Anonym (Otrogna vill inte bli bedragna) skrev 2024-04-02 21:48:11 följande:
Detta var vad DU skrev till mig! Antydningar om att jag inbillar mig att vissa handlingar som begås inte kan förbli okända. Om du menade detta rent generellt, varför citerade du då mitt inlägg?
Jag svarade att jag aldrig påstått att det inte finns otroheter som förblir oupptäckta. (Men vad har det för betydelse om det existerar eller inte?) Den som ger sig in på att vara otrogen, måste ändå göra valet att ta risken för upptäckt.
Jag har alltså inte ljugit för mig själv att det inte förekommer otroheter som förblir okända. Jag har alltså inte behov av att leva i en lögn.
Det å andra sidan verkar du tycka att andra människor ska göra?
Vidare så verkar du blanda ihop mig med någon/några andra, och jag är inte den enda du gör så med. Är det så konstigt för dig att fler personer kanske tycker det är fel med otrohet, att du anklagar alla för att vara samma person?
Kanske sanningen här är att ?genom sig själv känner man andra??
Invektiv som lågbegåvad och härskartekniker, är endast något folk använder sig av när de inte har några bättre argument. Men det vet du nog redan?
Det är mycket tydligt att det spelar ingen roll hur mycket jag förklarar fakta för dig så klarar du inte att läsa och förstå det jag skriver.
Ditt inlägg saknar all relevans till det jag skrev och jag klarar inte förstå varför du citerar mitt inlägg och sedan upprepat kommer med dina egna fantasier och hittepå som på inget sätt är relevanta.
Möjligen tycker du att de är relevanta i relation till dina fantasier och detta då på grund av att du inte klarar läsa orden mitt inlägg och förstå innebörden?
Det är väl i så fall inte första gången du har svårt att förstå vissa ord och deras innebörd?
Det är meningslöst för mig att försöka förklara samma sak för dig igen och igen. Därför avstår jag från att svara på det du skriver i ditt inlägg och avstår från att ännu en gång försöka förklara samma innebörd för dig igen. Det har jag redan gjort, och fullt tillräckligt.
Det mest anmärkningsvärda är att du gång på gång i dina fantasier inbillar dig saker och därmed påstår att jag skulle ha sagt något om i fall jag gillar eller ogillar otrohet.
Inte en enda gång i den här tråden har jag uttryckt någon enda uppfattning gällande den saken,
eftersom det i så fall skulle vara totalt off topic!
Min bedömning är att det är mycket liten risk för att vare sig jag eller någon annan i tråden skulle blanda ihop dig med någon annan.
Den risken bedömer jag som minimal eftersom dina inlägg och din stil är enkla att tyda och trots att du ibland försöker variera dig så tror jag att risken för sammanblandning är minimal.
Fråga: Men om du skulle vara en av dem som gillar att använda olika nick och flera inlogg så kanske det finns risk att du ibland glömmer under vilket av alla nick du i så fall har gjort ett inlägg? Kan det finnas en sådan risk, för dig eller för någon annan, om man väljer att använda flera inlogg och flera olika nick?