• Anonym (Deppig)

Han vågar inte

Jag behöver pepp. Är förkrossad men ändå hoppfull, döm mig inte - jag vet redan att jag handlat omoraliskt. 

Jag har haft ett förhållande med en gift man sen i somras, han är ganska mycket äldre än mig och normalt inte mannen jag skulle falla för. Han föll för mig och jag trodde på honom, och jag blev verkligen kär i honom. För några månader drog han sig tillbaka utan någon förklaring, jag vet att han haft det tungt privat med jobb och familj men jag tog det så fruktansvärt hårt och vad jag egentligen ville ha från honom var tröst och en förklaring, jag förstår att det inte kan bli vi. Det är klart att hans familj måste gå först, det stöttar jag även om det krossar mitt hjärta. Men förklaringen kom aldrig utan han var bara tyst. Lovade att vi skulle ses som ett avslut men drog sig bara mer och mer undan. Jag vet att jag måste släppa det, men jag har verkligen inte haft någon självaktning alls i det här. Har skickat meddelande på meddelande om hur mycket jag saknar honom. Han saknar mig också. I veckan svarade han och ville att vi skulle ses, trots att jag inte trodde att det skulle bli av så blev jag så glad. Det var skönt att höra från honom och det lindrande mitt självförakt. Dagen efter ställer han in. Det var som att jag igen inte kunde andas
     Der är inte första gången det händer och jag var förberedd, men det är ändå fruktansvärt. Den här gången fick jag dock också en förklaring, han vill inte för då kommer känslorna för mig komma tillbaka och det kan aldrig bli vi.
     Han är inte lycklig där han är nu,  det vet jag. Men hur kan jag gå vidare för att förhoppningsvis lyckas övertala honom. 
    Snälla ge mig pepp och råd, jag saknar verkligen vad vi hade. 

• Svar på tråden Han vågar inte
  • Anonym (M)
    Anonym (o) skrev 2024-11-24 13:13:34 följande:

Nu pratade jag inte om det sexet utan om sexet med den andre mannen.

och dessutom, fortfarande TS mår dåligt av hur han beter sig och inte av att ha sex med honom. Ni lägger vikten på just sexet av någon anledning

Ja, det gör vi. Man ska inte ha sex med skitstövlar. Det skadar. Bättre att använda högerhanden.
  • Anonym (o)

Han vill ju ha henne när det passar honom och de har ju byggt upp någon typ av relation. Självklart kan man bli sårad även om man väljer att fortsätta vara gift med en annan.

molly50 skrev 2024-11-24 13:12:39 följande:
    Men om han nu är så sårad och det är TS han vill ha,varför lämnar han då inte sin fru?
    Nej,han har möjligtvis ett sårat ego. Men inget annat
  • Anonym (o)
    Anonym (M) skrev 2024-11-24 13:19:00 följande:
    Ja, det gör vi. Man ska inte ha sex med skitstövlar. Det skadar. Bättre att använda högerhanden.
    Så om TS fortsätter träffa honom utan sex så är det lugnt?
  • molly50
    Anonym (o) skrev 2024-11-24 13:23:50 följande:

Han vill ju ha henne när det passar honom och de har ju byggt upp någon typ av relation. Självklart kan man bli sårad även om man väljer att fortsätta vara gift med en annan.

Jag tycker att han som själv är gift och otrogen inte ska ta sig rätten att bli sårad över att TS har haft sex med någon annan.
    De har ju inte ens haft en seriös relation,om man ska se det så.
    Åtminstone inte från hans sida.
    Om han känner något mer för TS så borde han vara ärlig med det istället för att fortsätta hålla henne på halster.
  • Anonym (o)

Och som jag skrev så har han faktiskt rätten att sätta upp vilka villkor han än önskar för denna relation, eller vad det nu är. Sen kan man tycka vad man vill om det, men det är han som bestämmer hur han gör. TS går ju med på det och dansar efter hans pipa. Upp till henne.

molly50 skrev 2024-11-24 13:36:38 följande:
    Jag tycker att han som själv är gift och otrogen inte ska ta sig rätten att bli sårad över att TS har haft sex med någon annan.
    De har ju inte ens haft en seriös relation,om man ska se det så.
    Åtminstone inte från hans sida.
    Om han känner något mer för TS så borde han vara ärlig med det istället för att fortsätta hålla henne på halster.
  • Anonym (Deppig)

Man bestämmer inte över sina känslor. Kanske kan man kväva dem, men känner något gör man vare sig man vill eller ej.
    Han har all rätt i världen att bli sårad för att jag legat med hans bästa vän och kunde jag göra det ogjort skulle jag. Men jag trodde sin sagt att "vi" var över.
    Så min poäng är att även om han sårat mig fruktansvärt har han rätt att känna sig sårad över vad jag har gjort. 

• Anonym (o)
    Anonym (Deppig) skrev 2024-11-24 14:29:47 följande:

Man bestämmer inte över sina känslor. Kanske kan man kväva dem, men känner något gör man vare sig man vill eller ej.
    Han har all rätt i världen att bli sårad för att jag legat med hans bästa vän och kunde jag göra det ogjort skulle jag. Men jag trodde sin sagt att "vi" var över.
    Så min poäng är att även om han sårat mig fruktansvärt har han rätt att känna sig sårad över vad jag har gjort. 

Man bestämmer dock vilka känslor som man vill fortsätta ge näring åt. Kanske vore något för dig att tänka på, för din egen del alltså?
  • Anonym (M)
    Anonym (Deppig) skrev 2024-11-24 14:29:47 följande:

Du hade rätt, det är över. Min poäng är att du avslutar destruktiva relationer om du inte vill själskada förstås.
  • Anonym (Deppig)

Jag känner mig ganska lugn, jag har varit öppen med  honom om varför. Just nu känns det över, och att det så klart är för det bästa.
    Det finns en risk att han kontaktar mig igen, när han har lugnat sig. Jag hoppas att jag kan stå emot då. 

• molly50
    Anonym (o) skrev 2024-11-24 13:55:18 följande:

Och som jag skrev så har han faktiskt rätten att sätta upp vilka villkor han än önskar för denna relation, eller vad det nu är. Sen kan man tycka vad man vill om det, men det är han som bestämmer hur han gör. TS går ju med på det och dansar efter hans pipa. Upp till henne.

Javisst,men han kan ju inte förvänta sig att TS ska dansa efter hans pipa när han själv är gift och otrogen och alltså gör samma sak mot TS som han anser att hon gör mot honom.
Svar på tråden Han vågar inte