Inlägg från: Anonym (Lyckliga relationer) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Lyckliga relationer)

Otrohetstråden - Den positiva tråden

Anonym (Lisa) skrev 2024-03-19 19:49:17 följande:

De skulle vara kul om otrogna människor träffar nån och blir riktigt kär. Och sen upptäcker att den dom är så kär i är otrogen. Det skulle vara så kul om dom fick smaka på sin egen medicin och upptäcker att det var ju inte så mysigt. Och blir helt nedbruten. Då som först kan dom börja att rannsaka sitt liv. 

Nu ger du ytterligare ett exempel som faktiskt tydligt visar på "att bara tänka så långt näsan räcker".

Jag är riktigt kär.

Om min partner skulle vara otrogen så vill jag inte veta.

Verkligheten och sanningen är nämligen:
    "- Det jag inte vet mår jag inte ont av" !

Om jag slipper veta att min partner varit otrogen så innebär det inga som helst följder eller konsekvenser för mig,
    inte för vår ömsesidiga kärlek, inte för familjen, barnen och alla våra nära och kära. 
    Inga som helst följder eller konsekvenser över huvud taget.

Jag skulle inte känna eller veta något om att smaka på min egen medicin.
    Tvärtom skulle jag känna och tycka att livet och kärleken är precis lika mysig och ömsesidig som tidigare.
    Självfallet skulle jag inte bli det minsta lilla nedbruten av något som jag inte vet något om!
    Jag skulle inte känna något behov eller finna någon som helst anledning att börja rannsaka mitt liv (i vart falla inte av den orsaken).

Eller hur???

Alltså om man nu klarar att hantera den uppenbara sanningen och om man klarar tänka lite längre än näsan räcker.

Anonym (Lisa) skrev 2024-03-21 09:15:20 följande:

Herregud alltså vilket resonemang! Du måste ju inneha någon slags empatistörning. Otrohet brukar komma ut på ett eller annat sätt. Du tror att du är så himla lycklig i din lilla otrohetsbubbla. En kompis jag hade förr, var otrogen mot sin man. Det kom ut. Gissa hur! Jo, hennes barn som gick i mellanstadiet, fick reda på det av andra barn på skolan. Du förstår säkert hur uppslitande det var för dem. Ett trauma blev det för både pappan och barnen. Det kan lika gärna hända dig. Med din inställning skulle det vara rätt åt dig men jävligt synd om resten i familjen.  Hon trodde inte heller att det skulle komma ut. Det är inte normalt att trivas som ögontjänare, att med vilje manipulera sin familj. Fråga istället om det är ok att du är otrogen och säg att det är helt ok om hon vill vara det också. Men just det?det törs du ju inte

Nu ger du återigen ett nytt exempel som faktiskt tydligt visar på "att bara tänka så långt näsan räcker".

Du har inget som helst belägg för ditt påstående att otroheter generellt brukar komma ut på ett eller annat sätt.
    Förstår du inte att de enda otroheter som du känner till är begränsat bara till de som kommer fram?
    Att otroheter brukar komma ut på ett eller annat sätt är bara något du inbillar dig själv, troligen för att du inte klarar av att tänka och hantera det faktum att många otroheter självfallet aldrig blir kända.
    Det är högst sannolikt att väldigt många aldrig blir kända, troligen de flesta.

Du har självfallet ingen som helst kunskap om alla de otroheter som aldrig kommer fram. Du har ingen aning om hur vanligt det är med otrohet och du har ingen aning om hur stor andel det är som för alltid förblir okända.

Om du tänker efter bara en liten sekund, och om du försöker vara öppen i sinnet så du kan tänka lite längre än näsan räcker, så bör du klara att förstå denna fundamentala skillnad.

