Anonym (Kgng) skrev 2024-03-03 15:32:40 följande:
Klart man mår bättre av att få veta sanningen än gå ovetande och bli lurad fullständigt. Som sagt, folk tar livet av sig pga sånt. Tänk på det innan du uppmuntrar till skit.
Nej, tänk efter åtminstone en sekund innan du låter dina känslor spela dig ett spratt och du bara slänger ur dig ord innan du har tänkt efter.
Hur ska du kunna må bättre av att få reda på något som du inte har en aning om? Du mår som du gör innan du får reda på det, förhoppningsvis mår du bra.
Hur ska du då kunna må bättre av att få reda på något som du verkar uppleva som något väldigt negativt?
Jag förutsätter att du mår bra (förhoppningsvis...).
Och jag hoppas du förstår att att det finns oändligt många saker i världen som du inte känner till och det finns massor av lögner som du inte har en aning om.
Trots detta mår du bra.
Skulle du då må bättre av att få veta allt och om du skulle få vetskap om alla lögner?
Så länge du inte vet något så har du inte ont av det.
Det måste du väl klara att ta in?
Gällande självmord så måste väl ändå förstå att ingen människa i hela världen, inte en enda någonsin, har tagit livet av sig pga något som den inte vet???
Men att få vetskap om något som tidigare var okänt och att få en lögn avslöjad för sig kan självfallet leda till självmord.
Ett självmord som inte skulle ha inträffat om den bara hade sluppit få reda på det.
Klart är givetvis att både du och jag, och alla, mår bättre av att slippa veta.
Sanningen är självklar. Det du inte vet mår du inte ont av.
Avslutningsvis ber jag dig att inte ljuga om mig. Jag har absolut inte uppmuntrat till något.
Visa i så fall vad jag har sagt som är en uppmuntran. Annars ljuger du.