• Anonym (Deppig)

Han vågar inte

Jag behöver pepp. Är förkrossad men ändå hoppfull, döm mig inte - jag vet redan att jag handlat omoraliskt. 

Jag har haft ett förhållande med en gift man sen i somras, han är ganska mycket äldre än mig och normalt inte mannen jag skulle falla för. Han föll för mig och jag trodde på honom, och jag blev verkligen kär i honom. För några månader drog han sig tillbaka utan någon förklaring, jag vet att han haft det tungt privat med jobb och familj men jag tog det så fruktansvärt hårt och vad jag egentligen ville ha från honom var tröst och en förklaring, jag förstår att det inte kan bli vi. Det är klart att hans familj måste gå först, det stöttar jag även om det krossar mitt hjärta. Men förklaringen kom aldrig utan han var bara tyst. Lovade att vi skulle ses som ett avslut men drog sig bara mer och mer undan. Jag vet att jag måste släppa det, men jag har verkligen inte haft någon självaktning alls i det här. Har skickat meddelande på meddelande om hur mycket jag saknar honom. Han saknar mig också. I veckan svarade han och ville att vi skulle ses, trots att jag inte trodde att det skulle bli av så blev jag så glad. Det var skönt att höra från honom och det lindrande mitt självförakt. Dagen efter ställer han in. Det var som att jag igen inte kunde andas
     Der är inte första gången det händer och jag var förberedd, men det är ändå fruktansvärt. Den här gången fick jag dock också en förklaring, han vill inte för då kommer känslorna för mig komma tillbaka och det kan aldrig bli vi.
     Han är inte lycklig där han är nu,  det vet jag. Men hur kan jag gå vidare för att förhoppningsvis lyckas övertala honom. 
    Snälla ge mig pepp och råd, jag saknar verkligen vad vi hade. 

• Svar på tråden Han vågar inte
  • molly50
    Anonym (Deppig) skrev 2024-11-24 14:29:47 följande:

Man bestämmer inte över sina känslor. Kanske kan man kväva dem, men känner något gör man vare sig man vill eller ej.
    Han har all rätt i världen att bli sårad för att jag legat med hans bästa vän och kunde jag göra det ogjort skulle jag. Men jag trodde sin sagt att "vi" var över.
    Så min poäng är att även om han sårat mig fruktansvärt har han rätt att känna sig sårad över vad jag har gjort. 

Man bestämmer kanske inte över sina känslor.
    Men man bestämmer om man ska agera på dem eller inte.
    Och jag tycker inte att du behöver ha något dåligt samvete gentemot honom.
    Han lever ju själv inte upp till de förväntningar han har på dig.
    Han är den som är gift och otrogen. Då kan han inte ställa några som helst krav på dig.
  • molly50
    Anonym (Deppig) skrev 2024-11-24 15:15:13 följande:

Jag känner mig ganska lugn, jag har varit öppen med  honom om varför. Just nu känns det över, och att det så klart är för det bästa.
    Det finns en risk att han kontaktar mig igen, när han har lugnat sig. Jag hoppas att jag kan stå emot då. 

Ja,det är absolut för det bästa.
    Och nu har du ju chansen att blockera honom så att han inte kan kontakta dig igen.
    Det är kanske det du måste göra om du har så svårt att stå emot honom.
  • Anonym (o)

Han får ställa vilka absurda villkor han vill. Om TS inte gör som han vill så har han all rätt att avvisa henne, vilket nu har skett.

molly50 skrev 2024-11-24 15:26:12 följande:
    Javisst,men han kan ju inte förvänta sig att TS ska dansa efter hans pipa när han själv är gift och otrogen och alltså gör samma sak mot TS som han anser att hon gör mot honom.
  • Anonym (o)
    Anonym (Deppig) skrev 2024-11-24 15:15:13 följande:

Jag känner mig ganska lugn, jag har varit öppen med  honom om varför. Just nu känns det över, och att det så klart är för det bästa.
    Det finns en risk att han kontaktar mig igen, när han har lugnat sig. Jag hoppas att jag kan stå emot då. 

Du behöver inte anpassa dig efter någon risk, utan du bestämmer helt själv vad som ska hända, angående kontakt, det är helt upp till dig om du vill tillåta honom att kontakta dig igen. 
  • molly50
    Anonym (o) skrev 2024-11-24 15:39:09 följande:

Han får ställa vilka absurda villkor han vill. Om TS inte gör som han vill så har han all rätt att avvisa henne, vilket nu har skett.

Jag håller inte med.
    Jag tycker inte att han har rätt att ställa några krav som han själv inte lever upp till.
  • Anonym (o)
    molly50 skrev 2024-11-24 15:58:47 följande:
    Jag håller inte med.
    Jag tycker inte att han har rätt att ställa några krav som han själv inte lever upp till.
    Fast det spelar ingen roll då han inte behöver din tillåtelse, utan han kan ställa upp vilka villkor och krav han vill ändå. Finns inget som hindrar det, så i praktiken så har han faktiskt den rätten.
  • molly50
    Anonym (o) skrev 2024-11-24 16:06:29 följande:
    Fast det spelar ingen roll då han inte behöver din tillåtelse, utan han kan ställa upp vilka villkor och krav han vill ändå. Finns inget som hindrar det, så i praktiken så har han faktiskt den rätten.
    I praktiken,ja. Men innan man börjar ställa krav på andra så bör man se till att man själv kan leva upp till dessa krav.
    Och det gör han inte.
    Med det sagt så tror jag att vi får enas om att vara oeniga i den här frågan.
  • Anonym (Deppig)

Min åsikt i frågan är att han har inte rätt att ställa krav på mig, vi var inte i en relation och jag har inte varit hans enda. Men han har all rätt att bli besviken eller ha vilka andra känslor som kan komma upp. Sen att man inte borde kasta sten när man sitter i glashus är en annan femma, men känslor får man ha ändå. 

• molly50
    Anonym (Deppig) skrev 2024-11-24 16:34:21 följande:

Min åsikt i frågan är att han har inte rätt att ställa krav på mig, vi var inte i en relation och jag har inte varit hans enda. Men han har all rätt att bli besviken eller ha vilka andra känslor som kan komma upp. Sen att man inte borde kasta sten när man sitter i glashus är en annan femma, men känslor får man ha ändå. 

Visst får man ha känslor.
    Men jag tycker det är riktig dubbelmoral av honom att känna sig besviken på dig när han själv är gift och otrogen och dessutom har haft andra kvinnor.
    Han lever ju själv inte upp till de kraven han har på dig.
  • Anonym (Deppig)
    molly50 skrev 2024-11-24 16:42:32 följande:
    Visst får man ha känslor.
    Men jag tycker det är riktig dubbelmoral av honom att känna sig besviken på dig när han själv är gift och otrogen och dessutom har haft andra kvinnor.
    Han lever ju själv inte upp till de kraven han har på dig.
    Om han haft andra kvinnor vet vi inte, det är bara antaganden. Jag kan hur som helst inte radera mitt förflutna, lika lite kan han. 
Svar på tråden Han vågar inte