Jag förstår och jag respekterar om du har en annan åsikt i ditt eget fall.
    Men du SKALL och du är SKYLDIG respektera att jag har rätt att ha en annan åsikt än du.
    Om du inte ens har förmåga förstå och respektera detta så borde du stänga av dig själv från detta forum. Och eftersom flera här har noterat det uppenbara att du verkar ha fler än ett nick (?) så bör du självfallet stänga av alla dina nicks.

Anonym (Lisa) skrev 2024-03-21 13:18:33 följande:
    Nej. Inte WT
    Jo, det låter verkligen som WT.

Men de som tillhör kategorin WT brukar inte förstå det själva och det är nog mycket vanligt att WT uttalar ord som "Nej. Inte WT"
    Agda90 skrev 2024-03-22 11:08:28 följande:
    Aha, så bara för att du har den inställningen så ska alla andra leva så också?
    Din näsa är inte så lång den heller verkar det som....
    Nej, som vanligt helt fel av dig.
    I inlägget har jag INTE beskrivit MIN INSTÄLLNING.

Utan jag har beskrivit verkligheten och sanningen.

Detta utan att jag har låst fast mig vid ett enda perspektiv, så som vissa andra ständigt gör.

Om något är sakligt fel i min beskrivning av verkligheten och sanningen i detta inlägget, om du sakligt kan visa att jag har fel, så lovar jag att rätta mig själv.
    Kan du lämna motsvarande löfte?

F ö har du en rent bedrövlig inställning till dina medmänniskor och till andra medlemmar på forumet.
    Du borde i stället börjar respektera andra medlemmar och andra människor och du borde i stället ägna dig åt att sakligt resonera om verkligheten och sanningen i stället för att upprepa dina lögner, dina ständiga otrevligheter och okvädningar riktade till andra medlemmar och till dina medmänniskor.

Sluta vara så bedrövlig och börja i stället ägna dina inlägg till det som det står i trådstarten,
    och gör det på ett sakligt och schysst sätt mot andra medlemmar.
    Anonym (Otrogna vill inte bli bedragna) skrev 2024-03-22 11:32:21 följande:
    Du är förstås föredömet för att vara trevlig mot andra?
    Vidare har du inte heller visat någon statistik för att de flesta otroheter inte kommer fram. Det verkar vara dina anekdotiska teorier. Ändå godtar du inte andras teorier utan evidens.

Och så väljer du medvetet att avslöja dig själv med att ljuga, igen...

Jag har aldrig sagt att jag skulle ha någon statistik eller några fakta gällande något som är okänt. 
    För mig är detta en självklarhet.

Det du hänvisar till var mitt helt korrekta svar när någon påstod att otroheter generellt blir avslöjade.
    Ett påstående som givetvis kan betraktas som en anekdotisk teori som saknar evidens, så som du gillar att uttrycka saken.
    Eller vill du försöka dig på att visa motsatsen? 

Hur tänker du när du kommer upp med sådana rent av infantila påståenden när dina lögner gång på gång avslöjas så tydligt?
    Gillar du att förnedra dig själv offentligt?

Om jag kan anses använda ett så otrevligt språk och ett bemötande mot andra på samma sätt som du gör, om jag dömer och fördömer mina medmänniskor och andra medlemmar på detta forum lika som du och om jag är lika otrevlig som du, det får andra avgöra.

Anonym (Vår) skrev 2024-03-22 11:42:04 följande:
    Din sanning, inte allas
    En sanning avser det som är sant, alltså det som inte är en lögn.

Det kan aldrig bli "min" sanning.
    Det finns bara en sanning och den tillhör inte mig och inte någon.

Men det är mycket enkelt se i dina dina inlägg, där så många innehåller så tydliga lögner, att du har klara problem att avgöra vad en sanning egentligen är.
    Ibland verkar det som att du själv lyckas inbilla dig att dina pinsamma lögner skulle vara sanna.
    Vilket inte är fallet.
    Alla gånger du uttalar en lögn så är dessa lögner raka motsatsen till vad som i verkligheten är sant.

