Frun tar inga initiativ
BÅDA i vårat förhållande vet om vad som är problem.
Det låser sig för henne kan man kanske säga, hon vill men orden kommer bara inte ut.
Hon har sagt det många många gånger, men alltid när jag försöker söka lite bekräftelse och JAG frågar om vi är ok? Är det bra? O.s.v.
VI vill förbättra det, VI jobbar på det.
Några bra råd har jag fått, tack för det! Skall visa henne dom! (Allt jag skriver ser hon om hon vill om nån undrar..)
VI har t.ex. testat icke verbal kommunikation och det fungerade väldigt bra, ett tag..
Dock är det lite fascinerande att när man som man söker råd om att få lite lite bekräftelse så får man många som förutsätter att allt är mitt problem, aldrig kvinnans, trots att man försöker förklara att båda vet om problemet...
Frågan är om du någonsin försökt möta henne, och förstå henne. I allt du skrivit visar du att du inte förstår eller accepterar hennes sätt att vara.
Varför "vågar" hon inte säga att hon vill att du ska slicka henne, tex. Kanske för att hon inte är tillräckligt säker förrän du börjar. Henns sexlust är antagligen responsiv. Dessutom verkar du rätt bitter, och lätt aggressiv, och det är antagligen inte lätt att "backa". Hon kanske inte vågar prova för att hon inte vet om hon kommer bli (tillräckligt) kåt, och det skulle antagligen bli väldigt sura miner om hon backade, om hon börjat.
Jag tror att det är viktigt att känna sig trygg med att det är okej om man inte blir kåt. Som kvinna syns det ju inte om känslan försvinner i könet och att ha sex utan lust är ingen höjdare, snarare något man kan vilja undvika.