• Anonym (Deppig)

Han vågar inte

Jag behöver pepp. Är förkrossad men ändå hoppfull, döm mig inte - jag vet redan att jag handlat omoraliskt. 

Jag har haft ett förhållande med en gift man sen i somras, han är ganska mycket äldre än mig och normalt inte mannen jag skulle falla för. Han föll för mig och jag trodde på honom, och jag blev verkligen kär i honom. För några månader drog han sig tillbaka utan någon förklaring, jag vet att han haft det tungt privat med jobb och familj men jag tog det så fruktansvärt hårt och vad jag egentligen ville ha från honom var tröst och en förklaring, jag förstår att det inte kan bli vi. Det är klart att hans familj måste gå först, det stöttar jag även om det krossar mitt hjärta. Men förklaringen kom aldrig utan han var bara tyst. Lovade att vi skulle ses som ett avslut men drog sig bara mer och mer undan. Jag vet att jag måste släppa det, men jag har verkligen inte haft någon självaktning alls i det här. Har skickat meddelande på meddelande om hur mycket jag saknar honom. Han saknar mig också. I veckan svarade han och ville att vi skulle ses, trots att jag inte trodde att det skulle bli av så blev jag så glad. Det var skönt att höra från honom och det lindrande mitt självförakt. Dagen efter ställer han in. Det var som att jag igen inte kunde andas
     Der är inte första gången det händer och jag var förberedd, men det är ändå fruktansvärt. Den här gången fick jag dock också en förklaring, han vill inte för då kommer känslorna för mig komma tillbaka och det kan aldrig bli vi.
     Han är inte lycklig där han är nu,  det vet jag. Men hur kan jag gå vidare för att förhoppningsvis lyckas övertala honom. 
    Snälla ge mig pepp och råd, jag saknar verkligen vad vi hade. 

• Svar på tråden Han vågar inte
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (Hmmm ...., ,) skrev 2024-11-23 19:47:09 följande:
    Tror att ingen annan än ts tror (eller hoppas kanske är ett bättre ord?) att han är sårad och känner sig bedragen. Sårat ego har han säkert, men bortsett från det bryr han sig troligen inte alls.

Möjligen även lite irriterad på sin s.k vän. Hur nära vänner är dem egentligen? Gamla kollegor (ej så nära) eller träffas ofta på egen hand? Firar nyår och midsommar ihop? Träffas med partners/fruar?
    Ja. Bästa vänner skulle jag nog säga 😔
  • Anonym (Deppig)
    molly50 skrev 2024-11-23 18:30:50 följande:
    Varför gjorde du det?
    Han om någon ska väl be om ursäkt,som har behandlat (och behandlar) dig som hundskiten under skon.
    Därför att jag inte ville göra något för att såra honom. Verkligen inte. 
    Och även om han som ni säger inte är det, så känner jag ändå att jag har gjort det. 
  • felicityporter
    Anonym (Deppig) skrev 2024-11-23 19:51:50 följande:
    Och även om han som ni säger inte är det, så känner jag ändå att jag har gjort det. 
    Han är inte sårad! Jag lovar dig att dessa två skrattar om dig bakom din rygg just nu när jag skriver detta. Du betyder inget för honom! De delar dig eftersom han ser dig som en statist i sitt liv som han kan få precis dit han vill och hans kompis är högst medveten om detta. Nu har han en ypperlig orsak till att du alltid svarar och bekräftar honom, du kommer sära på benen nästa gång han vill att ni ska träffas även om det bara sker någon gång i månaden eller varannan månad. Han tycker såklart att det är perfekt för honom!
  • Anonym (Ursäkter)
    Anonym (Deppig) skrev 2024-11-23 19:51:50 följande:
    Så varför låg du med hans bästa vän om du verkligen inte vill såra honom. Det är obegripligt.
  • Anonym (Hmmm ...., ,)
    Anonym (Ursäkter) skrev 2024-11-23 20:30:05 följande:
    Så varför låg du med hans bästa vän om du verkligen inte vill såra honom. Det är obegripligt.
    Förmodligen för att ts innerst inne vet att han inte blir sårad och att båda kompisarna bara driver med ts. Allt verkar vara lekstuga för alla inblandade. 
  • Anonym (Deppig)
    Därför att jag är vansinnigt attraherad av honom som sexpartner men inte mer. Och jag hade ju haft ihop det med honom innan, men jag hade inga planer på att ta upp det igen. Men jag tror att hans vän älskar att spela ett spel bakom så många ryggar han bara kan. 
    Det var dumt av mig, verkligen. 
  • Anonym (Deppig)
    Och jag trodde att vi aldrig skulle ha kontakt igen så att det inte skulle spela någon roll.
  • Anonym (o)
    molly50 skrev 2024-11-23 19:33:10 följande:
    Jo,men det jag menar är att hon inte behöver be om ursäkt för att ha sårat honom.
    För jag tror inte på att han är speciellt sårad.
    Möjligen ett sårat ego.
    Men nu har hon tolkar hans reaktion som att han är sårad. Och varför skulle han inte kunna vara det, med allt beteende TS beskrivit så förvånar mig ingenting beträffande den mannen.
  • Anonym (Ursäkter)
    Anonym (Deppig) skrev 2024-11-23 20:53:33 följande:
    Därför att jag är vansinnigt attraherad av honom som sexpartner men inte mer. Och jag hade ju haft ihop det med honom innan, men jag hade inga planer på att ta upp det igen. Men jag tror att hans vän älskar att spela ett spel bakom så många ryggar han bara kan. 
    Det var dumt av mig, verkligen. 
    Så attraktionen till kompisen var starkare alltså. Så intressant.
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (Ursäkter) skrev 2024-11-23 21:32:43 följande:
    Så attraktionen till kompisen var starkare alltså. Så intressant.
    Nej. Men han är en bra sexpartner. 
    Och jag ångrar all kontakt med honom något så vansinnigt. 
Svar på tråden Han vågar inte