Vare sig jag eller du äger någon sanning.
    Jag är medveten om detta och för mig är det en ren självklarhet.
    Men du verkar sakna förmåga att förstå detta?
    Agda90 skrev 2024-03-22 11:48:47 följande:
    Tack för skrattet du bjöd på. Inte din inställning. Herrejisses det måste saknas något om du inte kan se och förstå att du skriver om vad du själv tycker. 

"Om min partner skulle vara otrogen så vill jag inte veta.""Om jag slipper veta att min partner varit otrogen så innebär det inga som helst följder eller konsekvenser för mig," Det är väl något som DU tycker eftersom du uttrycker dig så? Så då är det ju din åsikt i frågan. Du beskriver DIN verklighet och DIN sanning

Suck..
    Du behöver uppenbarligen studera för att lära dig förstå att "sanning" är något helt annat än "åsikt".

Det är 100% sant att jag inte vill veta.
    Detta är allmänt och sakligt sant till 100% och utan några som helst förbehåll.
    Det kan aldrig betraktas som min sanning eller att den uppenbara sanningen skulle kunna tillhöra någon person. 

Om jag slipper veta att min partner varit otrogen så innebär det inga som helst följder eller konsekvenser för mig,
    Det är 100% sant att det inte innebär vare sig några följder eller konsekvenser och i övrigt sant på samma sätt som ovan.

Alla utom du förstår nog att det finns absolut ingenting som skulle kunna vara "min" eller "din" sanning.
    Det som är sant är inte en lögn, utan det är den allmänna och allomfattande sanningen, utan förbehåll, den kan inte tillhöra någon och ingen kan vara exkluderad.

Däremot kan åsikter vara "din" eller "min". Men det är ju något helt annat.

Resten och allt i övrigt är bara ditt eget hittepå, alltså att du ljuger.
    Gillar du att förnedra dig själv offentligt?

Jag undrar, och det verkar vara flera på detta forum som undrar, om du nu har flera nick, har du då också svårt att hålla isär dem? Eller tycker du i så fall att det fungerar bra och är roande för dig att ha flera olika nick och att gilla dina egna inlägg? Eller är det i så fall ännu viktigare för dig att kunna göra flera "tummen ned" på inlägg från alla de medlemmar som inte håller med om allt ditt hittepå?

Anonym (Lycklig) skrev 2024-03-22 14:06:24 följande:

Tar tillbaka tråden där den bör vara igen.  
    Det känns som att det pågår en vendetta och det var inte tanken när jag startade tråden.

Igår em träffade jag min älskarinna. Vi hade ett möte på hennes kontor. I ett fantastiskt mötesrum på ett annat våningsplan fullbordades vårt äventyr.
    Snabbt, konkret, erotiskt genomfördes den eldiga akten.

Ja, livet bjuder på massor av möjligheter till lycka och härliga upplevelser om man bara förstår att ta vara på chanserna på ett bra sätt.
    Grattis SkålSkrattande
    Anonym (Vår) skrev 2024-03-22 15:51:32 följande:
    Så sex och otrohet är det viktigaste, låter lite futtigt 
    Nu råkade du nog citera fel inlägg och fel medlem?
    Jag har i vart fall inte skrivit något om det där som du påstår.

Eller menar du att det jag skrev bara är något futtigt för dig? Jag skrev ju:
    livet bjuder på massor av möjligheter till lycka och härliga upplevelser
    Anonym (Lisa) skrev 2024-03-22 16:09:35 följande:
    Glömde ju s på en sak, jag har 1 ! anonymt namn. Men det har ju du med! Så vad är problemet ??
    Problemet är att du visar att du inte respekterar att andra har rätt att ha en annan åsikt än du.

Det där med olika nick var en fråga, så på den får du självfallet svara vad du vill, eller välja att inte svara. Att välja att inte ge något svar kan ju också tolkas som en typ av svar...
Svar på tråden Otrohetstråden - Den positiva tråden