försent)
    Anonym (Mycket) skrev 2024-01-15 19:00:31 följande:

Mycket kanske hade varit vunnet om män inte längre behövde kvinnor, så slapp vi en massa desperata män och vi skulle få ett betydligt lugnare och tryggare samhälle, inte minst för kvinnor.

Tyvärr ligger det något i detta. Ett samhälle där män inte var lika desperata, skulle det bli lugnare. Men kvinnor skulle till viss del tappa detta övertag som finns hos kvinnor tack vare desperata män.
  • Anonym (ABC)
    Auditanne skrev 2024-01-15 13:21:48 följande:

Ja, om de väljer att köpa en artificiell flickvän så går det inte att bli lurad. Man vet redan från början att detta är en avancerad leksak som bara är programmerad och helt saknar förmågan att känna äkta kärlek till någon.

En fejkad partner hade inte gjort mig lycklig, hur äkta den än såg ut att vara. Jag vet ju att den inte är på riktigt och hade nog snarare känt mig ännu mer misslyckad med ett sådant ?sällskap?.

Håller med
  • Auditanne
    Anonym (Försent) skrev 2024-01-15 19:04:39 följande:
    Tyvärr ligger det något i detta. Ett samhälle där män inte var lika desperata, skulle det bli lugnare. Men kvinnor skulle till viss del tappa detta övertag som finns hos kvinnor tack vare desperata män.
    Tror inte jag. Det är nog inte vanliga, socialt kompetenta män som i första hand köper sexdockor eller AI-partners.
  • Anonym (Försent)
    Auditanne skrev 2024-01-15 20:41:07 följande:
    Tror inte jag. Det är nog inte vanliga, socialt kompetenta män som i första hand köper sexdockor eller AI-partners.
    Inte i första hand - Men gruppen män som kan tänka sig en AI-partner kommer troligen växa och bli betydligt större än vad den är idag.
  • Auditanne
    Anonym (Försent) skrev 2024-01-15 21:50:44 följande:
    Inte i första hand - Men gruppen män som kan tänka sig en AI-partner kommer troligen växa och bli betydligt större än vad den är idag.
    Hur vet du det?
  • Anonym (Pope)
    Auditanne skrev 2024-01-15 13:21:48 följande:

Ja, om de väljer att köpa en artificiell flickvän så går det inte att bli lurad. Man vet redan från början att detta är en avancerad leksak som bara är programmerad och helt saknar förmågan att känna äkta kärlek till någon.

En fejkad partner hade inte gjort mig lycklig, hur äkta den än såg ut att vara. Jag vet ju att den inte är på riktigt och hade nog snarare känt mig ännu mer misslyckad med ett sådant ?sällskap?.

nej den hade inte gjort dig lycklig, antar att du är en kvinna och då är det inte så konstigt om du inte förstår.
  • Anonym (Försent)
    Auditanne skrev 2024-01-15 21:53:40 följande:
    Hur vet du det?
    Jag vet inte, jag tror. Ensamheten och bekvämligheten breder ut sig och tekniken blir bättre.
  • Auditanne
    Anonym (Pope) skrev 2024-01-15 22:29:47 följande:
    nej den hade inte gjort dig lycklig, antar att du är en kvinna och då är det inte så konstigt om du inte förstår.
    Det har inget med kön att göra, detta med att kunna skilja på verklighet och fantasi. Även män förstår att en AI eller plastdocka inte har förmågan att älska dem, hur verkliga de än må te sig till det yttre.
  • Meddelande borttaget
Svar på tråden Framtiden är AI, män och kvinnor kommer inte behöva varandra längre