• Gelas1

Jag röstade på Israel!!!

Hur många röstade i på Israel i årets eurovision??? De fick 12 poäng av svenska folket men 0 poäng av svenska juryn. Jag röstade på Israel och jag röstar aldrig annars, synd att så många andra svenskar ska vara tysta.. Vi är trötta på alla skrikande hamas terrorister som skriker antisemitiska saker på gatorna och tror att det är världens mittpunkt.. Har ni sett EN enda jude reagerat på dessa demonstrationer? Svar nej. Judar är ett fredligt folk och vänder andra kinden till.
    Hade det varit diverse däremot, att judar gick runt på gatorna och ropa ?Leve Israel och krossa palestina!? Så vet både DU och jag att det blivit skottlossning och blodbad...Sorgligt hur Sverige/Europa blivit allt mer antisemitiskt de senaste åren IGEN, efter all den islamiseringen som skett de senaste åren.😔💔

• Svar på tråden Jag röstade på Israel!!!
  • Anonym (Fader)
    Anonym (Micke) skrev 2024-05-23 08:25:52 följande:
    Juryn var livrädd att Israel skulle vinna. Att Loren skulle tvingas lämna över
    pokalen till Israel och att nästa års Eurovision skulle hållas i Jerusalem.
    Hahah jaså? Det är helt otroligt vad israelvänner kan hitta på. Att ljuga och hitta på verkar vara någon sport.

Varför skulle jury överhuvudtaget vara rädda om Eurovision skulle hållas i Israel?De var inte rädda att ta in Israel i Eurovision här i Sverige och gjorde allt för att få Israel att vara med, trots påstådda säkerhetsrisker.
  • Anonym (,  .)
    Anonym (Fader) skrev 2024-05-23 08:20:24 följande:
    Det är så sionisterna ser på sig själva och på de andra.
    Ja just det, "guds utvalda folk" och liknande hittepå. Verkar inte bara vara sionister som tror det. Tror inte både vissa religiösa kristna och judar att judar är "utvalda av gud"? 

Verkar rätt narcissistiskt och självgott att hänvisa till sig själva som utvalda. Fast det går väl igen i flera religioner och sekter, allt från Jehovas till Scientologer. Även högst upp i kastsystem.
    Finns en gud på riktigt så är denne nog inte allt för förtjust i det beteendet. Även om det finns långt värre beteenden, bla det som diskuteras i tråden. Ensidigt krig, bombade sjukhus och dirigerade svältaktioner.
    Men visst säger det rätt mycket om personer som anser sig stå över andra, oavsett varför. Psykopati.
  • Anonym (,  .)

aje.io/hixupl

Al Jazeera.

Det här bevisar väl hur mycket viktigare det är för israeliska soldater och dess ledare att döda palestinier än att rädda gisslan? 

• Anonym (Fader)
    Anonym (, .) skrev 2024-05-23 09:11:49 följande:

aje.io/hixupl

Al Jazeera.

Det här bevisar väl hur mycket viktigare det är för israeliska soldater och dess ledare att döda palestinier än att rädda gisslan? 

Visst är det uppenbart att Israel inte bryr sig så mycket om gisslan. Israel har ett helt annat mål som är högre prioriterat. Tyvärr, stödjer våra politiker det, medans folket demonstrerar. 

Jag rekommenderar alla att läsa om "Hannibal directive" som är en mycket kontroversiell militärprotokoll, utvecklat av IDF, som tillåter användning av mixamalt våld inklusive att riskera livet för tillfångatagna israeliska gisslan, för att förhindra deras bortförande.

• Anonym (Suck)
    KillBill skrev 2024-05-23 07:47:12 följande:
    Vilket svammel. Det är bevisat att det pågick en påverkans-aktion där människor uppmanades att lägga 40 röster på Israel (1 stor familj kunde lägga flera hundra röster på Israel). Men trots detta vann inte Israel inte folkets röst och vad spelar det då för roll att Israel inte heller vann juryns röst? 

Det är också en påverkansaktion att bua så högt och mycket som möjligt för att få en sångare att tappa fokus och komma av sig.

Alla människor har kunnat ge lika mycket röster till alla länder. Ingen orättvisa alls, och de som inte velat ge sin röst till Israel har knappast gjort det. Dessutom sitter faktiskt inte alla människor på FB ( jag gör det inte). Utöver det så finns det nog väldigt många som röstat på andra länder bara för att Israel inte ska hamna högt. 

Angående juryn finns det t.o.m. de som medgett att de inte vill ge Israel några poäng alls, trots att det går mot reglerna. Resultatet var rätt tydligt också att ingen vågade ge högre poäng till Israel. För ingen kan väl faktiskt tro att juryn i alla länder tycker exakt lika illa om en sång, eller att alla gillar Schweiz exakt lika mycket? Det var en enorm diskrepans mellan juryns och folkets röster i olika länder. Det brukar även finnas en viss skillnad mellan folket i olika länders preferenser för vem som ska ha högsta poäng. Juryns hade exakt samma vinnare och alla länders jury gav så låga poäng som möjligt till Israel. 

https://www.hbl.fi/artikel/2bee1dcf-6c79-5a98-b9f5-878d35c0ad81

https://www.instagram.com/canarymission/reel/C66sZ0arhdt/

• Anonym (Fader)
    Anonym (Suck) skrev 2024-05-23 10:29:16 följande:

Översta länken råkade bli fel

https://www.skaraborgsnyheter.se/kultur/finlands-jury-vagrade-ge-12-poang-till-israel/

Inte svårt att inse att politik färgade juryns röster, både Innan, under och efter. 

Att låta Israel vara med i Eurovision när Israel anklagas för folkmord är politik och inget annat. Stark proisraelisk politik. Om man redan utesluter Ryssland är det hyckleri och dubbelmoral att låta Israel vara med.
  • Anonym (Fader)

Slakten på oskyldiga barn fortsätter.

• Anonym (fi)
    Anonym (Fader) skrev 2024-05-22 15:05:16 följande:
    Tänk lite till ...och sedan lite till. Varför skulle de ljuga om det när gisslan är mer värdefulla för Hamas som levande?
    Det förstår ju vem som helst som inte går i Hamas ledband att det gynnar Hamas bild av kriget att påstå att Israel dödat gisslan.
Svar på tråden Jag röstade på Israel!!!